سقوط چشمگیر 37% تراز بانک خاورمیانه در میان بهار اردیبهشت: گزارش تحلیلی اخباربانک!

  • توسط: admin


به گزارش خبرنگار اخبانک، تراز عملیاتی بانک در این ماه به 275 میلیارد تومان رسید که 37 درصد کمتر از فروردین و 21 درصد کمتر از میانگین سال گذشته بوده است. علت اصلی این کاهش، افزایش مقداری سپرده‌های بانک بود که باعث رشد هزینه‌ها شد و به دلیل عدم تخصیص مناسب در بخش مصارف، درآمدها به همان نسبت افزایش نداشتند و درنتیجه سودآوری بانک در این ماه کاهش داشت.

در بخش منابع بانک، مهمترین تغییر مربوط به جذب حدود 9 همت منابع (11% کل سپرده‌ها) برای سپرده‌های سه ساله بوده که نرخ اسمی 29% در اردیبهشت داشتند. در بخش مصارف نیز 5.5 همت سپرده‌های بین بانکی افزایش داشته و تسهیلات بانک تغییر مهمی را ثبت نکردند. با بررسی جزعی‌تر می‌توان متوجه شد که  با این تغییر، هزینه سپرده‌های سه ساله بانک 174 میلیارد و درآمد سپرده بانک 91 میلیارد نسبت به ماه قبل افزایش داشته و به نظر بانک هنوز نتوانسته از منابع جدید جذب شده استفاده بهینه نماید.

سود عملیاتی ناشی از کلیه درآمدهای بهره‌ای و غیر بهره‌ای با کسر هزینه‌های سپرده، کارمزد و هزینه مالی در این ماه به 564 میلیارد تومان رسید. این سود در مقایسه با ماه قبل 13 درصد کاهش و درمقایسه با میانگین سال گذشته، 6 درصد افزایش داشته است.

نرخ میانگین تسهیلات اعطایی وخاور در اردیبهشت با کاهش 1 درصدی نسبت به فروردین، به 19 درصد رسید و در کنار آن نرخ میانگین هزینه سپرده‌ها با افزایش 2.4 درصدی به 13.8 درصد رسیده است. درنتیجه اسپرد عملیاتی بانک در این ماه با کاهش 3.3 واحد درصدی همراه بود و به 5.1% رسید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید