شگفتی‌های انتخاب رشته دکتری در سال ۱۴۰۳!

  • توسط: admin


آمار انتخاب رشته دکتری در سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که تعداد داوطلبان برای ورود به دوره دکتری نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است. این امر نشان دهنده اهمیت و جذابیت این مقطع تحصیلی در میان دانش‌پژوهان است. افرادی که تصمیم به تحصیل در دوره دکتری گرفته‌اند، عموما دارای شیفتگی و علاقه‌مندی شدید به حوزه تخصصی خود هستند و به دنبال گسترش دانش و تحقیقات جدید در آن زمینه می‌باشند. انتخاب رشته دکتری نیز نقش مهمی در پیشرفت علم و فناوری در کشور دارد و باعث تولید دانش‌پژوهان و محققان متخصص در زمینه‌های مختلف می‌شود. امید است که افزایش اهمیت انتخاب رشته دکتری، منجر به پیشرفت علمی و فناوری کشور شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا کریمیان ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: برای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ بیش از ۸۹ هزار داوطلب انتخاب رشته و نسبت به اعمال اصلاحات جدید در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کرده اند و این آمار شامل انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد ۱۵۱ هزار۶۴۳داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاه ها شرکت کردند که تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفر در آزمون دکتری ۱۴۰۳مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸۷۶۵ نفر مرد و ۵۶۴۰۹ نفر زن هستند.

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

کریمیان در پایان گفت: نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شهریور ماه اعلام می شود.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید