راز موفقیت: آیا به این 6 سوال جواب مثبت می‌دهید؟

  • توسط: admin


فرارو- برای رسیدن به اهدافتان پیش از ایجاد تغییرات در زندگی لازم است قدردان موفقیت‌های فعلی خود باشید.

به گزارش آدرینبه نقل از سی ان بی سی، موفقیت بیش از میزان درآمد، موقعیت شغلی و درستاورد‌های فرد است. موفقیت واقعی نوع سبک زندگی است. موفقیت واقعی تنها درباره پول نیست و نیاز به انعطاف پذیری، اعتماد به نفس و قدرت ذهنی دارد. معیار واقعی موفقیت مستلزم درون نگری عمیق در مجموعه‌ای از سوالات است که فراتر از ظواهر زندگی را بررسی می‌کنند. اگر پاسخ شما به شش سوال زیر «بله» است، در حال حاضر موفق‌تر از آن چیزی هستید که تصور می‌کنید.

۱. آیا بر طبق ارزش‌های خود زندگی می‌کنید؟

کار‌های کوچکی که هر روز انجام می‌دهید، نمونه‌ای از شخصیت شما هستند. حتی کوچک‌ترین رفتار‌ها نیز می‌توانند تأثیر بزرگ و دائمی بر جای می‌گذارد؛ بنابراین سوال این است: آیا مطابق با ارزش‌های خود رفتار کنید؟ به عنوان مثال، اگر مهربانی برای شما یک ارزش اصلی است، آیا همیشه، حتی در شرایط سخت، مهربان هستید؟

زندگی بر طبق ارزش‌هایتان نشان می‌دهد فردی متمرکز و منظم هستید. هر دو این ویژگی‌ها شکل‌هایی از موفقیت هستند. زندگی کردن بر طبق ارزش‌هایتان کار کوچکی نیست. حتی بیان شفاف ارزش‌های شخصی نیز آسان نیست، چه رسد به اینکه بر طبق آنها زندگی کنید.

۲. آیا برای پیشرفت تلاش می‌کند؟

همه افراد برای پیشرفت و رسیدن به اهداف زندگی خود به طور روزمره تلاش کنند. با این حال گاهی اوقات مشغله‌های زندگی شخصی، خانوادگی و کاری به ما اجازه نمی‌دهند تا بر اساس اهداف مهم زندگی برنامه ریزی و تلاش کنیم. با تلاش برای پیشرفت به طور ناخودآگاه به فردی موفق تبدیل خواهید شد. آیا هر از گاه زمانی را به تصور کردن زندگی ایده آل خود اختصاص می‌دهید؟ آیا اهداف خود را بررسی می‌کنید تا مطمئن شوید همان چیزی هستند که شما از زندگی خوود می‌خواهید؟ این عادت‌های ساده به شما اجازه می‌دهند تا الگو‌های غیرمفید در زندگی خود را شناسایی کنید و همچنین به شما فرصتی برای ایجاد تغییر و بهبود زندگیتان می‌بخشد.

۳. آیا قدردان دستاور‌های فعلی خود هستید؟ 

شما همیشه نمی‌توانید آنچه می‌خواهید به دست آورید و شادی و موفقیت واقعی از تمرکز بر آنچه دارید ناشی می‌شوند. افراد به راحتی می‌توانند احساس کنند آنچه در حال حاضر دارند کافی نیست و همیشه به دنبال موفقیت و هدف بعدی باشند. با این حال این تلاش دائمی تنها باعث خسته شدن ذهن و لذت نبردن از لحظه می‌شود. قدردانی و شکرگذاری بابت دستاور‌های گذشته و فعلی یکی از ویژگی‌های کلیدی موفق‌ترین افراد جهان است.

۴. آیا ذهنیت و طرز تفکر سالمی دارید؟

تلاش برای رسیدن به اهداف و موفقیت همیشه با اشتباه همراه خواهد بود؛ سوال اصلی اینجاست: شما چگونه به اشتباهات و شکست‌ها پاسخ می‌دهید؟ آیا اجازه می‌دهید اشتباهات شما را شکست دهند؟ آیا در حین پیشرفت تدریجی اشتباه می‌کنید، از این اشتباهات درس می‌گیرید و خود را با مسیر پیش رو وقف می‌دهید؟

۵. آیا برای فرصت‌های ناگهانی در زندگی آماده هستید؟ 

موفقیت واقعی مستلزم این است که عاشق مسیر و رسیدن به اهداف خود و نه تنها دستاورد نهایی باشید. این کار در مواقعی دشوار خواهد بود، به خصوص زمانی که کار ممکن است تکراری، حوصله سر بر یا دور اهداف اصلی شما باشد. با این حال استفاده کردن از کوچکترین فرصت‌ها در زندگی در لحظه درست، نتیجه بزرگی به همراه خواهد داشت. لازم است که به هر هدف همانند یک فرآیند طولانی مدت نگاه کنید و در لحظه از تمام فرصت‌ها برای آمادگی بیشتر استفاده کنید.

۶. آیا اهداف خود را بر طبق علایق شخصی انتخاب کرده‌اید؟

شما باید اهدافتان را بر اساس علایق شخصی خود و نه تأیید دیگران برنامه ریزی کنید. آیا شما هم برای رسیدن به آنچه خانواده و اطرافیان از شما انتظار دارند تلاش می‌کنید؟ موفقیت واقعی پیشرفت در کاری است که به آن عشق می‌ورزید. اجازه ندهید نظرات دیگران بر مسیر زندگی شما تأثیر بگذارند. اگرچه تأیید و رضایت بیرونی نیز بخش مهمی از موفقیت است، اما هیچوقت کافی نیست و نمی‌توانید با اتکا بر آن زندگی خود را پیش ببرید. تلاش برای برآورده کردن انتظارات دیگران در نهایت باعث خستگی و فرسودگی شما خواهد شد. پس بهتر است بر رضایت شخصیتان از زندگی و اهدافتان کار کنید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید