راه‌های ساده و سریع برای مخلوط کردن تلخی و ترشی فلفل

  • توسط: admin


تلخی بیش از حد در ترشی فلفل می‌تواند طعم آن را تحت تاثیر قرار دهد. اما با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید ترشی فلفلی با طعم دلپذیر و دلنشین داشته باشید. در این مقاله از آدرینبلاگ، روش‌های مختلف گرفتن تلخی ترشی فلفل را به شما آموزش می‌دهیم.

روش‌های گرفتن تلخی ترشی فلفل

برای کاهش تلخی ترشی فلفل، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

۱- خیساندن فلفل‌ها در آب نمک

برای استفاده از این روش باید قبل از اضافه کردن فلفل‌ها به مواد ترشی، آن‌ها را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در آب نمک غلیظ (یک قاشق غذاخوری نمک در هر لیتر آب) بخیسانید. این کار باعث می‌شود تا بخشی از تلخی فلفل‌ها خارج شود.

توجه داشته باشید برای فلفل‌های بسیار تند، ممکن است نیاز به زمان خیساندن بیشتری باشد.

۲- پختن فلفل‌ها

قبل از اضافه کردن فلفل‌ها به مواد ترشی، آن‌ها را به مدت چند دقیقه در آب جوش بخارپز کنید. این کار باعث نرم شدن فلفل‌ها و کاهش تلخی آن‌ها می‌شود. مدت زمان پختن به نوع فلفل و میزان تندی آن بستگی دارد. اگر فلفل های بسیار تند یا بزرگ تری دارید کمی زمان بخارپز کردن را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی فلفل هالوپینو خانگی

۳- استفاده از مواد شیرین کننده

اضافه کردن مواد شیرین کننده مانند عسل، شکر یا آب نبات به مواد ترشی می‌تواند تلخی فلفل را کاهش دهد و طعم آن را متعادل کند. در استفاده از این روش میزان شیرین کننده مورد نیاز به ذائقه شخصی شما بستگی دارد.

۴- استفاده از ادویه‌های دیگر

شما با توجه به ذائقه و سلیقه غذایی‌تان می‌توانید ادویه های مختلفی برای گرفتن تلخی به ترشی اضافه کنید. اضافه کردن ادویه‌هایی مانند زنجبیل، دارچین، میخک یا هل می‌تواند تلخی فلفل را پوشش داده و طعم دیگری به ترشی ببخشد.

۵- انتخاب سرکه مناسب

انتخاب سرکه مناسب برای ترشی فلفل نیز یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که تلخی ترشی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

استفاده از سرکه سیب یا سرکه بالزامیک به جای سرکه سفید می‌تواند طعم ترشی را ملایم‌تر کرده و تلخی فلفل را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی فلفل تند و شیرین

چرا ترشی فلفل تلخ می‌شود؟

در اینجا به ۵ مورد از مهم‌ترین عواملی که موجب تلخ شدن ترشی فلفل می‌شود، اشاره می‌کنیم.

نوع فلفل: برخی از انواع فلفل‌ها به طور طبیعی تندتر و تلخ‌تر هستند که برای کاهش تلخی، بهتر است از فلفل‌هایی با تندی کمتر استفاده کنید. فلفل‌هایی که در فصل خود برداشت شده‌اند، معمولا طعم ملایم‌تری دارند.دانه‌ها و تیغه‌های داخلی فلفل: این قسمت‌ها حاوی بیشترین میزان کپسایسین (ماده‌ای که باعث تندی می‌شود) هستند، می توانید مقداری از دانه های فلفل را قبل از ترشی انداختن از فلفل ها جدا کنید.زمان پخت طولانی مدت: اگر در تهیه این ترشی ، فلفل ها را در سرکه می پزید باید بدانید که پخت طولانی مدت فلفل‌ها در سرکه می‌تواند باعث افزایش تلخی شود. مقدار زیاد سرکه: استفاده بیش از حد از سرکه می‌تواند طعم ترشی را تند و تلخ کند.روش نگهداری: ترشی فلفل را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا طعم آن حفظ شود.

با ترکیب این روش‌ها می‌توانید به بهترین نتیجه برای کاهش تلخی ترشی فلفل خود برسید. امیدواریم که آموزش فوق مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اگر شما در گرفتن تلخی ترشی فلفل از روش‌های دیگری به جز روش‌های که در بالا به آن پرداختیم استفاده می‌کنید، خوشحال می‌شویم که آن‌ها را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان علاقه‌مند به اشتراک گذارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید