شستشوی طلا را به حرفه ای ها بسپارید و از خدمات فروشگاه طلای خود لذت ببرید!

  • توسط: admin


اگر شما جزو کسانی هستید که برای تمیز و براق کردن طلای خود به طلافروشی می‌روید، دیگر لازم نیست هزینه کنید. در این مقاله از مجله اکالا ترفندهای تمیز کردن طلا را در خانه و بدون هزینه به شما آموزش خواهیم داد.

ترفندهای تمیز کردن طلا در خانه

برای تمیز و براق کردن طلا در خانه ترفندهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

۱- استفاده از مایع ظرفشویی

یکی از بهترین روش‌های تمیز کردن طلا استفاده از مایع ظرفشویی است. برای این کار ابتدا یک کاسه شیشه‌ای بردارید و یک لیوان آب گرم در آن بریزید. سپس چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با آب ترکیب شود. بعد از آن طلای خود را در کاسه قرار دهید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه در این محلول بماند.

بعد از گذشت ۱۵ دقیقه با یک مسواک نرم و لطیف روی طلا را به آرامی بسابید و بعد آن را با یک دستمال پارچه‌ای تمیز کاملا خشک کنید.

بیشتر بخوانید: ۲۲ مدل گردنبند طلا لوکس با طرح ماه

۲- استفاده از جوش شیرین

یکی دیگر از راه‌های تمیز کردن طلا، استفاده از جوش شیرین است. برای انجام این کار ابتدا یک کاسه شیشه‌ای را انتخاب کنید و درون آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

سپس ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین روی فویل اضافه کنید و بعد از آن یک لیوان آب داغ اضافه کنید بدون آنکه هم بزنید. سپس طلا را در محلول جوش شیرین و آب قرار دهید و اجازه دهید به مدت یک شبانه روز در محلول بماند. بعد از گذشت ۲۴ ساعت طلا را با یک دستمال حوله‌ای تمیز خشک کنید.

۳- استفاده از آب نمک

برای تمیز و براق کردن طلا از آب نمک هم می‌توانید کمک بگیرید. برای انجام این کار یک کاسه شیشه‌ای انتخاب کنید و نصف لیوان آب داغ درون آن بریزید. سپس ۳ قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شود.

در این مرحله طلا را درون محلول آب نمک قرار دهید و اجازه دهید به مدت یک شبانه روز در محلول بماند. بعد از گذشت ۲۴ ساعت طلا را با یک دستمال حوله‌ای تمیز خشک کنید.

۴- استفاده از خمیردندان

یکی دیگر از ترفندهای تمیز کردن طلا استفاده از خمیردندان است. برای این کار روی یک مسواک نرم، خمیردندان بریزید و با حوصله طلا را با مسواک بسابید. سپس آن را با یک دستمال حوله‌ای تمیز خشک کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۵ ایده خاص النگوی طلای شیک و ترند

۵- استفاده از هیدروژن پراکساید

برای تمیز کردن طلا با این روش باید در یک کاسه شیشه‌ای نصف لیوان آب داغ را به همراه نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین و نصف قاشق غذاخوری هیدروژن پراکساید ترکیب کنید. سپس طلا را درون محلول قرار دهید تا به مدت ۲ ساعت در آن بماند. بعد از گذشت ۲ ساعت طلا را با یک دستمال حوله‌ای تمیز خشک کنید.

نکات کلیدی برای تمیز کردن طلا در خانه:

اگر در طلای خود نگین‌های حساس و آسیب‌پذیر مانند اپال، زمرد و تانزانیت وجود دارد، بهتر است آنها را در خانه تمیز نکنید تا آسیبی نبینند.برای از بین بردن خراش روی طلا می‌توانید ابتدا به آرامی آن قسمت را سمباده بکشید تا خراش از بین برود. سپس قسمت خراشیده را چند بار پشت یک تکه از چرم بکشید.بهتر است هنگام استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده، طلای خود را در معرض آنها قرار ندهید.بهتر است با طلاهای خود به حمام یا استخر نروید.برای طلاهایی که نگین دار هستند از جوش شیرین استفاده نکنید.بهتر است طلاهای خود را در یک کیسه نرم و ضد لک در یک محیط خشک و بدون رطوبت نگهداری کنید.

 

در این مقاله از مجله اکالا، ۵ ترفند خانگی برای تمیز کردن طلا به همراه نکات کلیدی را به شما آموزش دادیم. شما می‌توانید بدون دردسر و پرداخت هزینه، هر زمانی که دوست دارید طلای خود را در خانه براق و تمیز کنید.

 

 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید