سریع و آسان: گوجه فرنگی را برای زمستان به تازگی بسته بندی کنید، بدون نیاز به اضافه کردن آب و بو دادن!

  • توسط: admin


با شروع فصل سرما، طعم شیرین و عطر بی‌نظیر گوجه‌های تازه تابستانی کم‌کم از سفره‌هایمان حذف می‌شود. گوجه‌های گلخانه‌ای و سردخانه‌ای هرگز نمی‌توانند جایگزین گوجه‌های رسیده و آبدار تابستان شوند. با فریز کردن گوجه، می‌توانید در هر زمانی از سال به گوجه‌های تازه و باکیفیت دسترسی داشته باشید. در این بخش از مجله اکالا با ما همراه شوید تا با ترفند فریز کردن گوجه فرنگی برای زمستان؛ بدون آب انداختن و بو دادن آشنا شوید.

چگونه گوجه فرنگی تازه را بدون آب انداختن و بو دادن فریز کنیم؟

در ادامه مراحل فریز کردن گوجه فرنگی برای زمستان را به شما آموزش می‌دهیم:

مرحله اول: آماده کردن گوجه فرنگی‌ها

انتخاب گوجه فرنگی خوب برای اینکار از اهمیت بسیاری برخوردار است. گوجه فرنگی‌هایی که استفاده می‌کنید باید کاملا سالم و سفت باشند. آن‌ها را خوب بشویید و با استفاده از یک چاقوی تیز به صورت حلقه‌هایی با ضخامت حداکثر ۱ سانتی‌متر برش بزنید.

توجه: سعی کنید ضخامت حلقه‌ها نه زیاد باشد و نه خیلی کم. همچنین، بهتر است ضخامتشان مساوی باشد.

مرحله دوم: انجماد اولیه

این مرحله بسیار مهم است و باعث می‌شود گوجه‌ها رنگ و طعم خود را حفظ کنند و کمتر آب بیندازند. ابتدا باید حلقه‌های گوجه فرنگی را روی کیسه فریزر با فاصله بچینید و تا بزنید تا یک لایه دیگر روی گوجه قرار گیرد.

سپس یک لایه دیگر روی آن‌ها بچینید اینکار را تا زمانی ادامه دهید که گوجه‌ها تمام شود. گوجه‌ها را به مدت یک شبانه روز داخل فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزنند.

بیشتر بخوانید: ترفندهای تضمینی نگهداری طولانی‌مدت گوجه فرنگی تازه

مرحله سوم: بسته‌بندی و فریز کردن

پس از آنکه حلقه‌های گوجه فرنگی به مدت یک شبانه‌روز در فریزر کاملا منجمد شدند، آن‌ها را از فریزر و کیسه فریزر خارج کنید. حلقه‌های گوجه را می‌توانید داخل ظروف درب‌دار و یا زیپ کپ‌ها نگهداری کنید. اگر از زیپ کیپ استفاده می‌کنید، سعی کنید هوای داخل آن را وکیوم کنید تا ماندگاری آن بیشتر شود.

توجه: بهتر است هر بسته حاوی مقدار گوجه‌ای باشد که در یک وعده مصرف می‌کنید.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، فریز کردن کردن گوجه فرنگی برای زمستان را به شما آموزش دادیم تا بتوانید در تمام طول سال از طعم لذیذ گوجه‌های تازه لذت ببرید. با این روش، گوجه‌های شما نه تنها آب نمی‌اندازند و بو نمی‌گیرند، بلکه کیفیت و طعم خود را به بهترین شکل حفظ می‌کنند.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید