مجارستان، سفیر آمریکا را به پایتخت خود احضار کرد!

  • توسط: admin


امروز دولت مجارستان تصمیم گرفت سفیر آمریکا را به دلیل اظهارات نادرست و نادرستی که اعمال و روش های عملکرد او را مخالف با قوانین و مقررات بین المللی می کند، احضار کند. این تصمیم از سوی دولت مجارستان اتخاذ شد تا پیام اعتراض خود به اعمال نادرست و ناپسند سفیر آمریکا به وضوح به او انتقال داده شود. این تصمیم یک اقدام قانونی است که دولت مجارستان از حق خود برای حفظ حرمت خود و کشورش استفاده می کند. این اقدام نشان می دهد که دولت مجارستان توجه خاصی به احترام اصول و مقررات بین المللی دارد و از افراد و نمایندگان خارجی انتظار دارد که بر اساس این اصول و مقررات عمل کنند.

به گزارش آدرینبه نقل از مهر،  وزیر خارجه مجارستان به اظهارات «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا درباره نخست وزیر کشورش واکنش نشان داد.
«پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان اظهارات بایدن مبنی بر اینکه «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان به دنبال ایجاد یک دیکتاتوری است، را کذب خواند و گفت بوداپست این اکاذیب را تحمل نخواهد کرد.
وزیر خارجه مجارستان در جمع خبرنگاران گفت که اوربان هرگز چیزی نزدیک به این سخنان نگفته است.
سیارتو گفت که بوداپست سفیر واشنگتن در این کشور را در این مورد احضار کرد.
بایدن روز جمعه در جریان کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا گفت که اوربان صراحتاً اعلام کرد که فکر نمی‌کند دموکراسی کارساز باشد، او به دنبال دیکتاتوری است.
نخست وزیر مجارستان جمعه شب در «مار-ئه-لاگو»، عمارت شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا که در فلوریدا واقع شده است، حاضر شد و با او دیدار کرد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید