معرفی شخصیت پر جنگ و جذاب: سوفیا فالکون، وارث مافیایی گاتهام و آدمکشی مرموز به نام هنگمن

  • توسط: admin


پیش از این که بتمن برای جنگ با جنایت به گاتهام بازگردد و موجی از ویلن‌های رنگارنگ را به آن جا بکشاند، این شهر در چنگال سیاستمداران فاسد، مقامات پلید و خانواده‌های مافیایی بود. پیدا شدن شرورهای عجیب و غریب جا را برای این دست تبهکاران تنگ کرد ولی پایان راهشان نبود. سوفیا فالکون که با هویت هنگمن هم شناخته می‌شود، یکی از آن‌هاست.

در این نوشتار شما را با سوفیا فالکون دنیای دی‌سی آشنا می‌کنیم؛ از اعضای یکی از خانواده‌های جنایی که زمانی گاتهام را در چنگ داشتند اما او اکنون با گزینش مسیری تازه، به دنبال انتقام و باز پس گرفتن جایگاه از دست رفته‌ی خانواده‌اش می‌گردد.

رونماییشماره‌ی ۶ کمیک Batman: The Long Halloweenتاریخ رونماییماه مارس سال ۱۹۹۷فرانچایزDCآفرینندهجف لوب (Jeph Loeb)
تیم سیل (Tim Sale)نام‌هاسوفیا فالکون جیگانته (Sofia Falcone Gigante)
هنگمن (The Hangman)


سوفیا فالکون کیست؟

سوفیا فالکون یکی از ویلن‌های دنیای دی‌سی به شمار می‌آید. او که با نام مستعار هنگمن هم شناخته می‌شود دختر کارماین فالکون، رئیس یکی از خانواده‌هایی مافیایی‌ست که زمانی شهر گاتهام را در چنگال خود داشتند.

دلم برات تنگ شده بود، پاپا.

سوفیا فالکون در شماره‌ی ۶ کمیک Batman: The Long Halloween

سرگذشت هنگمن

سوفیا فالکون در شماره‌ی ۶ کمیک Batman: The Long Halloween (برای دیدن اندازه‌ی کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

سوفیا فالکون نخستین بار در شماره‌ی ۶ کمیک Batman: The Long Halloween به عنوان دختر تازه از زندان آمده‌ی کارماین فالکون پا به دنیای داستان‌ها گذاشت. این داستان در روزها ابتدایی فعالیت بروس وین جریان دارد که در آن زمان بسیاری از ویلن‌های برجسته‌ی او همانند جوکر، اسکرکرو، پنگوئن و کتوومن تازه کار خود را در شهر گاتهام آغاز کرده‌اند. در این دوره، خانواده‌های سنتی جنایی که کنترل گاتهام را در اختیار داشتند باید با روان‌پریشان نقاب‌داری دست‌وپنجه نرم کنند که سامان پیشین را به چالش کشیده‌اند. یکی از آن‌ها خانواده‌ی کارماین فالکون است که می‌توان به عنوان نیرومندترین فرد گاتهام از او یاد کرد.

خانواده‌ی فالکون که از پیش درگیر مثلث بتمن، کمیسر گوردون و هاروی دنت بود اکنون با دردسر تازه‌ای به شکل یک آدمکش مرموز با نام هالیدی کیلر رو‌به‌رو شده است که کشتارهایش در تعطیلات‌های مهم رخ می‌دهند. سوفیا فالکون وقتی پا به داستان می‌گذارد که کارماین ترتیب آزادی زودهنگامش را می‌دهد. او وظیفه دارد که هالیدی کیلر را شکار کند ولی سوفیا هم نتیجه‌ای نمی‌گیرد.

با پیشرفت روایت، تو-فیس و شماری دیگر از تبهکاران به سراغ خانواده‌ی فالکون می‌آیند که پیامدش کشته شدن کارماین و آسیب سوفیاست. زمین خوردن امپراتوری فالکون در Batman: Dark Victory ادامه می‌یابد. در این کمیک، سوفیا که شدیداً صدمه خورده است تلاش دارد تا کنترل خانواده را به دست بگیرد. چندان طول نمی‌کشد تا گاتهام یک آدمکش سریالی دیگر به خود ببیند. این قاتل پلیس‌هایی که با هاروی دنت پیوند دارند را هدف قرار می‌دهد و از خودش سرنخ‌هایی به شکل پازل‌های هنگمن جا می‌کذارد. از همین روست که نام هنگمن به او داده می‌شود.

در حالیکه همه‌ی نشانه‌ها به این اشاره دارند که هنگمن همان تو-فیس است ولی در واقع این سوفیا فالکون بود که با فلجی ظاهری‌اش یک پوشش مناسب دست‌وپا کرده بود. در رویارویی پایانی با هاروی دنت و بتمن، نزدیک بود سوفیا در خون‌خواهی پدرش موفق شود اما تو-فیس او را از بین می‌برد. با مرگ سوفیا فالکون، گاتهام از چنگال خانواده‌ی فالکون بیرون می‌آید تا دوره‌ی تازه‌ی جنایتکاران نقاب‌دار به راستی آغاز شود.

ویژگی‌ها و توانایی‌های سوفیا فالکون

سوفیا فالکون یک انسان ساده به شمار می‌آید. هر چند یک انسان ساده که دختر یکی از نیرومندترین تبهکاران گاتهام و رئیس خانواده‌ی مافیایی فالکون است. سوفیا شیوه‌ی هدایت و رهبری را از پدر خود آموخت. مسیر جنایی که برای خود برگزیده است باعث می‌شود تا این دختر در جنگیدن و استفاده از جنگ‌افزارها در کنار انجام جرم و جنایت سازمان‌یافته مهارت داشته باشد. هیکل درشت و نیرومندش هم در این راه کمک‌حال اوست.

برگردان‌های هنگمن

سوفیا فالکون (با بازی کریستین میلیوتی) در سریال The Penguin (از کانال اچ‌بی‌او)

با این که سوفیا فالکون با هویت هنگمن در خط داستانی مشخصی از کمیک‌های دی‌سی حضور داشت ولی باعث نشد تا راهی به اقتباس‌ها و برگردان‌ها از کمیک‌های دی‌سی پیدا نکند.

یک فیلم انیمیشنی از کمیک Batman: The Long Halloween در دو بخش با همین نام در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. به عنوان یک برگردان سرراست از کمیک، سوفیا فالکون در این اثر حضور دارد.

اقتباس‌های فرای Batman: The Long Halloween هم از این کاراکتر در روایت‌های خود استفاده کرده‌اند. سریال Gotham از کریستال رید برای ایفای نقش سوفیا فالکون بهره برد. سریال The Penguin که یک اسپین‌آف سریالی از فیلم The Batman سال ۲۰۲۲ است سوفیا فالکون را با بازی کریستین میلیوتی به دنیای خود افزود.


از جف لوب و تیم سیل به عنوان آفرینندگان سوفیا فالکون یاد می‌شود که در ماه مارس سال ۱۹۹۷ و شماره‌ی ۶ کمیک Batman: The Long Halloween رونمایی شد.

سوفیا در دوره‌ای مخفیانه قتل‌های سریالی انجام می‌داد و سرنخ‌هایی به شکل پازل‌های هنگمن به جا می‌گذاشت. برای همین نام هنگمن به او داده شد.

سوفیا دختر کارماین است که در جایگاه رهبر خانواده‌ی جنایی فالکون شهر گاتهام را در کنترل دارد.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید