شنای Mask of Darkness: بستهٔ الحاقی جذاب بازی محبوب پرنس آو پرشیا

  • توسط: admin


امسال سال بسیار خوبی برای شاهزاده پارسی و سری Prince of Persia بود. در ابتدای سال میلادی The Lost Crown را به عنوان یک عنوان مترویدوانیا فوق‌العاده داشتیم و در ادامه بازی The Rogue Prince توانست با ارائه یک تجربه روگ‌لایک جذاب، جای خالی این سری محبوب را در دنیای بازی‌های ویدیویی پر کند. ظاهرا روند پشتیبانی از این آثار ادامه دارد و جدیدترین بسته‌ الحاقی بررسی پرنس آو پرشیا: لاست کراون آمده تا چالش‌های این بازی را به اوج خود برساند. با ویجیاتو و بررسی بسته الحاقی  Mask of Darkness همراه باشید.

ناشر بازی:

یوبیسافت

مدت زمان بازی:5 ساعت

سازنده بازی:
Ubisoft Montpellier, یوبیسافت

بسته الحاقی «نقاب تاریکی»، پس از آن که قابلیت «سایه سیمرغ» را به دست آوردید آزاد می‌شود و از طریق منطقه «پناهگاه» و صحبت با «نیت» می‌توانید آن را آغاز کنید. در ظاهر همه چیز از یک ماموریت فرعی ساده و یافتن یک پر سیمرغ آغاز می‌شود و در ادامه، سارگون بخت برگشته‌ با لمس این پر سیمرغ تقلبی، طلسم شده و پس از آن که بخشی از قدرت‌های خود را از دست می‌دهد، وارد یک بعد تازه از بازی می‌شود.

این منطقه‌ شامل ۳ بایم جدید و ماجراهای تازه‌ای است که شما را حدودا ۳ الی ۶ ساعتی سرگرم خواهد کرد. راستش را بخواهید، Mask of Darkness از نظر داستانی قصد دارد تا داستان راجن را تعریف کرده و آن را به پایان برساند. ماجرای غم‌انگیز راجن ساده و سرراست است و پیچیدگی خاصی در آن قرار داده نشده، اما از آنجا که تمرکز اصلی این بسته الحاقی نیز داستان گویی نیست، می‌توان تا حدی با این موضوع کنار آمد و خیلی سریع به گیم‌پلی پرداخت.

محتوای جدید بسته الحاقی Mask of Darkness شامل مناطق جدید، تعداد زیادی تله و سکوی مختلف و نهایتا چند دشمن جذاب و سرسخت است که سطح چالش بازی را به شکل چشم‌گیری افزایش خواهد داد. چالش اصلی بازی و داستان از جایی شروع می‌شود که بخش افتتاحیه بسته الحاقی را گذرانده و پس از کشتن دوباره یوویشکا، وارد محیط جدیدی به نام «قلعه ذهن راجن» خواهید شد.

یک چشم بزرگ داخل محیط جدید بازی حضور دارد که شما را دنبال کرده و در صورتی که لمستان کند، به درخت آترای قبلی بازخواهید گشت و مجبور هستید تا تمام پیشرفت خود را از اول تکرار کنید. این چشم ترسناک حضور چشم‌گیری ایفا می‌کند و تعقیب و گریزهای سارگون با این شبح، به نفس‌گیرترین شکل ممکن طراحی شده و تله‌های جدید به شکل حساب‌ شده‌ای در محیط قرار گرفته‌اند.

در میان تله‌های جدید می‌توان به یک سری اره‌ی پنهان داخل دیوارها اشاره کرد که برای رد کردنشان نیاز دارید تا بارها یک مسیر را تکرار کرده و کشته شوید، تا در نهایت الگوریتم حملاتشان را حفظ شوید. یک سری ستون به بازی اضافه شده که می‌توانید از آن‌ها بالا رفته و با استفاده از مهارت‌های سارگون از تله‌های لیزری شکل داخل محیط عبور کنید. در نهایت می‌توان به آبجکت جدیدی اشاره کرد که به بازی اضافه شده که شما را به جهت‌های تنظیم‌ شده‌ای پرتاب می‌کند و با پرتاب تیر به داخل آن، جهت عوض می‌کند.

ترکیب تمام عوامل بالا و دشمنان خون‌خوار داخل محیط که وجهه‌ ترسناک و شبح‌مانندی دارند باعث شده تا بتوان سکوبازی‌های «نقاب تاریکی» را بسیار سخت و چالش‌برانگیز دانست که پیشروی در آن ابدا کار راحتی نخواهد بود. خلاقیت سازندگان در ترتیب چینش تله‌ها و استفاده از مهارت‌های سارگون در طول روند سکوبازی واقعا تحسین‌برانگیز است و همانند بازی اصلی، به تیم دیزاین مراحل تبریک می‌گویم.

در بخش مبارزات اما پیشرفت چندان عجیبی دیده نمی‌شود و بسته الحاقی مذکور روی این بخش تمرکز چندانی نداشته است. دشمنان جدید بازی قرار نیست شما را خیلی به چالش بکشند و با چند ضربه از پسشان برخواهید آمد. عمده دشمنان بازی به تعدادی عروسک خیمه‌ شب‌بازی و شبح ترسناک خلاصه خواهد شد که هر یک استایل مبارزه مربوط به خود را خواهند داشت. در صورتی که تعداد زیادی از این دشمنان جدید به شما حمله نکنند، چالش خاصی شما را تهدید نمی‌کند، اما تعداد زیاد آن‌ها قطعا خطرساز خواهد بود.

جدای دشمنان جدید، ۲ باس‌فایت اصلی، ۱ باس فرعی و ۱ مینی‌باس جدید به بازی اضافه خواهد شد که هر یک چالش خاص خود را داشته و از الگوریتم‌های متفاوتی برای حمله به سارگون استفاده خواهند کرد. مبارزه با این باس‌ها چالش‌برانگیز بوده و نیازمند تمرکز بالا و استفاده مداوم از قدرت‌های سارگون خواهد بود. چند باری که تلاش کردم با استفاده از تکنیک‌های مختلف، ضربات‌ باس‌ها را دور بزنم، بازی به خوبی جلوی تقلب من را گرفت و لازم است تا حسابی حملات حریف را یاد گرفته و بسته به حرکات او واکنش مناسبی از خود نشان دهید.

بازی از نظر بصری، ارتقای چشمگیری داشته و محیط‌های جدید آن، حس و حال ترسناکی به بازیکن القا می‌کند که جنس آن با حس ترسی که در منطقه زیرزمینی بازی اصلی تجربه کردیم متفاوت‌ است. مدام صدای خنده‌های ترسناک شخصیت راجن به گوش می‌رسد و تارهای سیاه و خورشید‌گرفتگی خونین داخل نقشه، شما را آماده مواجهه با هر خطر غیرمنتظره‌ای خواهد کرد. حس خشونت در محیط‌های این بسته‌الحاقی راحت‌تر به چشم می‌خورد و محیط‌های آلوده به خون و خون‌آبه و حال و هوای آخرالزمانی آن در طراحی سازه‌ها و دشمنان به خوبی پیاده‌سازی شده است. حس و حال پارسی محیط‌ها رنگ و بوی خود را در این بسته از دست داده و سازه‌هایی آمیخته به فرهنگ کوشانی جایگزین مناظر زیبای پارس در بازی اصلی شده است.

اگرچه که از بخش موسیقی و صداگذاری بازی حسابی گله دارم. موسیقی این بسته به مانند قبل شنیدنی نیست و حتی همین حالا که این در حال نوشتن این بررسی هستم، نوت‌های آن به آرامی از ذهنم محو می‌شود و به فراموشی سپرده می‌شود. جدای موسیقی که جا داشت به مراتب از چیزی که هست جذاب‌تر ظاهر شود، صداگذاری بازی و خصوصا نسخه فارسی آن افت شدیدی داشته تا جایی که دیالوگ‌ها بسیار محدود بوده و اشتباهاتی در میان آن شنیده می‌شود که حس و حال قبل را به بازیکن منتقل نمی‌کند. اگرچه که کیفیت دوبله بازی هنوز هم قابل قبول است، اما به کم‌ نقصی قبل نیست و در کل جا داشت تا مکالمات این بخش مشخص‌تر و حساب‌شده‌تر باشد.

بررسی این بازی با توجه به کد ارسالی ناشر (یوبیسافت) روی PC انجام شده است.

می‌خرمش…

اگر بازی اصلی را دوست داشته‌اید و از آن لذت بردید، قطعا پرداخت ۵ دلار برای آنکه خودتان را بیش از پیش به چالش بکشید و داستان را به صورت کامل به پایان برسانید معامله منطقی و جذابی خواهد بود.

نمی‌خرمش…

اگر چالش‌های بازی اصلی برای شما سخت بود، باید گفت که محتوای بررسی Mask of Darkness سختی بازی را به مراتب بالاتر خواهد برد و بهتر است تا قبل از تهیه آن، آمادگی لازم برای مواجهه با چالش‌های بازی را داشته باشید..

80

امتیاز ویجیاتو

تمرکز اصلی بسته الحاقی Mask of Darkness آن است که تا سرحد مرگ شما را در بخش پلتفرمینگ و حل پازل به چالش بکشد و از نظر بصری، بازی را بیش از پیش تنوع ببخشد. با توجه به این هدف باید گفت که تیم یوبیسافت مون‌پلیه باز هم موفق شده تا ما را مجاب کند که دوباره The Lost Crown را تجربه کنیم و از آن لذت ببریم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید