سرگرمی‌های فراموش‌ناپذیر شهر آمل؛ سفری جذاب و منحصر به فرد به دل شمال

  • توسط: admin


آمل یکی از شهرهای زیبای استان مازندران در شمال کشور است. این شهر در مجاورت رودخانه هراز و دامنه کوه‌های البرز واقع شده است که زیبایی‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی دارد. آمل با آب و هوای دلپذیرش از مقاصد محبوب گردشگری در شمال کشور محسوب می‌شود. در این مقاله از مجله اکالا به معرفی جاهای دیدنی شهر آمل خواهیم پرداخت.  

۱۱ مکان دیدنی شهر آمل

در ادامه زیباترین جاهای دیدنی شهر آمل را مشاهده خواهید کرد.

۱- دشت لاریجان

دشت لاریجان یکی از مناطق بکر و کوهستانی آمل است که در مسیر جاده هراز و در ارتفاعات البرز قرار دارد. جالب است بدانید دشت لاریجان دارای چشمه‌های آب گرم طبیعی است که خواص درمانی دارند و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

۲- رودخانه هراز

رودخانه هراز یکی از مهم‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه‌های شمال ایران است که از کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد و از دل شهر آمل می‌گذرد. مناظر طبیعی اطراف رودخانه، به‌ ویژه در فصل بهار و تابستان، فرصتی عالی برای پیاده‌روی، پیک‌نیک و استراحت در کنار آب فراهم می‌کند.

۳- پارک جنگلی میرزا کوچک‌خان

پارک‌های جنگلی یکی از جاذبه‌های اصلی شهرهای شمالی هستند. این پارک در ورودی شهر و در نزدیکی جاده هراز قرار دارد. این پارک جنگلی با پوشش گیاهی متنوع، درختان بلند و فضاهای سبز گسترده، مکانی مناسب برای پیک‌نیک خانوادگی، پیاده‌روی و طبیعت‌گردی است.

۴- چشمه آب گرم آب اسک

چشمه آب گرم آب اسک یکی از جاذبه‌های طبیعی و درمانی آمل است که هر ساله گردشگران زیادی به دلیل خواص درمانی آن به این منطقه سفر می‌کنند. این چشمه در نزدیکی روستای آب اسک و در مسیر جاده هراز واقع شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به شمال در پاییز چه زمانی است؟

۵- امامزاده عبدالله

امامزاده عبدالله یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین امامزاده‌های شمال ایران است و هر ساله زائران زیادی از سراسر ایران برای زیارت به این مکان می‌آیند. این امامزاده در قلب شهر قرار دارد.

۶- پل دوازده چشمه

پل دوازده چشمه که به دوران صفوی بازمی‌گردد، با ساختار معماری زیبای خود یکی از دیدنی‌های برجسته شهر به شمار می‌رود. این پل بر روی رودخانه هراز قرار دارد.

۷- غار الیاس (غار هوتو)

غار الیاس که با نام غار هوتو نیز در کوه‌های اطراف آمل واقع شده، دارای محوطه‌ای بسیار جذاب و دیدنی است. این غار یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آمل است که قدمتی چند هزار ساله دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای گیلان برای سفر

۸- روستای بلیران

روستای بلیران با طبیعت بکر و سرسبز، چشمه‌های آب گرم و هوای پاک و خنک، یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران است. این روستا در دل جنگل‌های سرسبز شمالی واقع شده است.

۹- آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت با ارتفاع حدود ۵۰ متر از دامنه کوه‌های البرز فرو می‌ریزد و منظره‌ای بی‌نظیر و خیره‌کننده ایجاد می‌کند. این آبشار یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین آبشارهای مازندران است که در نزدیکی روستای شاهاندشت واقع شده است.

۱۰- دریاچه ساهون

دریاچه ساهون یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا و بکر آمل است که در ارتفاعات البرز و در نزدیکی روستای نوا قرار دارد. آب و هوای خنک و معتدل دریاچه ساهون در فصل‌های بهار و تابستان باعث می‌شود که گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند و از آرامش طبیعت آن لذت ببرند

۱۱- روستای نیاک

روستای نیاک یکی دیگر از روستاهای دیدنی آمل است که در دامنه کوه‌های البرز و در نزدیکی دریاچه سد لار قرار دارد. این روستا به دلیل طبیعت سرسبز، باغ‌های میوه و آب‌وهوای خنک و معتدل، مقصدی مناسب برای گردشگران و طبیعت دوستان است.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله از مجله سبک زندگی آدرینبرایتان مفید واقع شده باشد. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت از سفر به شمال ایران هستید، حتماً آمل را در لیست سفرهای خود قرار دهید و از زیبایی‌ها و جذابیت‌های این شهر زیبا لذت ببرید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید