ملاقات استثنایی بین وزرای خارجه ایران و ترکمنستان

  • توسط: admin


در دیدار وزرای خارجه ایران و ترکمنستان، دو کشور همسایه از اهمیت بالایی بر خوردارند. این دیدار می‌تواند به تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف، از جمله تجاری، اقتصادی و امنیتی، کمک کند.
ایران و ترکمنستان دارای تاریخ و فرهنگی مشترکی هستند و هدف این دیدار می‌تواند تقویت همکاری و تبادل نظر برای حل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی باشد. همچنین، این دیدار می‌تواند فرصتی مناسب برای تبادل دیدگاه‌ها و تبادل نظر درباره مسائل مهم بین المللی باشد، و در این راستا می‌تواند به تقویت صلح و استقرار امنیت در منطقه کمک کند.
این دیدار همچنین می‌تواند به تبادل تجربیات و دانش بین دو کشور کمک کند و در نهایت، به توسعه همکاری‌های مشترک و رفع موانع موجود در راه همکاری‌های دوجانبه کمک نماید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با رشید مرداف‌ وزیر خارجه ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
پیش از این امیرعبداللهیان با قربانقلی بردی‌محمداف رهبر ملی و رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان و همچنین سردار بردی محمداف‌ رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرده بود.
گفت‌وگو در خصوص مسایل مورد علاقه دوجانبه به خصوص مسایل اقتصادی و تجاری، ترانزیت، انرژی و مبارزه با تروریسم از مهمترین موضوعات مورد رایزنی در جریان این سفر است.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید