هوش مصنوعی، محور اصلی برنامه‌های گروه G20 در کشور برزیل است

  • توسط: admin


هوش مصنوعی به عنوان یکی از فناوری‌های پیشرفته و رشدآور، همچنان یکی از حوزه‌های مورد توجه گروه G20 در اجلاس‌های خود است. با توجه به پتانسیل‌های فراوانی که هوش مصنوعی دارد، اعضای گروه G20 تاکنون به منظور بحث و تبادل نظر درباره جوانب مختلف این فناوری از جمله اخلاقیات، امنیت، توسعه و همکاری بیشتر در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشت، اقتصاد و سیاست گذاری تلاش کرده‌اند. هدف این تلاش‌ها به وضوح بهبود شیوه استفاده از هوش مصنوعی و حفظ برابری فرصت‌ها و چالش‌های ناشی از این فناوری است. بنابراین، حضور و توجه به هوش مصنوعی در اجلاس‌های گروه G20 نشان از اهمیت و ارزشیابی این فناوری در سطح بین‌المللی است.

برزیل در دسامبر 2023 ریاست گروه 20 را از هند به دست گرفت و تا نوامبر سال جاری به ریاست این سازمان ادامه خواهد داد. تدوین سیاست‌های مرتبط با رمزارز، توکن‌سازی دارایی‌ها و مدیریت مسئولانه هوش مصنوعی (AI) همچنان محور اصلی بحث‌ها در سال جاری خواهد بود.
جزئیات توسط ناظر جهانی فین تک، هیئت ثبات مالی (FSB) فاش شده است. پیش از این، FSB در تحقیقات سیاست ارزهای دیجیتال که هند در سال گذشته تحت ریاست G20 خود را آغاز کرد، مشارکت داشت. کلااس نات، رئیس FSB، نامه‌ای به گروه G20 نوشته که در آن جزئیات کلیدی مسائلی که باید در سال 2024 بررسی شود، ارائه کرده است.
FSB به هماهنگی کار بین المللی از طریق نقشه راه G20 در مورد دارایی‌های کریپتو ادامه خواهد داد. برای رسیدگی به خطرات فزاینده ثبات مالی ناشی از حوادث سایبری، FSB همچنین در حال طراحی قالبی برای تبادل گزارش رویداد (FIRE) برای مشاوره عمومی است. متعاقباً، موضوع ارتقای روش‌های پردازش پرداخت‌های مرزی نیز از جمله موارد مهم است.

این نامه چالش‌های خاصی را که بخش فین‌تک جهانی با آن مواجه است، بیان کرده که نیاز به توجه در اولویت دارند. نامه ارسال شده توسط FSB به کشورهای G20 می‌گوید:

 چالش‌های خدمات بدهی می‌تواند افزایش یابد و قرار گرفتن در معرض بخش‌هایی که با چالش‌های موجود مواجه هستند، مانند املاک تجاری، نظارت دقیقی دارد. تغییرات ناگهانی در قیمت‌گذاری بازار می‌تواند آسیب‌پذیری‌های سیستم مالی، از جمله آسیب‌پذیری‌های مربوط به اهرم و عدم تطابق نقدینگی در NBFI را نشان دهد.

 
در طول سال 2023، FSB به چشم انداز هند برای ایجاد یک چارچوب سیاست جهانی برای نظارت بر بخش کریپتو پیوسته بود. پس از دریافت بازخورد از ذی‌نفعان و افراد، این سازمان نکاتی را برای مقررات کریپتو مشخص کرد که شامل نظارت و نظارت بر ترتیبات جهانی استیبل کوین (GSCs) و پشتیبانی از نوآوری مسئولانه بود و در عین حال حاشیه‌ای را برای حوزه‌های قضایی برای اجرای رویکردهای داخلی ایجاد کرد.

لینک کوتاه مطلب
کپی شد

ما را دنبال کنید

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید