نوع مرسوم تاکسی باید به تاکسی برقی تغییر کند
تشکری هاشمی گفت: نباید چیزی به نام تاکسی خطی داشته باشیم و به تدریج باید ون تاکسی جایگزین تاکسی خطی شود و کمکهای بلاعوض و وامهای لازم را بدهیم تا رانندگان خودروی خود را جایگزین کنند.
به گزارش تجارت نیوز،
در حال حاضر مهم ترین و اصلی ترین دغدغه مردم شهر تهران موضوع ترافیک و خدمات رسانی حمل و نقل عمومی است که این مهم این روزها با توجه به اینکه به روزهای پایانی ماه شهریور نزدیک می شویم و کمتر از یک ماه دیگر با آغاز سال تحصیلی با حجم زیادی از ترددها و ترافیک مواجه خواهیم بود بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است در این راستا در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل و تامین کمبودها و وسایل نقلیه عمومی دقایقی را با سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر به گفتوگو پرداختیم که در ادامه میخوانید:
درباره خرید و ورود ونهای تاکسی برایمان بگویید و اینکه چرا وعده ورود ونهای تاکسی به سرانجام نرسید؟
تشکری هاشمی: ما مصوبات خوبی در شورای شهر داشتیم و شهرداری تهران مکلف شده بود در بعضی موضوعات ورود جدی داشته باشد و با منابعی که مصوب کرده بودیم این مسئله را حل کنند. برای ورود ونهای تاکسی شهرداری تهران شروع خوبی داشت و در ابتدا با وزارت کشور صحبت این بود که ۶۲۰ دستگاه ون در گام اول در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد، اما در اثر ناهماهنگی بین شهرداری تهران و وزارت کشور به صد و اندی دستگاه تقلیل پیدا کرد و قرار بود که ونها را در تیراژ بالا خرید کنند تا به جای تاکسیهای فرسوده که در مسیر خطی کار میکنند مجوز فعالیت به ونهای تاکسی داده شود که با این کار سرمایه بیشتری در اختیار آن افراد قرار میگرفت که قرار بود شهرداری این منابع را کمک کند که آن دوستان نوسازی را انجام دهند، اما متاسفانه در حد مذاکره باقی ماند.
اکنون شنیده میشود شهرداری قراردادهایی برای تامین خودروهای حمل و نقل عمومی با کشور چین بسته است آیا میتوان امیدوار بود؟
تشکری هاشمی: تعدادی خودروی ون اخیرا شهرداری تهران در مذاکراتی که با چینیها داشتند چند نمونه آوردند، اما عملیاتی نشده است از طرفی باید بگویم ما نباید چیزی به نام تاکسی خطی داشته باشیم و به تدریج باید ون تاکسی جایگزین تاکسی خطی شود و کمکهای بلاعوض و وامهای لازم را بدهیم تا رانندگان خودروی خود را جایگزین با ون کنند و ظرفیت آن حدود دو نیم برابر میشود که به ازای هر یک ون دو و نیم خودروی سواری را از مسیر تاکسی خطی کاهش دهیم و بدون اینکه دغدغه در معیشت رانندگان تاکسی باشد خودروی نو جایگزین شود و بودجههای آن را در نظر گرفتیم که دو هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض برای تسهیلات وام گذاشته ایم. این منابع وجود دارد مصوبه دارد، زیرا درآمدهای شهرداری خوب بوده و ما تلاش میکنیم که شهرداری تهران در این موضوعات زمان را از دست ندهند و پاسخ به نیاز شهروندان کمک به زیربنای شهر را در عمل داشته باشند به هر شکل امیدواریم که پیگریهایی که صورت میگیرد از طریق شورا و همت مدیران شهری این اتفاقات بیفتد و کار سختی نیست و گاهی گفته میشود که موضوع محرمانگی داشت و تحریم داشت این چیزها در حد یک شوخی است و اگر گفته شد این حرفها را ما باید در حد شوخی بدانیم وگرنه دارد سالی یک و نیم میلیون خودرو در داخل کشور تولید میشود منهای خودروهایی که دارند وارد میشوند پس چرا نباید تاکسیهای ما بازسازی شوند و چرا نباید خودروهای ون به تعداد کافی داشته باشیم.
زمان را از دست بدهیم خودمان هم مثل دوره شورای پنجم که انتقاد میکردیم دچار همان انتقادات خواهیم شد
خب به اعتقاد خودتان چرا نباید ناوگان حمل و نقل عمومی ما نوسازی شود؟
تشکری هاشمی: به نظر میرسد که سیاستگذاران ما در شهرداری تهران بایستی از برنامههای مصوب شوراها حداکثر بهره را ببرند و زمان را از دست ندهند و ما از الان که خدمت شما هستیم کمتر از دوازده ماه دیگر در شورای شهر و این دوره مدیریت شهری خواهد بود و اگر قدر این زمان را نداند همانطور که گذشتگان خود را در ۴ سال دوره شورای پنجم مورد انتقاد قرار میدادیم خودمان هم دچار همان انتقادات خواهیم شد منتها به نظر من با شدت بیشتری چرا که آنها ادعایی نداشتند و ما ادعا کردیم که میتوانیم مشکلات را حل کنیم. امیدوارم مجموعه مدیریت شهری جدیتر و با عزم راسخی وارد این فضای ۱۲ ماهه باقیمانده شوند و مردم را از این ناامیدی که از عملکرد ما دارند انشاالله به رضایتمندی تبدیل کنیم.
منبع :
برنا
به اشتراک گذاری
اخبار مرتبط
- برچسب ها: تاکسی