شرکت سونی همچنان برای دنیای سینمایی خود از مارول برنامه دارد
پیشبینی میشود که فیلم Kraven یکی از کمترین درآمدهای آخر هفته افتتاحیه برای یک فیلم ابرقهرمانی مارول را به خود اختصاص دهد و این سومین تلاش ناموفق شرکت سونی پس از Morbius و Madame Web برای تولید یک شخصیت جانبی مرد عنکبوتی به یک فرنچایز فیلم مستقل است.
این شکست قریبالوقوع در گیشه تقریبا به طور قطعی پایان این تلاش در استودیو را نشان میدهد که یک منبع مطلع در سونی آن را به «اشتیاق غیرمنطقی به ابرقهرمانان» در صنعت نسبت میدهد که در نهایت به کاهش کلی اهمیت این ژانر به عنوان نیروی اصلی در گیشه منجر شده است. اما این نشانه پایان دنیای مارول Sony نیست.
باید گفت از لحاظ فنی هرگز واقعا Sony Marvel Universe یا Sony Spider-Man Universe یا هر نامگذاری رسمی مشابه دنیای سینمایی مارول یا دنیای DC وجود نداشت. سونی هرگز با این سطح از انسجام روایتی عمدی به اقتباسهای کتابهای کمیک خود نزدیک نشده است، همانطور که عبارتبندی نامناسب و غیررسمی استودیو برای فیلمهای ابرقهرمانیاش نشان میدهد.
اما از طرف دیگر، سونی همچنان به شدت در ساخت فیلمهای مرد عنکبوتی سرمایهگذاری کرده است، شخصیت محبوب مارول که با فیلم Spider-Man در سال ۲۰۰۲ دوران کنونی سینمای ابرقهرمانی را آغاز کرد. انتظار میرود چهارمین فیلم مرد عنکبوتی با بازی تام هالند و با همکاری Marvel Studios در سال ۲۰۲۵ شروع به فیلمبرداری کند، انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse در حال تولید است و سهگانهای که روی مایلز مورالس تمرکز دارد را به پایان خواهد رساند و سونی یک سریال Spider-Man Noir با بازی نیکلاس کیج برای Amazon Prime Video تولید میکند.
افراد داخلی Sony همچنین به شدت از موفقیت سه فیلم Venom با بازی تام هاردی دفاع میکنند که بیش از ۱.۸ میلیارد دلار در سراسر جهان درآمد داشتهاند. آخرین فیلم Venom: The Last Dance کمترین درآمد (۴۷۳ میلیون دلار) را تاکنون برای این فرنچایز در مقایسه با درآمد جهانی ۸۵۶ میلیون دلاری Venom در سال ۲۰۱۸ کسب کرده است.
اما The Last Dance بودجهای ۱۲۰ میلیون دلاری داشت که برای یک فیلم ابرقهرمانی اقتصادی به حساب میآید. بنابراین واقعا هیچ دلیل مالی برای Sony وجود ندارد که به این زودیها ساخت فیلمهای Venom را متوقف کند. طبق یکی از منابع سونی، توافق با Disney هرگز مانع استفاده از مرد عنکبوتی در فیلمهای خود Sony نبود و وفور پیتر پارکرها، گوین استیسیها و سایر شخصیتهای مرد عنکبوتی در فیلمهای Spider-Verse قطعا این امر را نشان میدهد.
اما در داخل استودیو این احساس وجود داشت که مخاطبان حضور ناگهانی مرد عنکبوتی تام هالند در یک فیلم که بخشی از MCU نیست را نخواهند پذیرفت، مخصوصا پس از اینکه Spider-Man: No Way Home و پروژههای Loki و Doctor Strange in the Multiverse of Madness مرزهای دنیای چندجهانی مارول را تعیین کردند.
افراد داخلی سونی اذعان میکنند که Kraven و Madame Web و Morbius شکستهای خلاقانه و انتقادی هستند (حتی اگر اصرار دارند که موربیوس با فروش ۱۶۷.۴ میلیون دلاری در سطح جهان سودآور بوده است). اما آنها میگویند در آینده استودیو باید در انتخاب اینکه کدام یک از شخصیتهای مرد عنکبوتی باید به یک فرنچایز فیلم مستقل ارتقا یابد، دقیقتر عمل کند.
- برچسب ها: