سایپا و تابش امید در سال 1403: روزهای درخشان در انتظار!
به گزارش اقتصاد آنلاین، یکی از مهم ترین اقداماتی که در سایپا صورت گرفته، تعریف 250 پروژه بهبود کیفیت با هدف رفع ایرادات است. شهید ابراهیم رئیسی در اولین سال فعالیت دولت سیزدهم (سال 1400) از خودروسازان خواست که برای ارتقای کیفیت محصولات خود و کسب رضایت مردم، برنامهریزی دقیق و مدونی داشته باشند. گروه سایپا در این حوزه پیشتاز بود. تعریف 250 پروژه و پوشش 100 درصدی الزامات استانداردی از سال گذشته کمک کرد تا کیفیت محصولات سایپا ارتقاء پیدا کند و مردم نیز نسبت به محصولات سایپا و آیندهای که دارد، خوشبین شوند.
این مجموعه سال گذشته در تولید خودرو هم رکوردهای جدیدی ثبت کرد. ثبت عملکرد بیشترین تولید محصولات داخلی طی 11 سال گذشته، عدم موجودی خودرو ناقص در انتهای سال 1402 و عبور از تولید سال 1401 بهرغم خروج محصولات پرتیراژ و مهم تر نرخ عبورمستقیم 92 درصدی از جمله دستاوردهای سایپا است.
رشد 4 درصدی در میانگین تولید روزانه و رسیدن به تعداد 1803 دستگاه در روز موفقیت دیگری است که میتوان به آن پرداخت. در شرایطی که سایپا مانند سایر شرکتهای خودروسازی با کمبود و چالش تامین مواد اولیه روبرو بود، از سال گذشته روند تولید در این مجموعه مثبت شده و در سال جاری هم وضعیت تولید مناسب است. یکی از رویدادهای مهم سال گذشته که در سال جاری هم در حال تکرار است و میتوان نقطه عطف سایپا دانست، معرفی و عرضه محصولات جدید و به روز است. سایپاییها سال 1402، 6 محصول سواری با پلتفرم اختصاصی خود یعنی شاهین اتوماتیک، ساینا دوگانه سوز، کوییک GXL و GXRL، اطلس و سهند را معرفی کردند و سال جاری هم قرار است، تعداد خودروهای جدیدی که روانه بازار کنند به عدد 11 برسد. در این میان معرفی سه محصول DL5، چانگان CS35پلاس و چانگان CS55 پلاس با همکاری شرکای تجاری را میتوان از موفقیتهای نارنجی پوشان جاده مخصوص دانست.
سال 1400، گروه سایپا با بیش از 85 هزار دستگاه خودرو که معوق شده بود، مواجه بود و خیلی از مردم از وضعیت تولید سایپاییها گلایه مند بودند اما سال گذشته تعهدات معوق این مجموعه به کمتر از 2000 دستگاه کاهش یافت که این امر در تاریخ سایپا سابقه نداشته است.
موفقیت دیگر سایپا که سال گذشته آغاز شد و برای سال جاری با جدیت در حال پیگیری است، تولید موتور ME16 است. سال گذشته خط تولید این موتور افتتاح شد و در سال جاری بخش قابل توجهی از محصولات سایپا با این موتور روانه بازار خواهد شد. بیش از 60 درصد این خط موتور رباتیک است که بر این اساس خطا در تولید (POKA-YOKE) آن صفر است. موتور جدید گروه سایپا به دست کارشناسان و کارگران شرکت مگاموتور و بدون هیچ وابستگی نرمافزاری و سختافزاری به خارج از کشور به بهرهبرداری رسیده و این در حالی است که تامین آن از خارج از کشور نیازمند حداقل ۳۰ میلیون یورو سرمایهگذاری بود.
کسب رتبه یک خدمات پس از فروش، دریافت مجوز شرکت دانش بنیان نوآور در شرکت سایپا یدک، صادر کننده نمونه، اخذ دو گواهینامه بین المللی “رد پای آب” و “مسئولیت اجتماعی سبز” و شکست رکورد تولید ۶۰ ساله شرکت فنرسازی زر بخشی از موفقیتهای است که نارنجی پوشان جاده مخصوص سایپا کسب کردند.
- برچسب ها: گروه سایپا