نحوه جادویی تهیه سس اکبر جوجه: 4 دستور افشای شده برای طعم دلپذیر رستورانی!

  • توسط: admin


اکبر جوجه یکی از غذاهای خوشمزه شمالی، متعلق به شهرستان گلوگاه مازندران است که با سسی خاص و منحصر به فرد سرو می‌شود. بهتر است بدانید که راز خوشمزگی اکبر جوجه رستورانی، سس آن است که موجب طعم دار شدن این غذا می‌شود. در این مقاله از بخش آشپزی در آدرینبلاگ می‌توانید با چند دستور سس اکبر جوجه به طور کامل آشنا شوید.

طرز تهیه سس رب انار برای اکبر جوجه

درست کردن این سس حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه سس ناردون

دانه انار ترش ۳ لیوان فرانسوی دسته‌داررب انار ترش۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارنشاسته ذرت۲ قاشق غذاخورینمک به مقدار لازمنبات بزرگ۲ عددسرکه بالزامیک
۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مراحل طرز تهیه سس اکبر جوجه با رب انار

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن سس رب انار برای اکبر جوجه آشنا شوید.

مرحله اول: دانه انار، سرکه و نبات را روی حرارت قرار دهید

برای شروع باید دانه‌های انار ترش را همراه با نبات، نمک و سرکه در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا انار به آرامی نرم شود و آب بیندازد و نبات به طور کامل در آن حل شود.

مرحله دوم: کف روی مواد را بگیرید

زمانی که مواد سس شروع به جوشیدن کردند، روی آن‌ها یک لایه کف ایجاد می‌شود. برای اینکه سس شما خوشرنگ شود، باید این کف را از روی سس جمع کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اکبر جوجه اصل مازندرانی با رب انار در خانه

مرحله سوم: رب انار را آماده کنید

در این مرحله باید رب انار را به قابلمه اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و اجازه دهید با حرارت ملایم بپزند.

مرحله چهارم: نشاسته ذرت را اضافه کنید

نشاسته ذرت را با چند قاشق آب سرد ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس این ترکیب را به سس اضافه کنید و مواد را به صورت مرتب هم بزنید تا سس شما غلیظ شود.

مرحله پنجم: سس را آماده کنید

بعد از این که سس به غلظت مناسب رسید، شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید کاملا خنک شود. در انتها سس را در یک شیشه تمیز و خشک بریزید و از آن برای مزه دار کردن اکبر جوجه و انواع مرغ شکم پر استفاده کنید.

طرز تهیه سس اکبر جوجه با گردو

درست کردن این سس حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه سس اکبر جوجه با گردو

گردو ۴ عدد  سیر۲ حبهرب انار ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارروغن زیتون۲ قاشق غذاخوریزعفران ۲ قاشق غذاخوریگلپربه مقدار لازم

طرز تهیه سس اکبر جوجه با گردو

برای درست کردن این سس ابتدا باید ۴ عدد گردو را بشکنید و آسیاب کنید. در ادامه ۲ حبه سیر را رنده و به مواد اضافه کنید. نصف لیوان رب انار به مواد اضافه کنید و بعد ۲ قاشق روغن زیتون نیز روی مواد بریزید. حالا مواد سس را به خوبی ترکیب کنید تا یکدست شوند. سس را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود و بعد کمی زعفران دم کرده و گلپر در سس بریزید و از آن برای مزه دار کردن اکبر جوجه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مقدار مرغ برای جوجه کباب برای هر نفر

طرز تهیه سس اکبر جوجه با آلو جنگلی

درست کردن این سس حدود نیم ساعت طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه سس اکبر جوجه با آلو جنگلی

آلو جنگلی چند عددکره۲۰ گرمرب انار ۲ قاشقنمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سس اکبر جوجه با آلو جنگلی

برای درست کردن این سس ابتدا باید آلوها را بشویید و در یک ظرف آب بریزید و برای یک ساعت بخیسانید. در ادامه مقداری کره در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. آلو جنگلی را برای چند دقیقه با کره تفت دهید و در ادامه رب انار را به آن اضافه کنید. مقداری نمک و آب به سس اضافه کنید و اجازه دهید سس روی حرارت ملایم بجوشد و غلیظ شود. بعد از حدود ۲۰ دقیقه سس شما آماده است. برای خوشمزه‌تر شدن این سس می‌توانید از مقداری پیاز داغ نیز استفاده کنید.

طرز تهیه سس اکبر جوجه با ادویه

درست کردن این سس حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه سس اکبر جوجه با ادویه

رب انار۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارپودر فلفل سیاه۱ قاشق مرباخوریپودر زردچوبه۱/۵ قاشق مرباخوریپودر تخم گشنیز۱ قاشق چای‌خوریزعفران دم کرده۲ قاشق غذاخورینمکبه مقدار لازم

طرز تهیه سس اکبر جوجه با ادویه

رای تهیه این سس باید کره را در ماهیتابه بریزید و بعد رب انار را اضافه کنید و برای چند دقیقه تفت دهید. در ادامه کمی زردچوبه، فلفل سیاه و تخم گشنیز به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید و بعد زعفران دم کرده را همراه با کمی نمک اضافه کنید. سس را هم بزنید و اجازه دهید روی حرارت بجوشد و غلیظ شود.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سس اکبر جوجه

ساده‌ترین روش درست کردن سس اکبر جوجه با رب انار این است که مقداری کره در ماهیتابه بریزید و بعد رب انار را اضافه کنید و برای چند دقیقه تفت دهید و بعد مقداری آب به سس اضافه کنید و مواد را هم بزنید و بعد از چند دقیقه شعله گاز را خاموش کنید و سس را روی اکبر جوجه بریزید و میل کنید.برای تهیه سس اکبر جوجه می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از رب انار ترش یا ملس استفاده کنید.گر طعم رب انار شما ترش است، می‌توانید مقداری شکر یا نبات به آن اضافه کنید.برای مزه دار کردن انواع سس اکبر جوجه می‌توانید از مقداری سیر یا پودر سیر استفاده کنید.برای تهیه این سس با گردو باید گردو را به طور کامل آسیاب کنید.در صورت تمایل می‌توانید بعد از آماده شدن اکبر جوجه، سس را با یک برس روی مرغ بمالید و بعد آن را سرو کنید.برای درست کردن سس اکبر جوجه بهتر است از کره به جای روغن استفاده کنید.برای رقیق کردن سس می‌توانید از مقداری آب مرغ استفاده کنید.اضافه کردن گلپر به این سس موجب خوش عطر شدن آن می‌شود.

در این مقاله به چند روش درست کردن سس اکبر جوجه اشاره شده است. اگر از طرفداران این غذای شمالی و محبوب هستید، بهتر است این سس‌های خوشمزه را در خانه درست کنید و از طعم اکبر جوجه با سس مخصوص لذت ببرید. اگر تجربه درست کردن انواع سس اکبر جوجه را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید