راه اندازی حساب بانکی خاص برای مدیریت درآمدهای نفتی

  • توسط: admin


تشکیل حساب واحد ارزی برای تمرکز درآمدهای نفتی اهمیت بسیاری در اقتصاد کشورهای وابسته به صادرات نفت دارد. به عنوان مثال، ایجاد یک حساب واحد برای درآمدهای نفتی به کشور امکان می‌دهد که بتواند بهترین استراتژی برای مدیریت این درآمدها را پیاده‌سازی کند و از منابع مالی بهینه بهره‌مند شود.

ایجاد یک حساب واحد ارزی برای تمرکز درآمدهای نفتی به کشور این امکان را می‌دهد که موجب کاهش تقلب و فساد، افزایش شفافیت و صحت اطلاعات مالی، مدیریت ریسک‌های مالی و حفظ پایداری اقتصادی شود. همچنین، ثبت و رصد دقیق درآمدهای نفتی در یک حساب واحد ارزی می‌تواند به کاهش نابرابری‌ها و افزایش توسعه اقتصادی کمک کند.

به طور کلی، ایجاد یک حساب واحد ارزی برای تمرکز درآمدهای نفتی به کشور امکان مدیریت بهتر و بهره‌وری بیشتر از این منابع ثروتمند مهم در جهت توسعه اقتصادی می‌دهد.

بنانی مدیرکل خزانه خزانه داری کل کشور گفت: حساب‌های واحد ارزی افتتاح شده و مبالغی که امکان گردش ارزی در کشور داشته است و به صورت ارزی دریافت شده در این حساب‌ها واریز شده و صورت حساب این حساب‌ها را هم بانک مرکزی دارد. وی افزود: امسال در تبصره ۱۴ قانون بودجه حساب واحد ارزی با هدف تمرکز حساب‌های مربوط به منابع ارزی هدفمندسازی یارانه‌ها تاکید شده و این حکم قانونی هم امسال اجرا شده است. مدیرکل خزانه خاطر نشان کرد: در اصل ۵۳ قانون اساسی به تمرکز دریافت‌ها و پرداخت‌ها دولت تاکید و این حکم حساب واحد ارزی هم به همین دلیل در نظر گرفته شده است.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید