طعم لذت بخش دوشنبه: برنامه غذایی شاد و سالم برای 5 شهریور

  • توسط: admin


امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- لیمو پلو

لیمو پلو یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که با ترکیب برنج، لیمو و دیگر مواد خوشمزه تهیه می‌شود. طعم ترش و دلپذیر لیمو در کنار عطر برنج، این غذا را به یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی تبدیل کرده است.

مراحل تهیه لیمو پلو

مراحل تهیه لیمو پلو به شرح زیر است:

نخود را از شب قبل خیس کنید. برنج را بشویید و به مدت ۲ ساعت خیس کنید. پیاز و هویج را بشویید، پوست بگیرید و آن‌ها را نگینی خرد کنید.کشمش را بشویید و کنار بگذارید. لیموها را بشویید و پوست یکی از آن‌ها را رنده کنید. سپس آب لیموها را بگیرید.نخود خیس خورده را با مقداری آب در قابلمه‌ای جداگانه بپزید تا نرم شود.در یک تابه روغن بریزید و پیاز را تفت دهید تا طلایی شود. سپس زردچوبه، کشمش و هویج را اضافه کرده و با حرارت کم تفت دهید تا رنگ مواد یکدست شود. در نهایت نخود پخته شده را به مواد اضافه کنید و تفت دهید.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌عطر و متفاوت روی لینک طرز تهیه لیمو پلو کلیک کنید.

۲- خورش غوره و کشمش

خورشت کشمش و غوره، یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که با طعم ترش و شیرین منحصر به فرد خود، طرفداران زیادی دارد. این خورش به راحتی قابل تهیه در منزل است و می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل در کنار برنج سرو شود.

مراحل تهیه خورش غوره و کشمش

مراحل تهیه خورش غوره و کشمش به شرح زیر است:

گوشت را به قطعات کوچک خرد کنید. پیازها را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. کشمش‌ها را بشویید و در آب ولرم خیس کنید. غوره‌ها را از شاخه جدا کنید و بشویید.در یک قابلمه روغن بریزید و روی حرارت متوسط گرم کنید. پیازها را به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و شیشه‌ای شوند. گوشت را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.رب گوجه فرنگی، زعفران، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را به گوشت اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. به اندازه کافی آب به قابلمه اضافه کنید تا روی گوشت را بگیرد.درب قابلمه را بگذارید و حرارت را در هنگام پخت خورش کم نگه دارید تا گوشت به آرامی بپزد و طعم و مزه خود را به خورش بدهد. بهتر است درب قابلمه را در هنگام پخت گوشت نیمه باز بگذارید تا بخار اضافی از آن خارج شود.

برای ادامه رسپی این غذای تابستانی جذاب و لذیذ روی لینک طرز تهیه خورش غوره و کشمش کلیک کنید.

۳- لوبیا پلو اسپانیایی

لوبیا پلو اسپانیایی، غذایی خوشمزه و رنگارنگ است که به دلیل داشتن مواد مغذی و طعم لذیذ، طرفداران بسیاری دارد. این غذا به راحتی در منزل قابل تهیه بوده و می‌تواند به عنوان یک غذای کامل در وعده ناهار سرو شود.

مراحل تهیه لوبیا پلو اسپانیایی

مراحل تهیه لوبیا پلو اسپانیایی به شرح زیر است:

لوبیا قرمز را از شب قبل خیس کنید و در این بازه زمانی چندین بار آب روی آن را عوض کنید. پس از گذشت ۱۲ ساعت، لوبیا را آبکش کرده و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در قابلمه ای حاوی آب بپزید تا نرم شود. خیساندن حبوبات پیش از پخت موجب گرفتن نفخ آن‌ها و سریع‌تر کردن روند پخت‌شان می‌شود.پیاز را نیز نگینی خرد کرده و در تابه‌ای با روغن زیتون تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سیر را رنده کرده و به پیازها اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر آزاد شود.لوبیاهای پخته شده، رب گوجه فرنگی، زعفران، نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا را به پیاز و سیر تفت داده شده اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. فلفل دلمه‌ای‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و به محتوای درون تابه بیفزایید.

برای ادامه رسپی این غذای جدید و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه لوبیا پلو اسپانیایی کلیک کنید.

۴- رولت گوشت و انبه

رولت گوشت و انبه، یک غذای مدرن و خلاقانه است که با ترکیب طعم‌های شرقی و غربی، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای شما رقم می‌زند.

مراحل تهیه رولت گوشت و انبه

مراحل تهیه رولت گوشت و انبه به شرح زیر است:

فیله گوشت را به ضخامت ۱ تا ۲ سانتی‌متر برش بزنید و با نمک، فلفل سیاه و پودر سیر مزه دار کنید. تابه‌ای را روی حرارت زیاد قرار دهید و مقداری روغن زیتون در آن بریزید.گوشت‌های مزه دار شده را در تابه قرار دهید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه از هر طرف سرخ کنید تا سطح آن‌ها طلایی شود. گوشت‌های سرخ شده را از تابه خارج کنید و بگذارید کمی خنک شوند.انبه‌ها را پوست بگیرید و هسته آن‌ها را جدا کنید. سپس انبه‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. پیازچه‌ها را ریز خرد کنید. نعناع، ریحان و گشنیز را بشویید و ساطوری کنید و همه مواد را درون ظرف مناسبی با هم ترکیب کنید.یک ورقه خمیر فیلو را روی سطح کار پهن کنید و با قلم مو مقداری روغن زیتون به آن بمالید. لایه‌ای از مخلوط انبه خرد شده، پیازچه خرد شده و سبزی‌های ساطوری شده را روی خمیر فیلو بریزید.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه رولت گوشت و انبه کلیک کنید.

۵- کتلت پیتزا

کتلت پیتزا یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار امروزی است که به دلیل طعم و مزه لذیذ و همچنین سادگی در تهیه، مورد علاقه بسیاری از افراد، به خصوص کودکان، شده است. این غذا به دلیل شباهت طعم آن به پیتزا، به این نام معروف شده است.

مراحل تهیه کتلت پیتزا

مراحل تهیه کتلت پیتزا به شرح زیر است:

مرغ چرخ کرده را به همراه کمی پیاز رنده شده، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر در یک تابه تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند و مرغ بپزد.سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید. با کمک رنده یا خردکن سیب زمینی ها را رنده کنید. سپس آب سیب زمینی ها را به خوبی بگیرید.فلفل دلمه ای را نگینی خرد و در تابه‌ای جداگانه با کمی روغن تفت دهید تا نرم و شفاف شود.مرغ پخته شده، سیب زمینی رنده شده، پیاز و فلفل دلمه ای تفت داده شده، پنیر پیتزا رنده شده، تخم مرغ ها، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و آویشن را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.

برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و همه پسند روی لینک طرز تهیه کتلت پیتزا کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید