زمانی که واکسن آنفلوآنزا طلایی می‌شود: چالش‌ها و انگیزه‌های افراد مخالف واکسن influenza vaccination in the golden age: the challenges and motivations of anti-vaxxers

  • توسط: admin


دکتر مینو مارز با بیان اینکه می توان از برخی بیماری های عفونی پیشگیری کرد، گفت: با واکسیناسیون می توان از برخی بیماری های عفونی پیشگیری کرد. زمانی که واکسن برای یک بیماری در دسترس است، به خصوص در گروه های پرخطر باید تزریق شود.

به گزارش سرگرمی روز، وی با بیان اینکه در آستانه فصل سرد سال هستیم، گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، تجمعات و احتمال انتقال بیماری در فصل سرد سال افزایش می یابد. نیز افزایش خواهد یافت. این دوره بهترین زمان برای تزریق واکسن است.

این متخصص بیماری های عفونی درباره گروه های پرخطر تزریق واکسن توضیح داد: همه افراد می توانند تزریق واکسن را دریافت کنند. اما برخی از گروه های پرخطر مانند بیماران قلبی عروقی، افراد مبتلا به بیماری های همراه، بیماری کلیوی، افراد دیابتی، بیماران شیمی درمانی، سالمندان و زنان باردار باید واکسینه شوند.

مارز درباره افرادی که به واکسن آنفولانزا حساس هستند نیز گفت: واکسن آنفولانزا معمولا از تخم مرغ تهیه می شود بنابراین افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند به واکسن آنفولانزا نیز حساسیت خواهند داشت. واکسن آنفولانزا را می توان پس از شش ماهگی تزریق کرد.

این متخصص بیماری های عفونی همچنین درباره تعداد مبتلایان به آنفولانزا که به پزشک مراجعه می کنند، گفت: تعداد محدودی برای آنفولانزا به پزشک مراجعه می کنند و برخی نیز به کووید مبتلا هستند. به دلیل مسافرت ها و تجمعات اخیر، برخی افراد مبتلا به آنفولانزا شده اند. ممکن است شخصی به کشوری سفر کرده باشد که در آن زمستان است. احتمال اپیدمی آنفولانزا با سرد شدن هوا وجود دارد. باز هم تاکید می کنم که آخر شهریور بهترین زمان برای تزریق واکسن است تا فرد در مقابل آنفولانزا تا پایان زمستان و اوایل بهار مصونیت داشته باشد.

محرز در بخشی دیگر از سخنان خود به اظهارات ضد واکسن اشاره کرد و با بیان اینکه جمعیت «ضد واکسن» رو به افزایش است، گفت: این در حالی است که بر اساس علم پزشکی و قوانین موجود واکسیناسیون توصیه می شود. وقتی بتوان با تزریق واکسن از بیماری پیشگیری کرد، تزریق واکسن به یک ضرورت تبدیل می شود. بنابراین وقتی تزریق واکسن می تواند از یک بیماری کشنده جلوگیری کند، چرا باید آن را رد کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که متاسفانه تعداد افراد علیه واکسن رو به افزایش است و این تصور می تواند به فرد، خانواده و جامعه آسیب برساند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید