راه حل های ساده و کارآمد برای مقابله با دانش آموزان سرکش!

  • توسط: admin


اگر دانش‌‌ آموز لجباز در خانه یا در مدرسه داشته‌اید، علائم را می دانید: عدم تلاش، تظاهر به بی‌حوصلگی، جواب ندادن، چرخاندن چشم به هر سو، نقاشی کشیدن وسط درس و … . هر چه دانش آموزان بزرگتر می‌شوند، خونسردتر، و بدبین تر هم می‌شوند و تلاش برای کم کردن لجبازی آنان با شکست‌های بیشتری مواجه خواهد شد. اما لازم است آرامش خود را حفظ کرده و به او کمک کنید. چگونه؟ در این مقاله از مجله اُکالا می‌خواهیم به پاسخ این سوال بپردازیم.

کارهایی که در برخورد با دانش آموز لجباز می‌توانید انجام دهید

از جمله کارهایی که باید در برخورد با دانش آموزان انجام دهید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صحبت کنید و دلیل عدم علاقه را پیدا کنید.

با دانش آموز صحبت کنید. از دانش آموز بپرسید که چرا به درس یا کلاسش علاقه‌ای ندارد. اگر دلایلی را که دانش آموز برای عدم علاقه دارد بدانید، درک بهتری از اینکه دانش آموز چه در سر دارد خواهید داشت. این به شما کمک می‌کند تا راه‌حل‌هایی متناسب با آنچه ممکن است مورد علاقه دانش آموز باشد بیابید.

توضیح دهید که چرا آموزش بسیار مهم است.

این می تواند کمک کند که به دانش آموز بگوییم که همه باید کارهایی را انجام دهند که خیلی دوست ندارند تا بتوانند در آینده کارهایی را انجام دهند که دوست دارند. توضیح دهید که این امر نه تنها در مورد مطالعه، بلکه در مورد کار، خانه داری، کنار آمدن با افرادی که چندان دوستشان نداریم و غیره نیز صدق می‌کند. کمک کنید تا روشن شود که درد کوتاه مدت برای سود طولانی مدت است. در واقع سعی کنید با چیزی که دانش آموز از آن لذت می‌برد مانند ورزش، بازی یا مد استفاده کنید. به عنوان مثال:

می‌دانید که چگونه گاهی اوقات وقتی در ایکس‌باکس خود بازی می‌کنید، قبل از اینکه بتوانید جایزه یا جایزه‌ای را که دنبالش هستید را به دست بیاورید، باید سطوح زیادی را بازی کنید، مطالعه می‌تواند مشابه همین بازی باشد. گاهی اوقات باید همه موارد را یاد بگیرید. خلاصه یا مفاهیم را به طور خلاصه بیان کنید تا بتوانید وارد کار خلاقانه‌تر و آزادانه‌تری شوید که مورد علاقه شماست.

مسیر مطالعه را با موارد مورد علاقه او پر کنید.

سعی کنید دانش‌ آموز را در مسیر مطالعه چیزهایی قرار دهید که خود به آنها علاقه دارد. به عنوان مثال، اگر دانش آموز واقعاً به اتومبیل یا مد علاقه‌مند است، سعی کنید مواد آموزشی را طوری تنظیم کنید که روی این زمینه‌ها تمرکز کند.

در ریاضیات، دانش‌آموز می‌تواند در مورد چند متر پارچه برای تهیه فهرست لباس‌ها یا تعداد ورقه‌های فلزی مورد نیاز برای انجام سفارش خودروهای جدید یاد بگیرد. در هنر می‌توان از دانش آموز خواست که لباس یا ماشینی را نقاشی کند.

در علم، می‌توان از دانش‌آموز خواست تا در مورد قوی‌ترین الیاف یا چگونگی ساخت خودروی آیرودینامیک‌ تحقیق کند. با تغییر تمرکز به چیزی که دانش آموز به آن اهمیت می‌دهد، فرآیند یادگیری می‌تواند کمی آسان‌تر و بسیار جالب‌تر شود.

بیشتر بخوانید: چگونه بچه‌ها را سر وقت به مدرسه برسانیم؟

روی احساسات منفی کار کنید.

اگر دانش آموز از شکست یا بی‌کفایتی مضطرب است، باید به همان اندازه که توانایی یادگیری دانش آموز را بهبود می‌بخشید، روی بهبود توانایی‌های تفکر دانش آموز نیز کار کنید. این زمان برای سخنان کلیشه‌ای “مثبت بیندیشید” نیست.

این زمان برای ریشه‌یابی آنچه باعث می‌شود دانش آموز احساس کمبود اعتماد به نفس و ترس از شکست را داشته باشد، است. این همچنین به این معنی است که چگونه ممکن است به این ترس دامن بزنید، مانند انتظار بیش از حد از دانش آموز یا درخواست پاسخگویی قبل از اینکه دانش آموز آماده شود.

اگر فرزند شما استانداردهای بالایی از کمال گرایی دارد، مضطرب یا افسرده است یا دارای اختلال یادگیری است، ایده خوبی است که از یک درمانگر ماهر کمک بگیرید.

بررسی کنید که به دانش آموز مهارت‌های یادگیری صحیح آموزش داده شده است.

مهارت‌های یادگیری با یادگیری یک موضوع متفاوت است. اینها مواردی مانند یادداشت‌ برداری، خواندن برای درک مطلب، شکستن متن، خلاصه کردن، یادگیری نحوه اصلاح صحیح و غیره هستند. هیچ یک از این مهارت‌ها ذاتی نیستند و نیاز به آموزش دارند.

آنها همیشه در سیستم مدرسه به خوبی آموزش داده نمی‌شوند، بنابراین ممکن است لازم باشد زمانی را برای پرداختن به جزئیات این موضوع اختصاص دهید. هنگامی که دانش آموز مهارت‌های یادگیری را درک کرد، ممکن است یادگیری را بسیار آسان تر و لذت بخش تر بداند.

به دانش آموز جایزه بدهید.

پاداشی را انتخاب کنید که به عنوان یک انگیزه خوب عمل کند، مانند کیک یا پول. هر پاداشی باید مستقیماً با دستاوردهای دانش آموز مرتبط باشد و نباید دلیل انجام مطالعه باشد. همیشه روشن کنید که فرآیند یادگیری به اندازه نتیجه نهایی مهم است.

جوایز می‌تواند شامل جمع‌آوری دستاوردهای خانوادگی در هر هفته باشد. این باعث می‌شود که دستاوردها عمومی‌تر شود و توسط هر کسی که دانش‌آموز به آنها اهمیت می‌دهد تأیید شود.

بیشتر بخوانید: راه‌های زود بیدار شدن کودکان در زمان مدرسه

خودتان مشتاق یادگیری باشید.

اگر شما نسبت به چیزی ابراز بی‌علاقگی یا بیزاری کنید، دانش آموز شما این عدم علاقه را بهانه‌ای برای توجه نکردن به آن موضوع قرار می‌دهد. حتی ممکن است در پیروی از شما، واقعا آن موضوع به نظرش بیزار کننده باشد. به موضوعات درسی و آموزشی، ابراز علاقه کنید.

پس از ایجاد علاقه در دانش آموزتان در پی علاقه خودتان و نشان دادن اشتیاق به آن مطلب، می توانید ‌چای بنوشید، هنگامی که فرزند دانش آموز شما با عجله به اتاق خود می‌رود تا کتاب‌هایش را بردارد، مطالعه کند یا تکلیفی انجام دهد.

به دانش آموزان زمان بدهید، صبور باشید و همدلی را تمرین کنید.

این استراتژی ساده ترین و موثرترین روش است، اما به جای اینکه به دنبال یک راه حل سریع باشید، باید یک بازی طولانی را انجام دهید. نباید خود را از موقعیت حذف کنید، و فکر کنید لجبازی دانش آموزتان ربطی به شما ندارد، به جای این کار باید او را ببینید.

اگر بتوانید واقعا او را ببینید، تمام صبر و درک دنیا را خواهید داشت. سرخوردگی دانش‌آموز ریشه اکثر لجبازی‌های آنهاست. اگر بتوانید با صبوری و همدلی در کنار دانش آموزتان باشید و به او احساس حضور و حمایت از طرف خودتان را بدهید، خواهید دید که او راحت تر سپر خود را پایین می‌آورد و با شما همراه می‌شود.

ما نیز گاهی لجباز بوده‌ایم، اکنون لازم است که کودک لجباز درونی خود را درک کنیم و با او همدلی کنیم! ما اغلب بزرگ‌ترها را به خاطر پایبندی به اعتقاداتشان تحسین می‌کنیم، اما دانش‌آموزان را به لجبازی محکوم می‌کنیم.

به دنبال راهی برای یافتن حد وسط باشید. همان طور که در این مقاله از مجله سبک زندگی اُکالا به آن اشاره شد، راه‌های مختلفی که برای برخورد با دانش آموز لجباز انتخاب می‌کنید، باید همراه با همدلی و صبوری باشد. شما چه تجربه‌ای از برخورد با دانش آموزان لجباز دارید؟ نظر خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع: www.wikihow.life

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید