طرز تهیه سالاد گیلاس، مرغ و گردو (یک شام سبک تابستانی)

  • توسط: admin


این سالاد ترکیبی عالی از طعم‌های شیرین گیلاس، تردی گردو و لطافت مرغ است و برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب است. در این مقاله از آدرینبلاگ ساده‌ترین روش تهیه سالاد گیلاس، مرغ و گردو جذاب را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم جهت تهیه سالاد گیلاس، مرغ و گردو

مواد لازم جهت تهیه سالاد گیلاس، مرغ و گردو به شرح زیر است:

سینه مرغ پخته و ریش ریش شده۲۰۰ گرمگیلاس شیرین۲ پیمانهگردوهای خرد شدهنصف پیمانهکاهو رومی بزرگ۴ برگکاهو پیچ ۲ برگخیار۱ عددپیاز قرمز۱ عددپنیر فتا خرد شده (اختیاری)به مقدار دلخواهشوید تازه خرد شدهبه مقدار دلخواهآب لیمو تازه۲ قاشق غذاخوریروغن زیتون۳ قاشق غذاخورینمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

مراحل تهیه سالاد تابستانی سبک با مرغ، گیلاس و گردو

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این سالاد ۲۵-۳۵ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۴-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده‌ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم‌های بیشتری این سالاد جذاب را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این سالاد در دسته بندی آسان قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی مواد

مرغ پخته را ریش ریش کنید. برای طعم بهتر، می‌توانید از مرغ گریل شده یا کبابی استفاده کنید.

گیلاس‌ها را بشویید و نصف کنید. گیلاس‌های شیرین و تازه بهترین انتخاب هستند. گیلاس‌های خیلی رسیده یا نارس طعم سالاد را تغییر می‌دهند.

سبزیجات را شسته و با گردوها و پنیر فتا خرد کنید. مواد را به اندازه‌های یکسان خرد کنید تا ظاهر سالاد زیباتر شود و همه مواد به طور یکنواخت با سس مخلوط شوند.

مرحله دوم: تهیه سس سالاد

در یک کاسه کوچک، آب لیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید تا سس یکدست شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

تمام مواد آماده شده را در یک کاسه بزرگ بریزید.

سس سالاد را روی مواد ریخته و به آرامی مخلوط کنید تا همه مواد به سس آغشته شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد خربزه و پنیر

مرحله چهارم: سرو

سالاد آماده شده را در ظرف سرو ریخته و برای تزیین می‌توانید از شوید تازه، نعناع یا چند عدد گیلاس استفاده کنید.

این سالاد را می‌توانید به عنوان یک شام سبک و سالم یا یک پیش غذای خوشمزه در مهمانی‌ها سرو کنید.

نکات و فوت و فن‌های تهیه سالاد مرغ، گیلاس و گردو

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه سالاد گیلاس و مرغ اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

به جای پنیر فتا، می‌توانید از پنیر بز یا پنیر پارمزان رنده شده استفاده کنید.برای یک سالاد رنگارنگ‌تر، می‌توانید از انواع دیگر سبزیجات مانند فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی یا هویج رنده شده استفاده کنید.برای یک سالاد سبک‌تر، از سس سالاد کم چرب یا ماست یونانی استفاده کنید.اگر می‌خواهید سالادتان شیرین‌تر باشد، می‌توانید کمی عسل به سس سالاد اضافه کنید و برای یک سالاد تندتر، می‌توانید از فلفل قرمز تند استفاده کنید.سس سالاد باید تعادلی بین طعم ترش، شیرین و شور ایجاد کند. می‌توانید از ترکیب آب لیمو، روغن زیتون، عسل، نمک و فلفل سیاه استفاده کنید.

با این دستورالعمل ساده، می‌توانید یک سالاد سالم و مقوی برای خود و خانواده‌تان تهیه کنید. شما از چه ترفندی برای تهیه این سالاد استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را در این مطلب از مجله آشپزی آدرینبا ما و سایر دوستان علاقه‌مند به اشتراک گذارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید