واردات ماهی تن به رقمی جدید افزایش یافت!

  • توسط: admin


رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران با بیان اینکه افزایش واردات ماهیان تن تاثیر مناسبی در ثبات قیمت کنسرو داخلی داشته است، گفت: واردات از ۱۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۲۳ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسید و برآورد می شود که در ۶ ماه نخست امسال حدود ۲۵ هزار تن باشد.

به گزارش تجارت نیوز،

مسعود بختیاری رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران در نشست همایش نقش کنسرو در تامین امنیت غذایی اظهار داشت: صنعت کنسرو تأثیر زیادی در امنیت غذایی دارد و موجب کاهش شدید ضایعات و دورریز مواد غذایی می‌شود.

وی افزود: سالانه 30 درصد مواد غذایی تولید شده در حوزه کشاورزی تبدیل به ضایعات می‌شود، اما می‌توان با حمایت از صنعت کنسرو ضایعات مواد غذایی را به حداقل رساند.

وی گفت: ماهی را در شرایط شور و انجماد نهایتاً تا 9 ماه می‌توان نگهداری کرد اما زمانی که تبدیل به کنسرو می‌شود حداقل تا دو سال امکان نگهداری دارد که علاوه بر جلوگیری از فساد به دلیل ماندگاری بالا امکان صادرات را هم فراهم می‌کند.

قمیت کنسرو 87500 تومان است

بختیاری گفت: از مهر سال گذشته با وجود اینکه هزینه های تولید افزایش یافته تاکنون هیچ افزایش قیمتی وجود نداشته است و هر قوطی کنسرو ماهی به قیمت 87500 تومان به فروش می رود.

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران افزود: افزایش واردات ماهیان تن تاثیر مناسبی در قیمت کنسرو داخلی داشته به طوری که واردات از 10 هزار تن در سال 1401 به 23 هزار تن در سال 1402 رسید و پیش بینی می شود که در 6 ماه نخست امسال حدود 25 هزار تن باشد.

وی ادامه داد: اگر همین روند همکاری بخش دولتی و خصوصی ادامه یابد ثبات قیمت تداوم خواهد داشت.

منبع :

تسنیم

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید