طرز تهیه پاپ کورن سالم و خوشمزه با هواپز، میان‌وعده ایده‌آل و خرده‌نان

  • توسط: admin


آیا تا به حال به درست کردن پفیلا در سرخ کن هواپز فکر کرده‌اید؟ از آن جایی که استفاده از هواپز یک راهکار جذاب برای تهیه خوراکی‌ها با کمترین میزان روغن است، تهیه پاپ کورن در این دستگاه نیز می‌تواند ایده خوبی باشد. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با طرز تهیه پاپ کورن در هواپز به طور کامل آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه پاپ کورن با سرخ کن

مواد لازم برای تهیه پاپ کورن با سرخ کن به شرح زیر است:

ذرت۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دارکره۱ تکه کوچکروغن زیتون (اختیاری)به مقدار لازمنمکبه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه پاپ کورن در هواپز

آماده کردن ذرت در سرخ کن بدون روغن حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. در این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن پاپ کورن در سرخ کن بدون روغن آشنا شوید.

مرحله اول: مواد را در دستگاه بریزید

برای شروع باید مقداری روغن در محفظه سرخ کن بریزید و بعد ذرت‌ها را اضافه کنید. در ادامه یک تکه کوچک کره و مقداری نمک روی آن‌ها بریزید. مقدار ذرت باید به اندازه‌ای باشد که کمتر از نیمی از کف دستگاه را بپوشاند.

مرحله دوم: پاپ کورن ها را آماده کنید

قابلمه سرخ کن را داخل آن قرار دهید و سپس دستگاه را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت و مدت زمان ۱۰ دقیقه تنظیم کنید. بعد از ۳ دقیقه صدای پف کردن پاپ کورن ها را می‌شنوید.

تا آماده شدن پاپ کورن‌ها حتما هر چند دقیقه یک بار محفظه سرخ کن را کمی تکان دهید تا ذرت‌های پف نکرده به کف دستگاه هدایت شوند و بهتر پف کنند. به هیچ عنوان درب دستگاه را به طور کامل باز نکنید و اجازه دهید پاپ کورن ها آماده شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بلال پنیری با هواپز (ایرفرایر)

مرحله سوم: پاپ کورن ها را سرو کنید

بعد از حدود ۱۰ دقیقه پاپ کورن شما آماده است. دستگاه را خاموش کنید و اجازه دهید پاپ کورن ها برای یک دقیقه دیگر در دستگاه بمانند. سپس درب سرخ کن هواپز را باز کنید و پاپ کورن‌های خوشمزه‌تان را در ظرف مناسب بریزید و از طعم آن‌ها لذت ببرید.

نکات و فوت و فن‌های تهیه پاپ کورن در هواپز

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه پاپ کورن در هواپز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه پاپ کورن در هواپز می‌توانید ذرت‌ها را در کیسه‌های کاغذی مخصوص فر قرار دهید.برای مزه دار کردن پاپ کورن می‌توانید بعد از پخت، مقداری پودر سیر و پنیر پارمزان رنده شده به آن اضافه کنید.اگر عاشق تنقلات تند و تیز هستید، می‌توانید برای مزه دار کردن پاپ کورن ها از مقداری فلفل قرمز تند استفاده کنید.اگر نگران پف کردن پاپ کورن ها در هواپز هستید، می‌توانید از چند دقیقه قبل دستگاه را گرم کنید و سپس ذرت‌ها را همراه با کره، روغن و نمک در محفظه دستگاه بریزید تا آماده شوند.به هیچ عنوان از مقدار ذرت زیاد در هواپز استفاده نکنید، از آن جایی که ذرت‌ها بعد از پف کردن به فضای بیشتری نیاز دارند، استفاده از مقدار زیادی ذرت، موجب می‌شود ذرت‌ها به خوبی پف نکنند و به دستگاه نیز فشار وارد شود.برای درست کردن پاپ کورن بدون روغن در هواپز می‌توانید کره یا روغن را حذف کنید یا از هر میزان کره یا روغنی که دوست دارید استفاده کنید.برای اطمینان از این که پاپ کورن ها به طور یکنواخت حتما محفظه دستگاه را کمی تکان دهید.به منظور درست کردن پاپ کورن حتما از ذرت‌های تازه و خشک استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که اگر ذرت‌ها نم کشیده باشند، به خوبی باز نمی‌شوند و پاپ کورن شما خراب می‌شود.برخی افراد ادعا می‌کنند که درست کردن پفیلا در هواپز موجب سفت و خراب شدن آن می‌شود. این اتفاق زمانی می‌افتد که شما از مقدار ذرت زیادی برای تهیه پاپ کورن استفاده کنید و دستگاه را روی درجه حرارت نامناسب تنظیم کنید.اگر دمای سرخ کن بدون روغن شما پایین است و روی ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم نمی‌شود، بهتر است از این دستگاه برای تهیه پاپ کورن استفاده نکنید.در طرز تهیه پفیلا در سرخ کن بدون روغن به هیچ عنوان از مقدار روغن زیاد استفاده نکنید، زیرا این کار موجب سوختن و دود کردن روغن می‌شود.

در این مقاله از مجله آشپزی آدرینبه طرز تهیه پاپ کورن در هواپز و نکات مهم برای تهیه آن در این دستگاه اشاره شد. اگر تجربه درست کردن پاپ کورن در سرخ کن هواپز را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

منبع: basicswithbails

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید