سرمایه گذاری کنید در خانه ای که با مبل های کلاسیک طراحی شده است و تمام حس تجمل و اصالت را برای شما به ارمغان می آورد

  • توسط: admin


مبل کلاسیک محبوبیت زیادی در بین سایر مدل‌ها دارد. این سبک از مبلمان در عین سادگی شکوه و زیبایی منحصر به فردی دارد که جلوه دکوراسیون شما را دو چندان می‌کند. اگر قصد خرید این سبک از مبلمان را دارید در این بخش از مجله اکالا با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکاتی که برای دیزاین خانه با مبل کلاسیک باید رعایت کنید را با هم بررسی کنیم.

ایجاد تعادل در فضا

مبل‌های کلاسیک معمولاً اندازه‌های بزرگ و حجیمی دارند، به همین دلیل باید چیدمانی را انتخاب کنید که فضا را شلوغ و کوچک جلوه ندهد. تعادل در انتخاب اندازه مبلمان و فضای اطراف آن، به حفظ زیبایی و کارایی فضا کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل‌های مبل استیل ۲۰۲۴

انتخاب مبل‌های کلاسیک مناسب

مبل‌های کلاسیک تنوع بسیار زیادی در مدل‌ها و جنس مواد مصرفی‌شان وجود دارد. در زمان انتخاب مبلمان کلاسیک علاوه بر بررسی ویژگی‌های ظاهری مبل باید به کیفیت جنس مواد استفاده شده در آن نیز توجه کنید.

توجه به جنس چوب و پارچه مبل بسیار مهم است. چوب‌هایی مانند چوب ماهون، بلوط یا گردو از بهترین گزینه‌ها برای مبلمان کلاسیک هستند.

همچنین پارچه‌هایی مانند مخمل یا ساتن می‌توانند حس لوکس بودن را به خانه اضافه کنند. به یاد داشته باشید که مبلمان کلاسیک بیشتر به خاطر دوام و ماندگاری‌اش معروف است.

استفاده از پالت رنگی مناسب

رنگ‌هایی مانند کرم، بژ، قهوه‌ای تیره و طلایی بهترین گزینه‌ها برای هماهنگی با مبلمان کلاسیک هستند. مبل‌های کلاسیک معمولاً در رنگ‌های خنثی یا گرم طراحی می‌شوند، بنابراین انتخاب رنگ دیوارها و سایر اجزای دکوراسیون باید با این رنگ‌ها هماهنگی داشته باشد.

اگر به دنبال ایجاد حس مدرن در کنار طراحی کلاسیک هستید، می‌توانید از رنگ‌های طوسی و نقره‌ای نیز استفاده کنید. این رنگ‌ها در کنار مبلمان کلاسیک می‌توانند ترکیب جذابی را به وجود بیاورند.

بیشتر بخوانید: دیزاین و ایده‌های دکوراسیون خانه با مبل قهوه‌ای

انتخاب فرش مناسب

فرش‌های دستبافت ایرانی یا فرش‌هایی با طرح‌های گل‌دار و پیچیده معمولاً با مبل‌های کلاسیک هماهنگی بیشتری دارند. فرش‌هایی با طرح‌های کلاسیک و رنگ‌های گرم می‌توانند بهترین انتخاب برای تکمیل دکوراسیون با مبل‌های کلاسیک باشند.

رنگ فرش نیز باید با سایر اجزای دکوراسیون مانند رنگ دیوارها و پرده‌ها هماهنگ باشد تا فضای دلنشینی ایجاد شود.

ترکیب مدرنیته و کلاسیک

در دکوراسیون با مبل‌های کلاسیک، جزئیات بسیار مهم هستند. اگر نمی‌خواهید فضای خانه‌تان بیش از حد کلاسیک و قدیمی به نظر برسد، می‌توانید از برخی عناصر مدرن مانند آباژور یا گلدان‌های بزرگ و ساده در کنار مبل‌های کلاسیک استفاده کنید.

استفاده از کوسن‌های طلایی یا نقره‌ای، پرده‌های سنگین و آینه‌های بزرگ با قاب‌های چوبی می‌توانند مکمل خوبی برای این نوع مبلمان باشند.

همچنین اکسسوری‌هایی مانند مجسمه‌ها و گلدان‌های کلاسیک به فضایی که با مبل‌های کلاسیک تزئین شده، شکوه بیشتری می‌بخشند. دقت در انتخاب این جزئیات باعث می‌شود که فضای خانه‌تان یکپارچه و هماهنگ به نظر برسد.

توجه به نورپردازی مناسب

چراغ‌های آویز بزرگ، لوسترهای کریستالی و آباژورهای کلاسیک می‌توانند در طراحی داخلی با مبل‌های کلاسیک، بسیار جذاب باشند.

نورهای ملایم و گرم به برجسته شدن جزئیات مبلمان کلاسیک و به نمایش گذاشتن زیبایی چوب و پارچه آن کمک می‌کنند. همچنین می‌توانید از شمع‌ها و شمعدان‌های کلاسیک نیز برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی استفاده کنید.

امیدواریم که مطالب ارائه شده در این مقاله از مجله سبک زندگی آدریندر مورد مبل های کلاسیک برایتان مفید واقع شده باشد و شما نیز بتوانید با رعایت این نکات فضایی گرم، دلنشین و متعادل ایجاد کنید که ترکیبی از هنر، اصالت و زیبایی را در خود داشته باشد.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید