راهنمای جذاب برای آغاز کردن بازی Valorant روی کنسول

  • توسط: admin


ولورانت راه خود را به دنیای کنسول‌ها پیدا کرده و بعد از یک دوره‌ی بتا با تعداد بازیکن محدود، حالا برای تمام بازیکنان در دسترس قرار گرفته است. این شوتر تاکتیکال پر هیجان، گیم‌پلی کانتر استرایک را در دست می‌گیرد و المان بازی‌های هیرو شوتر را به آن اضافه می‌کند. در حالی که کاربران کامپیوترهای شخصی تعداد زیادی از این دست شوتر‌ها را در اختیار دارند، کاربران کنسول‌ها به ندرت شانس بازی کردن آن‌ها را پیدا می‌کنند، همین مسئله باعث می‌شود تجربه‌ی ولورانت با دسته، کمی دشوار باشد. ویجیاتو در ادامه سعی می‌کند با تعدادی از نکات ابتدایی، شروع ماجراجویی شما را آسان‌تر کند.

در Shooting Range تنظیمات هدف‌گیری خود را پیدا کنید

یکی از اولین کارهایی که نیاز دارید انجام دهید رفتن به بخش تمرینی یا همان Shooting Range، جهت ایجاد تغییرات در تنظیمات هدف گیریتان، است. هدف گرفتن و دقت، اهمیت فراوانی در ولورانت دارند و تنها در صورتی که تجربه‌ی تیراندازی در بازی‌هایی مانند کانتر را داشته باشید، می‌توانید بدون تمرین به این سیستم عادت کنید. چندین تنظیمات مختلف در بخش هدف‌گیری، شامل حساسیت دوربین، حالت Focus، هدف گرفتن با دوربین سلاح و هدف گرفتن با دوربین اسنایپر، وجود دارند که باید تک تک آن‌ها را به دلخواه خود تغییر دهید.

حالت عادی هدف‌گیری و حالت Focus مهم‌ترین مواردی هستند که باید در آن‌ها به تنظیمات ایده‌آل برسید. Focus یک نوع هدف‌گیری متفاوت است که مخصوص نسخه‌ی کنسولی ولورانت طراحی شده تا به صورت اتوماتیک سرعت حرکت و Sensitivity را برای دقت بیشتر، پایین بیاورد. شما نیاز دارید تعادلی مناسب بین سرعت و دقت پیدا کنید که به کارتان بیاید. همچنین می‌توانید تنظیم کنید که تا چه حد می‌خواهید آنالوگ را فشار دهید تا شخصیتی که انتخاب کردید، شروع به دویدن کند.

چند شخصیتی که دوست دارید را پیدا کنید و روی ماهر شدن با آن‌ها تمرکز کنید

هنگام یادگیری ولورانت، فکر ماهر شدن با تمامی ایجنت‌های قابل انتخاب، از آنجایی که هرکدام توانایی‌های خاصی دارند، شما را وسوسه کند. اما وقتی مشغول یادگیری نقشه‌ها، استراتژی‌ها و هدف‌گیری هستید، کار با چند ایجنت به صورت همزمان بسیار سخت و طاقت‌فرسا می‌شود. در ازای این موضوع، تمرکز خود را وقف تعداد کمی از شخصیت‌ها کنید. شما نیاز به چندین گزینه دارید تا اگر یکی از هم تیمی‌هایتان ایجنت شما را برداشت و یا با توجه به نیازهای تیم مجبور به انتخاب شخص دیگری شدید، به دردسر نیافتید.

چهار نوع ایجنت داریم: کنترلر (Controllers)، دوئلیست‌ (Duelists)، سنتینل‌ (Sentinels) و اینیشیتر (Initiators). کنترلر مناطق مختلف را با استفاده از دودزاها و دیگر قابلیت‌هایشان در دست می‌گیرند. دوئلیست‌ در مبارزات یک به یک فوق‌العاده عمل می‌کنند. سنتینل‌ در کارهای دفاعی ماهر هستند و اینیشیتر نیز برای شروع حمله به تیم حریف به کار می‌آیند. در حالی که هیچ محدودیتی برای اینکه چه تعداد از هر نقش می‌تواند در یک تیم باشد، وجود ندارد، شناخت کافی از یک ایجنت به شما اجازه می‌دهد انتخابی درست بدون توجه به انتخاب دیگر اعضای تیم داشته باشید.

باید آرام و با هدف حرکت کنید و استفاده از نشستن را محدود کنید

ولورانت یک شوتر تاکتیکال است؛ این یعنی تکنیک راه رفتن و شلیک کردن کمکی به بازیکن نمی‌کند. بجای اینکار، شما نیاز دارید به چند دلیل بر آهسته و با هدف حرکت کردن تمرکز کنید. اول از همه، صدا، المانی بسیار مهم در ولورانت به حساب می‌آید. سریع حرکت کردن، ریلود کردن و استفاده از سلاح‌ها همگی صدای فراوانی تولید و می‌توانند دشمن را از موقعیت شما مطلع کنند. دوم، اگر در هنگام حرکت تیر بزنید، دقت تیرتان بسیار پایین می‌آید و باعث می‌شود اکثر مبارزات را واگذار کنید. بجای اینکار باید هنگام نگاه کردن به اطراف آرام حرکت کنید و فقط در مواقع لازم شروع به دویدن کنید. نشستن می‌تواند از آنجایی که دقت تیر را بالا می‌برد کاربردی باشد، اما حواستان باشد که اینکار سر شخصیت را در جایی که معمولا سینه‌ی او دیده می‌شود، قرار می‌دهد و امکان هدشات شدن به همین خاطر بسیار بالا می‌رود.

مقداری در حالت Deathmatch تمرین کنید تا در تیراندازی ماهر شوید

اگر به سرعت پایین ولورانت در بخش تیراندازی عادت ندارید، شاید طول بکشد تا در هدف‌گیری ماهر شوید. متاسفانه کمی سخت است که در حالت اصلی و راندی ولورانت از آنجایی که ریسپاونی وجود ندارد، پیشرفت آنچنانی داشته باشید. ممکن است خود را مدام در حال کشته شدن و نگاه کردن به صفحه دیگران ببینید، که این می‌تواند خسته کننده باشد. خوشبختانه ولورانت دو حالت ساده‌تر دارد که در آن‌ها بدون مجازات می‌توانید به تمرین بپردازید. دو مود Deathmatch و حالت تیمی آن یعنی Team Deathmatch تعداد زیادی از سلاح‌ها را با سیستم ریسپاون در اختیارتان می‌گذارند. شما می‌توانید در این دو حالت بدون ترسیدن از عواقب مواجه شدن با دشمن، مشغول کار کردن بر هدف‌گیری خود شوید.

نقشه‌ها و مناطق شلوغ آن‌ها را یاد بگیرید

یکی دیگر از موارد مهم ولورانت نقشه‌ها هستند. همه‌ی نقشه‌ها شبیه هم طراحی نشده‌اند و در حالی که برخی دو نقطه برای کاشتن بمب دارند، برخی دیگر از سه نقطه بهره می‌برند. نقشه‌هایی وجود دارند که تلپورتر و مسیرهای فرعی جذابی دارند. تمامی این اطلاعات برای یادگیری و فهمیدن مهم هستند تا تیم حریف نتواند از جایی که انتظارش را ندارید به سراغتان بیاید. در هر بازی، به نقشه توجه کنید و ببینید که تیم مهاجم از کدام مناطق حرکت می‌کند، تیم مدافع کجا آماده می‌شود و کدام نقاط از بقیه مهم‌تر و شلوغ‌تر هستند. همچنین باید یاد بگیرید که دیگران در کدام گوشه‌ها و مسیرها منتظر شما می‌نشینند تا هیچوقت نتوانند هنگامی که در حال حمله هستید، دست بالاتر را داشته باشند.

کاربرد تمام ایجنت‌ها را بخوانید تا همیشه آماده باشید

از آنجایی که نمی‌توانید با تمامی شخصیت‌ها حداقل بدون ساعت‌ها وقت گذاشتن، ماهر شوید بهتر است که یاد بگیرید هرکدام چه قابلیت‌هایی دارند و در چه زمان‌هایی به کار می‌آیند. در حالی که اکثر قابلیت‌ها مکمل تیراندازی و گان‌پلی بازی هستند، اما همچنان مهم است که بدانید هر ایجنت چه کاربردی دارد تا اگر مجبور به استفاده از آن‌ها شدید، آمادگی کافی را داشته باشید. هر ایجنت چهار قابلیت دارد، سه قابلیت عادی و یک آلتیمیت. آلتیمیت‌ در طول هر راند و با کیل گرفتن و جمع‌آوری گوی‌ها، شارژ می‌شوند.

سه قابلیت دیگر را می‌توانید از فروشگاه بازی خریداری کنید و در کنار Signature Ability که در شروع هر راند به طور اتوماتیک شارژ می‌شود استفاده کنید. این قابلیت‌ها می‌توانند بمب‌های دودزا، دیوار‌هایی که دید را می‌بندند، تله‌هایی که دشمن را کور یا کند می‌کنند و یا حتی رگبارهایی که خط می‌گیرند، باشند.

قابلیت‌ها مکمل‌های مهمی هستند، اما تیراندازی تمرکز اصلی است

قابلیت‌های ایجنت‌ها بخش بسیار مهمی از ولورانت هستند و در تاکتیک‌های هر راند نقش کلیدی‌ای بازی می‌کنند. اما وقتی بحث کشتن دشمن وسط می‌آید توانایی شما در هدف گرفتن و تیراندازی همیشه مهم‌تر خواهد بود. حتی اگر توانایی راه رفتن و یا دیدن را از رقیب خود بگیرید، همچنان نیاز دارید که تیرهای خود را زودتر و موثرتر از او شلیک کنید. هیرو شوترهای دیگر مانند اورواچ تعادل بیشتری بین تیراندازی و استفاده از قابلیت‌ها دارند اما ولورانت بدون شک بیشتر بر مکانیک گان‌پلی تمرکز می‌کند.

تیرها از برخی از دیوارها عبور می‌کنند

جایگیری پشت دیوارها و برخی اجسام قبل از درگیری یکی از کلیدی‌ترین نکات در هر بازی‌ تاکتیکال به حساب می‌آید اما دقت کنید چیزی که پشت آن قرار گرفتید محکم باشد. بسیاری از بخش‌های محیط، به خصوص جعبه‌ها و دیوارهای چوبی، تیرهای شما و دشمنانتان را متوقف نمی‌کنند. از این نکته می‌توانید زمانی که رقیب پشت سطحی نرم پنهان شده استفاده کنید و دست بالاتر را داشته باشید.

با تمامی اسلحه‌ها آشنا شوید

در ولورانت مجموعا ۱۸ سلاح به علاوه‌ی چاقویی که کار را با آن شروع می‌کنید، وجود دارند. این اسلحه‌ها بین چند دسته بندی مختلف تقسیم می‌شوند؛ پنج عدد Sidearm، دو عدد SMG، دو عدد شاتگان، چهار عدد Rifle، سه عدد اسنایپر و در نهایت دو سلاح سنگین. شما هر راند را با چاقو و Sidearm کلاسیک شروع می‌کنید، در حالی که باقی اسلحه‌ها را می توانید با قیمت‌های مختلف در راندها خریداری کنید. با وجود تعداد زیاد گزینه‌ها، بازیکنان معمولا به سمت یک سری سلاح مشخص جذب می‌شوند. Ghost و Sheriff در بخش Sidearm، سلاح Spectre در بخش SMG، سلاح Vandal در بخش Rifle و در نهایت اسنایپر Marshal گزینه‌های محبوب اکثر افراد به حساب می‌آیند. با اینکه هرکس با توجه به سلیقه و سبک بازی خود انتخاب می‌کند، اما بخش اسلحه‌های سنگین به علت قیمت بالا و دقت پایین بعد از چند تیر اول، زیاد به کارتان نمی‌آید.

مراقب سیستم اقتصاد درون بازی باشید

مشابه کانتر استرایک، در شروع هر راند شما فرصت دارید که سلاح‌ها، زره‌ها و قابلیت‌های مختلف را خریداری کنید. مقدار پولی که دارید بستگی به عملکردی که در راند پیش از خود بجای گذاشتید به علاوه‌ی پولی که در تمامی راندها ذخیره کردید، دارد. اگر هم موفق شوید در یک راند زنده بمانید، تمامی تجهیزات آن را می‌توانید برای بعد نگه دارید. گاهی اوقات بهتر است در یک راند جهت جمع‌آوری پول و خرید اسلحه‌های بهتر تلاش کنید و در ادامه‌ی راه، بهترین تجهیزات را خریداری نکنید. سیستم اقتصاد و پول شما با عوض شدن جای تیم مهاجم با مدافع، ریست می‌شود، پس هرگاه بازی از این جابجایی به شما اطلاع داد، تمام پول خود را خرج کنید.

صبر، صبر و صبر

یک راند ولورانت در کمتر از دو دقیقه تمام می‌شود، اما این زمان کوتاه به معنی سریع بودن روند گیم‌پلی بازی نیست. ولورانت کاملا صبر شما را می‌سنجد و برای سریع حرکت کردن و تیراندازی در هنگام راه رفتن، بازیکن را مجازات می‌کند. اگر سریع حرکت کنید، صدای زیادی تولید می‌کنید و دشمن به سراغتان می‌آید. اگر برای غافل‌گیر کردن دشمن سریع به سمت گوشه‌ای بروید، شانس او برای شکست دادن شما بسیار بیشتر است. بهترین راه برای دقیق بودن آن است که هنگام تیراندازی راه نروید. تمامی این‌ها یعنی، آرام و با دقت حرکت کردن به خصوص در راندهای دفاعی، شانس پیروزی را بالا می‌برد. اگر زمان یک راند بدون کشته شدن کامل یک تیم و یا بدون کاشتن Spike تموم شود، تیم مدافع برنده است، پس در بخش دفاع هیچ نیازی به فشار آوردن به حریف ندارید.

خنثی کردن Spike زمان می‌برد

هنگامی که تیم حمله کننده بمب یا همان Spike را بکارد، راند تنها با خنثی شدن یا انفجار آن به اتمام می‌رسد. اگر در حال دفاع هستید، برای پیروزی باید پی خنثی کردن بمب باشید، حتی اگر تیم حریف را کامل شکست دهید. تایمری برای Spike وجود ندارد، شما می‌توانید نزدیک بودن آن به انفجار را از سرعت بوق زدن و شکل شمایلی که دارد تشخیص دهید. بمب ۴۵ ثانیه طول می‌کشد تا منفجر شود و ۷ ثانیه وقت بازیکن را برای خنثی شدن می‌گیرد، البته که روند خنثی کردن تا نیمه‌ی راه، ذخیره می‌شود. این بدان معنی است که شما تقریبا ۳۸ ثانیه وقت دارید تا دست به کار شوید، پس با اینکه عجله‌ای برای درگیری با رقیب ندارید، اما بهتر است هر قدم خود را با هدف بردارید.

بیشتر بخوانید:

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید