راهنمای خرید جامع برای انتخاب بهترین جاروبرقی

  • توسط: admin


به دنبال یک جاروبرقی خوب برای خرید هستید؟ با توجه به تنوع بالای جاروبرقی‌ها در بازار، خرید یک جنس خوب که بتواند نیازهای شما را به طور کامل برطرف کند می‌تواند کار چالش‌برانگیزی باشد. در این بخش از مجله اکالا به ارائه یک راهنمای خرید جاروبرقی جامع می‌پردازیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. با ما همراه باشید.

معرفی انواع جارو برقی

در ادامه به معرفی انواع جارو برقی‌ها می‌پردازیم:

جاروبرقی ایستاده

جاروبرقی ایستاده به شکل استوانه‌ای طراحی شده و بر روی چرخ‌ها قرار می‌گیرد. این مدل معمولا سروصدای کمتری دارد و برای افرادی که از صدای بلند جاروبرقی‌ها بیزارند، گزینه مناسبی است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع جاروبرقی، قابلیت جمع‌آوری مایعات به‌علاوه گرد و غبار است. از این مدل جاروبرقی می‌توانید برای تمیز کردن شومینه، جمع‌آوری آلاینده‌ها و تخلیه باد تشک‌ها و … استفاده کنید.

جاروبرقی خانگی کانیستر (خوابیده)

این مدل، یکی از پرطرفدارترین جاروبرقی‌ها در خانه‌ها است و به‌خوبی می‌تواند قالیچه، سرامیک و زیر مبلمان را تمیز کند. جاروبرقی کانیستر با سری‌های مختلف برای تمیز کردن پرده‌ها و نقاط دور از دسترس نیز بسیار مناسب است. این مدل به دلیل وزن کم و قدرت مناسب، کاربری آسانی دارد اما ممکن است به دلیل ابعاد خود، فضای بیشتری را اشغال کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لوستر آشپزخانه

جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی رباتیک که امروز به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک نوآوری جذاب در دنیای نظافت است. این دستگاه کوچک و دایره‌ای شکل به‌صورت خودکار و بدون نیاز به نظارت شما می‌تواند خانه را تمیز کند.

مدل‌های جدید این نوع جاروبرقی توانایی حرکت بر روی سطوح مختلف و کنترل از راه دور از طریق گوشی هوشمند را دارند. با استفاده از این جاروبرقی می‌توانید به‌راحتی زمان خود را مدیریت کرده و از نظافت بی‌دردسر لذت ببرید.

جاروبرقی شارژی یا دستی

این نوع جاروبرقی برای نظافت سریع و آسان فضاهای کوچک بسیار مناسب است. اگر فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید، جاروبرقی شارژی یا دستی به شما این امکان را می‌دهد که به‌سرعت خانه را تمیز کنید. این مدل‌ها به دلیل وزن سبک و قابلیت جابجایی آسان، گزینه‌های عالی برای نظافت روزمره هستند.

جاروبرقی کیسه‌دار یا بدون کیسه

جاروبرقی‌های کیسه‌دار با استفاده از کیسه‌های پلیمری، کاغذی یا پارچه‌ای گرد و غبار را جمع‌آوری می‌کنند. این مدل‌ها عموما نیاز به نگهداری کمتری دارند. در مقابل، جاروبرقی‌های بدون کیسه مخزنی شفاف دارند و قدرت مکش بیشتری را ارائه می‌دهند. اما توجه داشته باشید که در این مدل‌ها احتمال بازگشت گرد و غبار به هوا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: روش‌های تمیز کردن جارو برقی در خانه

نکات مهم در هنگام خرید جاروبرقی

هنگام خرید جاروبرقی بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید:

صدای جاروبرقی

اگر به صدای جاروبرقی حساس هستید باید به دنبال مدل‌هایی با عایق صوتی مناسب باشید. البته ممکن است هزینه آن نسبت به بقیه مدل‌ها بالاتر باشد.

فیلترهای جاروبرقی

هنگام خرید مطمئن شوید که جاروبرقی شما دارای فیلتر HEPA است. فیلترهای HEPA به عنوان بهترین گزینه برای جلوگیری از انتشار آلرژن‌ها شناخته می‌شوند. فیلترهای نانو و سایکلون نیز کارایی بالایی دارند اما به طور معمول در مدل‌های بدون کیسه استفاده می‌شوند.

کیسه و مخزن جاروبرقی

انتخاب بین جاروبرقی کیسه‌ای و بدون کیسه به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. اگر جاروبرقی کیسه‌دار را انتخاب کردید، توجه داشته باشید که باید کیسه را به‌موقع تخلیه کنید. در جاروبرقی‌های بدون کیسه نیز، عملکرد مخزن را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: نکات مهم و طلایی برای افزایش عمر جارو برقی

توان و قدرت مکش جاروبرقی

توان موتور و قدرت مکش از عوامل کلیدی در انتخاب جاروبرقی هستند. جاروبرقی با قدرت مکش بالا می‌تواند انواع آلودگی‌ها را به راحتی از روی سطوح مختلف جمع‌آوری کند. البته به خاطر داشته باشید که قدرت مکش بالا لزوما به معنای مصرف انرژی بیشتر نیست.

وزن و ابعاد جاروبرقی

جابه‌جایی آسان جاروبرقی به خصوص برای خانم‌ها و افراد مسن، بسیار مهم است. هنگام خرید، جاروبرقی را بلند کرده و وزن آن را بررسی کنید. جاروبرقی‌های چرخ‌دار و دارای دسته ارگونومیک، حمل و نقل راحت‌تری دارند.

لوازم جانبی جاروبرقی

جاروبرقی‌های با لوازم جانبی متنوع، کارایی بیشتری در نظافت سطوح مختلف دارند. یک جاروبرقی کامل علاوه بر بدنه اصلی به سری‌های مختلفی برای تمیز کردن سطوح مختلف نیاز دارد. سری‌هایی مانند برس کف، برس اثاثه، نازل درزگیر و… به شما کمک می‌کنند تا به راحتی تمام قسمت‌های خانه را تمیز کنید.

طول سیم جاروبرقی

سیم کوتاه جاروبرقی می‌تواند مانع از تمیز کردن راحت تمام نقاط خانه شود. پس، طول سیم باید به اندازه کافی بلند باشد تا بتوانید به راحتی در تمام نقاط خانه جارو بزنید.

در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا، راهنمای خرید جاروبرقی را معرفی کردیم. با انتخاب یک جاروبرقی مناسب نه تنها زمان کمتری را صرف نظافت می‌کنید، بلکه نتیجه بهتری هم خواهید گرفت. پس هنگام خرید جاروبرقی به نکات ذکر شده توجه داشته باشید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید