راه های سریع برای تهیه ترشی – 5 روش ساده‌ای که به شما کمک می‌کنند در کمترین زمان ممکن ترشی دلفریبی را درست کنید

  • توسط: admin


ترشی درست کردن جزو کارهایی است که به زمان و حوصله نیاز دارد. ولی اگر شما جزو دسته عاشقان ترشی هستید و نمی‌توانید زمان طولانی برای آماده شدن ترشی صبر کنید، ما به شما در این مقاله از مجله اکالا، ترفندهای زود رسیدن ترشی را معرفی می‌کنیم.

برای روز رسیدن ترشی چند راهکار وجود دارد که زمان آماده شدن آن را کمتر می‌کند. در ادامه به این موارد می‌پردازیم:

۱- سبزیجات و صیفی‌جات رسیده را انتخاب کنید

یکی از ترفندهای کوتاه کردن زمان رسیدن ترشی، استفاده از مواد رسیده است. البته باید در نظر داشته باشید منظور از مواد رسیده، بیش از حد رسیده و له نیست زیرا آنها باعث پایین آمدن کیفیت ترشی می‌شود. همچنین به خاطر له بود بودن مواد، ممکن است بافت ترشی لزج شود.

بنابراین سعی کنید تمام موادی که استفاده می‌کنید به یک اندازه رسیده و در وضعیت سالم و مناسبی باشند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سرکه سیب خانگی

۲- سرکه ترشی را بجوشانید

سرکه را بجوشانید و آن را تا داغ هستند به ترشی اضافه کنید. وقتی گرما در ظرف ترشی حبس شود، مواد ترشی زودتر از حالت عادی می‌رسد.

حتما از ظرف‌های شیشه‌ای برای این ترفند استفاده کنید زیرا با اضافه کردن سرکه داغ در ظرف‌های پلاستیکی، امکان فعل و انفعالات شیمیایی به وجود می‌آید.

۳- سرکه با اسیدیته بالا انتخاب کنید

میزان اسیدیته در سرکه، زمان رسیدن ترشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هرچقدر اسیدیته سرکه بالا باشد، ترشی زودتر می‌رسد. به صورت معمول از سرکه با اسیدیته ۵ استفاده می‌شود، شما می‌توانید با بالا بردن این عدد، زمان رسیدن ترشی را کوتاه کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که اسیدیته بالا ممکن است مواد ترشی را له کند.

۴- مواد را بجوشانید

یکی از بهترین ترفندها برای اینکه زودتر به ترشی دلخواهتان برسید، جوشاندن مواد آن است. میوه و سبزیجات را در مخلوط سرکه و آب برای چند دقیقه بجوشانید تا کمی نرم شوند. حواستان باشد مواد بیش از اندازه روی حرارت نماند تا به بافت ترشی آسیب نزند.

همه مواد را با هم در یک قابلمه نریزید زیرا بعضی از مواد سریع‌تر نرم می‌شوند. به عنوان مثال بادمجان نسبت به هویج و کرفس سریع‌تر نرم می‌شود. بنابراین نسبت به نوع مواد، آنها را در ظرف‌های جداگانه‌ای بجوشانید.

بیشتر بخوانید: کنسرو لیمو ترش؛ آسان و کم‌هزینه

۵- سس سویا و سرکه بالزامیک اضافه کنید

یکی دیگر از ترفندها برای کوتاه کردن زمان رسیدن ترشی، استفاده از موادی است که باعث افزایش سرعت تخمیر می‌شود. اگر به ترشی سرکه بالزامیک یا سس سویا اضافه کنید، به روند رسیدن ترشی سرعت بخشیدید. به عنوان مثال با اضافه کردن این مواد به سیر ترشی، بعد از ۴۰ روز این ترشی قابل مصرف است.

در این مقاله از مجله آدرین۵ ترفند برای زود رسیدن ترشی را معرفی کردیم تا دیگر برای ماه‌ها منتظر آماده شدن ترشی نمانید و هر زمان که خواستید آنها را مصرف کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید