راه‌حلی برای جلوگیری از فرونشست‌ها: تخصیص بودجه به سدسازی!

  • توسط: admin


محمد امیر، دبیر کمیسیون اصل نود مجلس، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

نباید به طرح‌های آبی که برای کشور صرفه اقتصادی ندارند، بودجه اختصاص داد / سازمان برنامه و بودجه باید برای اختصاص بودجه به طرح‌های سدسازی و تنش‌های آبی برنامه داشته باشد

دبیر اول کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به تنش‌های آبی در کشور تاکید کرد سازمان برنامه و بودجه باید برای اختصاص بودجه به طرح‌های این حوزه برنامه مناسب داشته باشد.

به گزارش تجارت نیوز،

محمد امیر، عضو کمیسیون اصل نود مجلس، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره حضور سیدحمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در کمیسیون متبوعش که هفته گذشته برگزار شد گفت: با حضور آقای پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور وضعیت آب، تنش آبی و سدهایی که بدون نگاه اقتصادی و به‌صرفه برای کشور ساخته شده‌اند بررسی شد.

به طرح‌هایی که برای کشور صرفه اقتصادی ندارند، نباید بودجه اختصاص داد

این نماینده مجلس با تاکید بر این موضوع که سازمان برنامه و بودجه باید برای این مجموعه‌ها برنامه داشته باشد افزود: به کارها و طرح‌هایی که برای کشور صرفه اقتصادی ندارند و حتی در مواردی ضرر هم برای کشور به بار می‌آورند، نباید بودجه تخصیص داده شود و این جزو وظایف سازمان و برنامه و بودجه است که این شرایط را تنظیم کند.

دلیل فرونشست‌ها و تنش آبی در کشور سدسازی بی‌منطق بدون پشتوانه علمی است

امیر توضیح داد: تنش آبی، مدیریت آبی، فرونشست‌ها در کشور به‌ دلیل بی‌برنامگی و تخصیص بودجه برای سدسازی بی‌رویه، بی‌منطق و در بعضی موارد بدون پشتوانه علمی است. همین موجب شده به جای اینکه اجرای این طرح‌ها به نفع کشور تمام شود هم تنش را تشدید کند و هم از نظر اقتصادی و محیط‌زیستی به کشور ضربه وارد کند.

درست است که رئیس سازمان برنامه و بودجه مجری برنامه‌هاست اما باید خودش هم برنامه‌ای در زمینه‌های مختلف ارائه دهد

دبیر کمیسیون اصل نود با بیان این نکته که درست است که رئیس سازمان برنامه و بودجه مجری برنامه‌هاست اما باید خودش هم برنامه‌ای در زمینه‌های مختلف ارائه دهد ادامه داد: چون بسیاری مواقع پیش می‌آید که برنامه و بودجه علاوه بر آن چیزی که از ابتدا تخصیص داده می‌شود بدون اینکه با مجلس هماهنگ شود بودجه را افزایش می‌دهد آن هم برای طرح‌هایی که صرفه اقتصادی برای کشور نداشته است.

سازمان برنامه و بودجه هم باید تلاش کند تا جلوی ضرر گرفته شود

این نماینده مجلس با اشاره به لزوم داشتن برنامه برای اختصاص بودجه در عرصه‌های مختلف گفت: سازمان برنامه و بودجه هم باید برنامه خود را ارئه دهد تا با توجه به آن بتوان تصمیم درست و عقلایی گرفت، یعنی خودشان هم باید تلاش کنند تا جلوی ضرر گرفته شود.

برنامه‌های جدیدی برای سدسازی وجود دارد که باید بررسی کنیم تا مطمئن شویم صرفه اقتصادی دارند

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به برنامه‌های جدید برای سدسازی در کشور تاکید کرد: طرح‌ها و برنامه‌هایی برای سدسازی وجود دارد که باید بررسی کنیم و مطمئن شویم که آیا این سدها صرفه اقتصادی دارند یا نه؛ به نفع مدیریت آب کشور با توجه به تنش آبی موجود تمام می‌شود یا نه.

برنامه‌های سازمان برنامه و بودجه باید منطبق با برنامه هفتم و سیاست‌های کشور باشد / بودجه نباید به طرح‌هایی اختصاص یابد که به ضرر کشور است و بیت‌المال را هدر می‌دهد

دبیر اول کمیسیون اصل نود در پایان تاکید کرد: برای گذشته که ما با آقای پورمحمدی مشکلی نداریم اما در کمیسیون از ایشان خواستیم برنامه‌ای که می‌خواهند تنظیم کنند منطبق بر سیاست‌های کشور و برنامه هفتم توسعه باشد، دقت شود که به ضرر کشور تمام نشود و بیت‌المال بیهوده هدر نرود.

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید