طرز تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز؛ رازی برای طعم واقعی فصول

  • توسط: admin


ترشی پیاز با کلم قرمز یکی از ساده‌ترین و خوشرنگ و لعاب‌ترین ترشی‌های خانگی است که می‌توانید آن را در فصل پاییز و زمستان با پیاز بنفش تهیه کنید. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با طرز تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز

مواد لازم برای تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز به شرح زیر است:

پیاز قرمز۱ کیلوگرمکلم قرمز۱/۲ عددسیر۴ حبهترخون۲ شاخهسرکهبه مقدار لازمنمکبه مقدار لازم

مراحل تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز

آماده کردن مواد اولیه این ترشی حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و پس از آن باید ترشی را به مدت ۲ هفته در فضای آشپزخانه قرار دهید تا آماده شود. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز آشنا شوید.

مرحله اول: پیازها را خرد کنید

برای شروع باید پیازها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. در ادامه پیازها را به صورت خلالی درشت خرد کنید و روی یک پارچه پهن کنید تا پیازها کاملا خشک شوند.

اگر برای تهیه این ترشی از پیاز ریز استفاده می‌کنید، می‌توانید پیاز را به صورت درسته در ترشی بیندازید. در این روش بهتر است با چاقو یک علامت ضربدر روی قسمت بالای پیاز ایجاد کنید تا ترشی شما سریع‌تر آماده شود.

مرحله دوم: کلم را خرد کنید

در این مرحله باید کلم قرمز را بشویید و سپس آن را به طور کامل خشک کنید. در ادامه کلم را به صورت خلالی ریز خرد کنید. برای راحتی کار می‌توانید به جای خرد کردن کلم‌ها از رنده نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: سیر را خرد کنید

حبه‌های سیر را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. سیرها را به ۲ تا ۳ قسمت تقسیم کنید و برای تهیه ترشی کنار بگذارید. اگر دوست ندارید عطر سیر در ترشی بپیچد، می‌توانید حبه‌های سیر را به صورت درسته در ترشی بیندازید.

بیشتر بخوانید: آب خیارشور را دور نریزید، با آن ترشی درست کنید

مرحله چهارم: مواد ترشی را ترکیب کنید

در این مرحله باید مقداری از پیاز خرد شده را در یک شیشه تمیز و کاملا خشک بریزید. در ادامه کمی کلم بنفش و مقداری سیر و ترخون نیز در شیشه بریزید. دوباره مواد را به صورت لایه‌ای در شیشه بریزید.

مرحله پنجم: ترشی را آماده کنید

روی مواد ترشی به اندازه ۱/۵ قاشق غذاخوری نمک بریزید. سپس مقداری سرکه به مواد اضافه کنید. میزان سرکه باید به اندازه‌ای باشد که روی مواد را به طور کامل بپوشاند.

در ادامه درب ترشی را محکم ببندید و یک پارچه روی آن بیندازید. اجازه دهید ترشی برای ۲ هفته در محیط آشپزخانه و در مکانی گرم و تاریک بماند تا آماده شود. بعد از باز کردن درب ترشی باید آن را در یخچال نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی پیاز جعفری

نکات و فوت و فن‌های تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه این ترشی بهتر است از ترخون خشک یا تازه استفاده کنید، اما اگر به ترخون دسترسی ندارید، می‌توانید آن را حذف کنید.برای تهیه این ترشی می‌توانید از سرکه سفید یا سرکه قرمز استفاده کنید.در طرز تهیه ترشی پیاز قرمز فوری می‌توانید سرکه و نمک را روی حرارت قرار دهید و زمانی که سرکه شروع به جوشیدن کرد، ترکیب پیاز و کلم خرد شده را اضافه کنید. بعد از چند دقیقه کوتاه شعله گاز را خاموش کنید و زمانی که مواد ترشی خنک شد، آن را در شیشه بریزید. با این روش می‌توانید پس از یک روز ترشی را مصرف کنید.برای درست کردن این ترشی بهتر است از پیازهای ریز به صورت درسته استفاده کنید.به منظور مزه دار کردن این ترشی می‌توانید به جای ترخون از مقداری نعنای خشک یا تازه استفاده کنیدقبل از ترکیب کردن مواد ترشی حتما دقت کنید که همه مواد به طور کامل خشک باشند. ورود کوچک‌ترین رطوبت به این ترشی موجب کپک زدن خراب شدن آن می‌شود.اگر دوست دارید طعم ترشی پیاز و کلم شما تند و تیز باشد، می‌توانید مقداری فلفل قرمز نیز به این ترشی اضافه کنید.در برخی رسپی‌ها برای مزه دار کردن این ترشی از مقداری ریحان استفاده می‌شود.برای تهیه این ترشی می‌توانید به جای خرد کردن پیازها به صورت خلالی، آن‌ها را به صورت حلقه‌ای برش دهید.اگر دوست دارید رنگ ترشی شما قرمزتر شود، می‌توانید مقداری پودر لبو یا حتی یک تکه لبوی تازه به این ترشی اضافه کنید.این ترشی به هیچ عنوان نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد.در برخی رسپی‌ها برای مزه دار کردن این ترشی از مقداری شکر نیز استفاده می‌شود.برای خوشمزه‌تر شدن این ترشی می‌توانید مقداری ادویه مخصوص ترشی به آن اضافه کنید. اگر برایتان سوال شده که ادویه ترشی پیاز چیست باید بگوییم که برای تهیه این ادویه از ترکیب انواع فلفل، تخم گشنیز، سیاه دانه، گلپر، میخک، رازیانه، هل و خردل و همچنین انواع سبزیجات معطر مثل ترخون و مرزه یا نعناع استفاده می‌شود.برای تهیه این ترشی حتما از ظروف شیشه‌ای استفاده کنید. استفاده از ظروف پلاستیکی برای تهیه هیچ نوع ترشی خانگی مناسب نیست.مهم‌ترین علت نرم شدن پیاز ترشی و کلم، قرار گرفتن آن در مکانی گرم است. بعد از ۲ هفته حتما این ترشی را در یخچال نگهداری کنید تا ترد و تازه باقی بماند.برای متعادل شدن طعم این ترشی می‌توانید مقداری سرکه را همراه با کمی آب بجوشانید و سپس مقداری نمک و در صورت تمایل شکر به آن اضافه کنید. صبر کنید تا ترکیب سرکه، آب و نمک خنک شود و بعد آن را روی مواد ترشی بریزید.برای تهیه این ترشی باید از پیاز تازه و قرمز استفاده کنید. از آن جایی که پیاز قرمز در فصل پاییز بیشتر است، بهتر است این ترشی را در پاییز آماده کنید. اگر به پیاز قرمز دسترسی ندارید، می‌توانید از پیاز سفید یا زرد نیز برای تهیه این ترشی استفاده کنید.اضافه کردن مقداری گلپر و همچنین سیاهدانه طعم دلپذیری به این ترشی می‌بخشد.

در این مقاله از مجله آشپزی آدرینبه بهترین روش طرز تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز اشاره شد. اگر تجربه درست کردن این ترشی را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید