شگفتی‌ها و تحولات زندگی طوبی بویوک‌اوستون در 5 فیلم و سریال برتر

  • توسط: admin


طوبی بویوک‌اوستون، بازیگر محبوب و بااستعداد ترکیه‌ای، با بازی‌های درخشان خود در سریال‌ها و فیلم‌های متعدد، دل میلیون‌ها بیننده را به دست آورده است. او با زیبایی خیره کننده و بازیگری طبیعی خود، به یکی از چهره‌های شاخص صنعت سینما و تلویزیون ترکیه تبدیل شده است.

در این مقاله از اکالا بلاگ، به معرفی ۵ تا از بهترین آثار این بازیگر توانمند می‌پردازیم و نگاهی اجمالی به زندگی حرفه‌ای و شخصی او خواهیم داشت. با ما همراه باشید تا با دنیای جذاب و پر ستاره طوبی بویوک‌اوستون، آشنا شوید.

بیوگرافی

نام انگلیسی: Tuba Büyüküstünسال تولد: ۵ ژوئیه ۱۹۸۲محل تولد: استانبول، ترکیهتحصیلات: فارغ‌التحصیل رشته طراحی لباس از دانشگاه هنرهای زیبای مرمر سینانشغل: بازیگر

طوبی بویوک‌اوستون، اولین تجربه بازیگری خود را با بازی در سریال تلویزیونی «زیر درختان نمدار» در نقش «زرینه» آغاز کرد. سال بعد، برای بازی در فیلم تلویزیونی «Gülizar» جایزه بهترین بازیگر زن را در جشنواره بین‌المللی تلویزیون جمهوری صربستان و مونته‌نگرو دریافت کرد.

او با بازی در سریال «۲۰ دقیقه» در سال ۲۰۱۳، به عنوان اولین بازیگر ترک، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن جوایز امی شد. همچنین، او برنده جایزه بهترین بازیگر زن در چهاردهمین دوره جوایز بین‌المللی جیووانی سکیاکا در واتیکان نیز شده است.

علاوه بر موفقیت‌های هنری، طوبی بویوک‌اوستون به عنوان سفیر ملی حسن نیت یونیسف نیز فعالیت می‌کند.

۱. فیلم پدر و پسرم (Babam ve Oglum)

سال تولید: ۲۰۰۵کارگردان: کاگان ایرماکنویسنده: کاگان ایرماکبازیگران: چتین تکیندور، فکرت کوشکان، طوبی بویوک‌اوستونژانر: درام، خانوادگیامتیاز (IMDB): ۸.۲مدت زمان فیلم: ۱ ساعت و ۵۲ دقیقه

خلاصه داستان

فیلم «پدر و پسرم» (به انگلیسی: My Father and My Son)، داستان صادق، جوانی از روستای اژه را تعریف می‌کند؛ او برخلاف خواسته پدرش حسین که می‌خواهد او مهندس کشاورزی شود، به تحصیل در رشته روزنامه‌نگاری می‌پردازد و به فعالیت‌های سیاسی علاقه‌مند می‌شود. حسین با فهمیدن این موضوع، صادق را از خانواده طرد می‌کند.

در دهه ۷۰، صادق درگیر حوادث سیاسی می‌شود. در کودتای نظامی ۱۲ سپتامبر ۱۹۸۰، همسر باردارش به دلیل نبود امکانات پزشکی در هنگام زایمان جان می‌دهد و فرزندشان دنیز زنده می‌ماند. پس از یک دوره طولانی از شکنجه، محاکمه و زندان، صادق با دنیز ۷-۸ ساله به روستای خود بازمی‌گردد، در حالی که می‌داند اصلاح رابطه با پدرش، حسین، دشوار خواهد بود.

این فیلم یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ترکیه است.این فیلم در لیست “۲۵۰ فیلم برتر IMDB” با رتبه #۲۳۶ قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های انگیزشی

۲. سریال ظهور امپراتوری‌ها: عثمانی (Rise of Empires: Ottoman)

سال تولید: ۲۰۲۰بازیگران: جم ییگیت اوزوموغلو، طوبی بویوک‌‌اوستون، آلپ ایلکمنژانر: مستند، درام، تاریخی،جنگیامتیاز (IMDB): ۷.۹تعداد قسمت‌ها: ۱۲ قسمت (۲ فصل)

خلاصه داستان

سریال «ظهور امپراتوری‌ها: عثمانی» یک مستند درام تاریخی ساخته نتفلیکس و محصول ترکیه است. این سریال به امپراتوری عثمانی و محمد فاتح می‌پردازد و داستان فتح قسطنطنیه، شهر هزاران ساله تسخیر ناپذیر، را روایت می‌کند. فصل دوم نیز شامل ۶ قسمت است که بر روی لشکرکشی ۱۴۶۲ علیه ولاد سوم یا همان ولاد به میخ‌کِشنده در والاچی (رومانی امروزی) تمرکز دارد.

این سریال با وجود استفاده از بازیگران و مشاوران تاریخی ترک، به زبان انگلیسی ساخته شده و هدف آن جذب مخاطب جهانی است. «ظهور امپراتوری‌ها: عثمانی» یک سریال جذاب و دیدنی است اما به عنوان یک اثر تاریخی، دارای نقاط ضعف و قوت خود می‌باشد. اگر به تاریخ عثمانی و فتح قسطنطنیه علاقه دارید، این سریال می‌تواند برای شما جذاب باشد. با این حال، بهتر است با نگاهی انتقادی به آن نگاه کنید و اطلاعات خود را از منابع تاریخی معتبر نیز تکمیل کنید.

۳.سریال شجاع و زیبا (Cesur Ve Güzel)

سال تولید: ۲۰۱۶بازیگران: کیوانچ تاتلیتوغ، طوبی بویوک‌اوستون، تامر لونتژانر: جنایی، درام، عاشقانهامتیاز (IMDB): ۷.۷تعداد قسمت‌ها: ۳۲ قسمت (۱ فصل)

خلاصه داستان

جسور آلمداروغلو (کیوانچ تاتلیتوغ) برای انتقام از تاشین کورلوداغ که میراث او را دزدیده و خانواده‌اش را کشته، به روستایی در حومه استانبول بازمی‌گردد. اما او انتظار نداشت که عاشق سوهان (طوبی بویوک‌اوستون)، دختر کورلوداغ، شود. سوهان که به پدر و خانواده‌اش وفادار است، به مرد تازه‌وارد مشکوک می‌شود. اما با روشن شدن تدریجی حقیقت درباره اشتباهات پدرش، سوهان بین عشق به پدر و علاقه به جسور گرفتار می‌شود. او می‌داند که هر طرفی که انتخاب کند، بازنده واقعی خودش خواهد بود.

سریال ترکی «جسور و زیبا» یا «شجاع و زیبا» (به انگلیسی: Brave and Beautiful)، یک درام عاشقانه و پرشور است که بیننده را از همان ابتدا جذب می‌کند. بازیگری درخشان کیوانچ تاتلیتوغ در این سریال، آن را به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل کرده است. داستان سریال حول محور انتقام و عشق پیچیده است و بینندگان را تا پایان پای‌بند خود می‌کند.

۴. سریال درخت زیتون (Zeytin Agaci)

سال تولید: ۲۰۲۲بازیگران: طوبی بویوک‌اوستون، بونچوک یلماز، صدا باکانژانر: درام، عاشقانهامتیاز (IMDB): ۶.۹تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (۲ فصل)

خلاصه داستان

دوستی آدا (طوبی بویوک‌اوستون)، سوگی، و لیدا از دوران دانشگاه آغاز شد و به دوستی عمیقی تبدیل شد که حتی در سخت‌ترین شرایط به آن‌ها قدرت می‌بخشد. آدا جراح موفق و سوگی وکیل بلندپروازی است؛ لیدا یک اینفلوئنسر و خانه‌دار است. اما پیوند قوی این سه زن زمانی به آزمون سختی می‌رسد که سوگی به سرطان مبتلا می‌شود.

سوگی به جای پیروی از توصیه‌های آدا برای درمان در بیمارستان، تصمیم دیگری دارد. او از لیدا می‌خواهد او را به آیوالیک ببرد تا مرد مرموزی به نام زمان را پیدا کند. وقتی آدا و لیدا متوجه می‌شوند که نمی‌توانند سوگی را منصرف کنند، همگی با ناامیدی به این سفر می‌روند. آن‌ها نمی‌دانند که این سفر چگونه زندگی‌شان را کاملاً تغییر خواهد داد. این جستجو که توسط سوگی آغاز شد، نه تنها در زندگی او بلکه در زندگی آدا و لیدا نیز اتفاقات غیرمنتظره‌ای را رقم خواهد زد.

«درخت زیتون»، (به انگلیسی: Another Self)، یک درام خانوادگی و اجتماعی است که در فضایی آرام و دلنشین روایت می‌شود. این سریال با با تمرکز بر روابط انسانی و جستجوی هویت، مخاطب را به تفکر وامی‌دارد. اگرچه برخی نقاط ضعف در سریال وجود دارد، اما در کل یک اثر قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: یک دل سیر گریه کن! | غم‌انگیزترین فیلم‌های جهان

۵. عشق پول سیاه (Kara Para Ask)

سال تولید: ۲۰۱۴بازیگران: طوبی بویوک‌اوستون، انگین آکیورک، بوراک تامدوغانژانر: اکشن، جنایی، درام، رازآلود، عاشقانهامتیاز (IMDB): ۷.۵تعداد قسمت‌ها: ۵۴ قسمت (۲ فصل)

خلاصه داستان

«عشق پول سیاه» (به انگلیسی: Black Money Love) یک سریال عاشقانه و هیجان‌انگیز است که داستان دو شخصیت اصلی، عمر و الیف، را دنبال می‌کند. عمر، یک افسر پلیس است که پس از مرگ مشکوک نامزدش، سیبل، که جسدش همراه با یک تاجر ثروتمند در بالای یک صخره پیدا شده، با غم و اندوه شدیدی روبرو می‌شود. شایعات خیانت سیبل به او ضربه دیگری وارد می‌کند و عمر تصمیم می‌گیرد برای کشف حقیقت و پاک کردن نام نامزدش از هرگونه اتهام، هر کاری انجام دهد.

از سوی دیگر، الیف، یکی از سه خواهر خانواده، پدرش را در همان حادثه‌ای از دست می‌دهد که سیبل جان باخت. او با تهدید گروهی از افراد خطرناک روبرو می‌شود که از او می‌خواهند میلیون‌ها دلار الماس سرقت شده توسط پدرش را پیدا کند. الیف که متوجه فعالیت‌های خلافکارانه پدرش شده، برای نجات خانواده و کشف حقیقت، با عمر همکاری می‌کند.

این دو نفر در جستجوی حقیقت و انتقام، با فردی روبرو می‌شوند که هم از گذشته آن‌ها باخبر است و هم در قتل عزیزانشان دست دارد. این فرد کسی نیست جز یکی از نزدیکان الیف.

در این مقاله از بخش فرهنگ و هنر آدرینبلاگ، به معرفی برخی از بهترین فیلم و سریال‌های طوبی بویوک‌اوستون پرداختیم، امیدواریم از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

منابع: Dizilah / IMDb

 

من سورین صیادی هستم، از بچگی تقریبا تمام وقت آزادم رو صرف دیدن فیلم و سریال (و گاهاً انیمه) کردم! علاقه‌ام بیشتر سمت اکشن، جنایی و هیجان‌انگیز میره، اما ژانرهای دیگه رو هم دنبال می‌کنم. خیلی خوشحالم که می‌تونم راجع به این لذت زندگی با بقیه حرف بزنم و فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌ام رو باهاتون به اشتراک بذارم!

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید