نحوه کاهش استفاده از گوشی هوشمند توسط کودکان: راهکارهای جذاب برای کاهش وابستگی به تلفن همراه در کودکان.

  • توسط: admin


مدیریت استفاده کودکان از ابزارهای دیجیتال یک چالش رو به افزایش در عصر مدرن است، زیرا کودکان به طور مداوم توسط شرکت های فناوری مورد هدف قرار می گیرند تا آنها را به استفاده از این ابزار تشویق کنند. استفاده بیش از حد از فناوری می تواند بر بسیاری از جنبه های زندگی کودکان از رشد گرفته تا تعاملات اجتماعی تأثیر منفی بگذارد.

به گفته روزیاتو، با این حال، کارشناسان استراتژی هایی را برای کمک به والدین ارائه می دهند که به طور موثر مدت زمانی را که فرزندانشان برای استفاده از دستگاه های دیجیتال صرف می کنند، کنترل کنند.

استفاده از ابزارهای دیجیتال در دوران کودکی

کریستی گودوین، کارشناس سلامت دیجیتال تاکید می کند که کودکان زیر 18 ماه باید به طور کلی از نمایشگرها اجتناب کنند، زیرا مغز در حال رشد آنها به ویژه در برابر نمایشگرهایی که تحریک بیش از حد را ارائه می دهند آسیب پذیر است.

از سن دو تا پنج سالگی توصیه می شود مدت زمان استفاده از دستگاه های دیجیتال بیش از یک ساعت در روز نباشد.

همچنین بهتر است والدین قبل از خرید اولین گوشی هوشمند فرزندشان این 6 سوال را از خود بپرسند.

اثرات مضر استفاده بیش از حد از صفحه نمایش دیجیتال

برای کودکان بالای شش سال زمان تماشای صفحه باید به دقت کنترل شود. قرار گرفتن بیش از حد در معرض دستگاه های دیجیتال می تواند در فعالیت های اساسی مانند خواب، یادگیری و بازی های فیزیکی اختلال ایجاد کند.

به گفته گودوین، کودکان هفت نیاز اساسی دارند – روابط، زبان، خواب، بازی، فعالیت بدنی، تغذیه، و مهارت‌های عملکرد اجرایی – و زمان زیاد صفحه نمایش می‌تواند از برآورده شدن این نیازها تا حد نیاز جلوگیری کند.

برای کودکان خردسال که مغزشان به سرعت در حال رشد است (با 85 درصد ساختار مغزی که قبل از سه سالگی شکل گرفته است)، زمان زیاد می تواند اثرات مضر خاصی داشته باشد.

نقش والدین در مدیریت استفاده کودک از ابزارهای دیجیتال

والدین نقش مهمی در الگوسازی عادات خوب برای استفاده از وسایلی مانند تلفن همراه و تبلت دارند. با دوری منظم از وسایل، والدین می توانند الگوی مثبتی برای فرزندان خود قرار دهند و نشان دهند که استفاده مداوم از صفحه نمایش طبیعی نیست.

کودکان اغلب رفتارهای والدین خود را تقلید می کنند، بنابراین اگر والدین زمان بیشتری را صرف مطالعه، شرکت در فعالیت های خارج از منزل یا شرکت در تعاملات اجتماعی می کنند، فرزندانشان به احتمال زیاد از این عادات پیروی می کنند.

مرزهای واضح ایجاد کنید

یکی از راه های موثر برای مدیریت زمان فناوری کودکان، تعیین مرزهای واضح قبل از روشن شدن صفحه نمایش است.

از آنجایی که بسیاری از کودکان زیر شش سال درک دقیقی از زمان ندارند، به جای تعیین محدودیت‌های مبتنی بر زمان، تعیین محدودیت‌ها بر اساس فعالیت‌های خاص – مانند تماشای یک قسمت از یک کارتون یا انجام یک ماموریت در یک بازی – می‌تواند باعث کاهش زمان شود. اجتناب از درگیری و عصبانیت

برای کودکان بزرگ‌تر، محدودیت‌های زمانی خاص می‌تواند کمک کند، مانند عدم استفاده از صفحه نمایش بعد از ساعت 8:00 بعد از ظهر.

فعالیت در فضای باز را تشویق کنید

بعید است که کودکان صفحه نمایش خود را زمین بگذارند و خودشان بیرون بروند، بنابراین برای والدین مهم است که برای فعالیت های بیرون از منزل برنامه ریزی کنند.

ثابت شده است که طبیعت با کمک به آرامش مغز و کاهش استرس به سلامت روان کمک می کند.

قرار گرفتن در معرض منظم در فضای باز همچنین می تواند فعالیت بدنی را تشویق کند و از عادات ناسالم مرتبط با استفاده بیش از حد از دستگاه های دیجیتال جلوگیری کند.

استفاده مسئولانه

در حالی که محدود کردن زمان سپری کردن کودک در مقابل نمایشگرهای دیجیتال مهم است، توجه به فعالیت کودکان با استفاده از این ابزارها نیز ضروری است. بین ساعت ها بازی کردن و استفاده از تلفن همراه یا تبلت برای اهداف سازنده مانند مشق شب، گپ زدن با دوستان یا مطالعه تفاوت وجود دارد.

با رشد کودک، قرار گرفتن در معرض انواع خاصی از محتوا نیز می تواند مشکل ساز شود. در حالی که قرار گرفتن در معرض برخی اخبار و رویدادهای جاری می تواند آموزشی باشد، کودکان نباید دائماً در معرض اطلاعات بالقوه ناراحت کننده باشند.

روال ها و ساعت ها را بدون تلفن همراه ایجاد کنید

برای نوجوانان، روتین مهم است. ایجاد خروجی های خلاقانه و برنامه های ثابت به آنها کمک می کند تا رشد عاطفی خود را مدیریت کنند.

یک قانون کلی این است که زمان استفاده از دستگاه های دیجیتال را قبل از خواب کاهش دهید، زیرا صفحه نمایش ها الگوهای خواب را مختل می کنند.

علاوه بر این، زمان صرف غذا باید بدون ابزار باشد و فرصت‌هایی را برای تعامل خانوادگی و آموزش مهارت‌های اجتماعی مهم به کودکان فراهم کند.

آموزش استفاده مسئولانه از فناوری

فناوری بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مدرن است و والدین باید به جای ممنوعیت کامل آن بر آموزش استفاده مسئولانه از آن به کودکان تمرکز کنند.

همانطور که کودکان رشد می کنند، باید یاد بگیرند که چگونه زمان صرف شده در دستگاه های دیجیتال را با سایر فعالیت ها متعادل کنند.

والدین می‌توانند از برنامه‌ها و سرویس‌هایی استفاده کنند که به مسدود کردن محتوای نامناسب یا محدود کردن زمان در وب‌سایت‌های خاص کمک می‌کنند و خطرات مرتبط با استفاده بیش از حد از فناوری را کاهش می‌دهند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید