طعم و لذتی فراموش‌ناپذیر با کتلت بادمجان کبابی و گوشت چرخ‌کرده!

  • توسط: admin


کتلت جزو غذاهایی است که در اکثر وعده‌های غذایی ایرانی‌ها وجود دارد. کتلت گوشت و بادمجان یکی از خوشمزه‌ترین انواع کتلت است. ترکیب بادمجان دودی و گوشت این غذا را بسیار خاص کرده است. با ما همراه باشید تا در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه این کتلت خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کتلت بادمجان کبابی با گوشت چرخ‌کرده

برای درست کردن این کتلت به مواد زیر نیاز دارید:

بادمجان ۵ عددگوشت چرخ‌کرده ۲۵۰ گرمسیر۳ حبهسیب زمینی۲ تا ۳ عددپیازیک عددتخم مرغ۳ عددجعفری تازه۵۰ گرمآرد سوخاری۲ قاشق غذاخورینمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه میزان لازمروغن سرخ‌کردنیبه میزان لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

 

طرز تهیه کتلت بادمجان کبابی با گوشت چرخ‌کرده

برای درست کردن این غذا باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول:آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان‌ها را به خوبی بشویید و بعد آنها را روی گاز یا منقل کبابی کنید. بعد از اینکه بادمجان‌ها مغزپخت شدند برای چند دقیقه آنها را داخل یک کیسه قرار دهید. وقتی دمای بادمجان‌ها پایین آمد آنها را از کیسه خارج کنید و پوست کبابی شده را جدا کنید. قرار دادن بادمجان‌ها داخل کیسه باعث می‌ود که پوست آنها راحت‌تر جدا شود.

سپس بادمجان را روی یک تخته گوشت ساطوری کنید و کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت مرغ روسی

مرحله دوم:پیاز و سیب زمینی را رنده کنید

در این مرحله با یک رنده ریز سیر، پیاز و سیب زمینی‌ها را رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید.

مرحله سوم:گوشت و تخم مرغ را اضافه کنید

گوشت چرخ‌کرده و تخم مرغ را به مخلوط رنده شده اضافه کنید و با دست خوب ورز دهید. بعد از اینکه مواد با هم ترکیب شدند آرد سوخاری را اضافه کنید.

 

مرحله چهارم: جعفری را خرد کنید

در این مرحله جعفری را به صورت ریز خرد کنید و همراه بادمجان‌های ساطوری شده به گوشت اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید تا یکدست شود.

مرحله پنجم: مایه کتلت را در یخچال بگذارید

بعد از اینکه مواد را کاملا با هم مخلوط کردید روی آن را با سلفون بپوشانید و برای یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند. این کار باعث می‌شود تا هنگام سرخ کردن از روغن کمتری استفاده کنید و کتلت‌های تردتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت تهرانی، غذایی که از خوردنش سیر نمی‌شوید

مرحله ششم: کتلت‌ها را سرخ کنید

در یک تابه، روغن سرخ‌کردنی به اندازه کافی بریزید. مایه کتلت‌ را با دست به شکل گرد درآورید و در تابه بگذارید تا سرخ شوند. بعد از اینکه دو طرف کتلت‌ها سرخ شد، آنها را روی یک دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی جذب دستمال شود.

نکات کلیدی در تهیه کتلت بادمجان کبابی با گوشت چرخ‌کرده:

اگر در رژیم غذایی لاغری هستید، می‌توانید کتلت‌ها را داخل فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا بپزد.اگر به سیر حساسیت دارید یا طعم آن را نمی‌پسندید، می‌تواندی از سبزیجات معطر استفاده کنید.بهتر است از بادمجان‌های گوشتی و کشیده استفاده کنید که تخم کمتری دارند و شیرین‌تر است.این غذا را می‌توانید با مرغ یا سویا هم درست کنید.حتما بادمجان‌ها را کبابی کنید، زیرا عطر دودی بادمجان است که این غذا را خاص کرده است.

در این مقاله از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه کتلت بادمجان کبابی با گوشت چرخ‌کرده را به شما آموزش دادیم. می‌توانید این غذا را در کنار گوجه و سبزی خوردن همراه نان یا برنج نوش جان کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید