طعم لذت بخش رستوران ها در خانه: ۲ دستور آماده سازی شام مرغ پفکی و لذت بخش

  • توسط: admin


شامی مرغ یک غذای خوشمزه و فوری است که برای تهیه آن از مرغ چرخ کرده و سیب زمینی آب پز یا خام استفاده می‌شود. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با طرز تهیه شامی مرغ و همه فوت و فن‌های درست کردن این غذا آشنا شوید.

طرز تهیه شامی مرغ با سیب زمینی

مدت زمان آماده سازی این شامی حدود ۲۰ دقیقه و مدت زمان پخت این غذا حدود ۲۰ دقیقه است. مواد اولیه این غذا برای ۲ تا ۳ نفر است.

مواد لازم برای تهیه شامی مرغ

مواد لازم برای تهیه شامی مرغ به شرح زیر است:

مرغ۳۰۰ گرمتخم مرغ۱ عددسیب زمینی۲ عددپیاز۱ عددجعفری خرد شده۳ قاشق غذاخورینمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار لازمزعفران به مقدار لازمروغنبه مقدار لازم

مراحل تهیه شامی مرغ

در این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن شامی مرغ آشنا شوید.

مرحله اول: سیب زمینی‌ها را آب پز کنید

برای شروع باید سیب زمینی‌ها را بشوید و همراه با کمی آب در قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید سیب زمینی‌ها بپزند.

مرحله دوم: سیب زمینی‌ها را رنده کنید

در این مرحله باید صبر کنید تا سیب زمینی‌ها کمی خنک شوند. در ادامه پوست سیب زمینی‌ها را جدا و آن‌ها را به صورت ریز رنده کنید.

مرحله سوم: مرغ را چرخ و مزه دار کنید

مرغ را تکه کنید و با استفاده از چرخ گوشت یا مولینکس چرخ کنید. در ادامه مرغ چرخ کرده را در یک ظرف بریزید و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و کمی پودر زعفران طعم دار کنید.

به هیچ عنوان از زعفران دم کرده برای تهیه این شامی استفاده نکنید، زیرا این کار موجب شل شدن مایه شامی می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ناگت مرغ خانگی ترد و پفکی

مرحله چهارم: پیاز را رنده کنید

پیاز را بشویید و سپس پوست آن را جدا کنید. حالا می‌توانید پیاز را به صورت ریز رنده کنید. آب اضافه پیاز را بگیرید تا بعد از ترکیب کردن پیاز با سایر مواد، مایه شامی شما شل نشود.

مرحله پنجم: مواد شامی را ترکیب کنید

پیاز رنده شده را همراه با سبزی جعفری خرد شده به سیب زمینی‌های رنده شده و مرغ اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا مایه شامی شما کاملا یکدست شود. در ادامه تخم مرغ را اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید.

مرحله ششم: شامی‌ها را سرخ کنید

مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا مقداری از مایه شامی را بردارید و با دست به آن شکل دهید. حالا مایه شامی را در روغن داغ بیندازید و سرخ کنید. زمانی که یک سمت شامی سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله هفتم: شامی‌ها را سرو کنید

بعد از سرخ کردن شامی می‌توانید آن‌ها را روی پد جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها گرفته شود. حالا می‌توانید این شامی‌های خوشمزه را با نان تازه یا برنج سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شنیسل مرغ

طرز تهیه شامی مرغ بدون سیب زمینی

آماده کردن این شامی حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه شامی مرغ بدون سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه شامی مرغ بدون سیب زمینی به شرح زیر است:

مرغ۴۰۰ گرمتخم مرغ۳ عددپیاز۱ عددنمک و فلفل سیاهبه مقدار لازمآویشن و زردچوبهبه مقدار لازمآرد سوخاری۱ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه شامی مرغ با سیب زمینی

در این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن شامی مرغ با سیب زمینی آشنا شوید.

مرحله اول: پیاز را رنده کنید

برای شروع باید پیاز را بشویید و آن را به صورت ریز رنده کنید.

مرحله دوم: مایه شامی را ترکیب کنید

در این مرحله باید پیاز رنده شده را با مرغ چرخ کرده، تخم مرغ‌ها، نمک، فلفل و آویشن ترکیب کنید. در ادامه یک قاشق غذاخوری آرد سوخاری به آن اضافه کنید. اگر احساس می‌کنید، مایه شامی شل است می‌توانید یک قاشق دیگر آرد سوخاری به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: شامی را آماده کنید

مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا مقداری از مایه شامی را بردارید و با دست به آن فرم دهید. حالا آن را در روغن داغ بیندازید و سرخ کنید. زمانی که یک سمت شامی سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر شامی نیز سرخ شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ انگشتی سوخاری

نکات و فوت و فن‌های تهیه شامی مرغ

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه این غذای خوشمزه با مرغ اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای جلوگیری از وا نرفتن شامی مرغ چرخ کرده می‌توانید مایه شامی را برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کنید.بعد از رنده کردن پیاز، حتما آب اضافه آن را جدا کنید تا مایه شامی شل نشود.اگر احساس می‌کنید مایه شامی شل است، می‌توانید از مقدار بیشتری آرد سوخاری برای تهیه این شامی استفاده کنید.مهم‌ترین علت سفت شدن شامی مرغ، استفاده از آرد سوخاری به مقدار زیاد است.در طرز شامی مرغ خوشمزه و مجلسی می‌توانید از مقداری کنجد نیز استفاده کنید.بهترین ادویه برای مزه دار کردن این شامی فلفل سیاه و آویشن است.در صورت تمایل می‌توانید از مقداری پودر سیر و پودر پاپریکا نیز در این شامی استفاده کنید.برای منسجم شدن شامی مرغ بهتر است مواد را برای چند دقیقه ورز دهید.به منظور مزه دار کردن این شامی می‌توانید فلفل دلمه نیز استفاده کنیداضافه کردن جعفری به این شامی اختیاری است. اگر به جعفری تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از مقداری جعفری خشک شده استفاده کنید.برای تهیه شامی مرغ می‌توانید از ترکیب پیازچه، جعفری و سیر و فلفل سبز خرد شده برای مزه دار کردن آن استفاده کنید.در طرز تهیه شامی مرغ چرخ کرده می‌توانید از مرغ پخته شده نیز استفاده کنید. برای این کار باید مرغ را با یک پیاز، نمک و فلفل بپزید و چرخ کنید و سپس از این مرغ برای تهیه شامی استفاده کنید.برای درست کردن شامی مرغ می‌توانید به جای اضافه کردن پودر سوخاری به مایه شامی، مایه شامی را با دست فرم دهید و سپس آن را در پودر سوخاری بغلتانید و سپس در روغن سرخ کنید.در طرز تهیه شامی مرغ در فر می‌توانید مایع کتلت را آماده کنید. سپس سینی فر را با روغن چرب کنید و شامی‌ها را با دست فرم داده و در سینی بچینید. با یک برس مقداری روغن روی شامی‌ها بمالید و آن‌ها را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد در فر قرار دهید.در صورتی که برای تهیه شامی مرغ از سیب زمینی پخته استفاده کنید، روغن بیشتری جذب شامی می‌شود.برای تهیه شامی مرغ با سیب زمینی خام باید سینه مرغ چرخ کرده با پیاز رنده شده، سیب زمینی رنده شده، تخم مرغ و ادویه‌ها ترکیب کنید. سپس مواد شامی را با سلفون بپوشانید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید. در ادامه می‌توانید مواد شامی را در روغن داغ سرخ کنید.

در این مقاله از مجله آشپزی آدرینبه طرز تهیه شامی مرغ خوشمزه و فوری به روش اصیل اشاره شد. اگر تجربه درست کردن این شامی خوشمزه را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید