راز لذت بردن از طعم روغن زیتون: دفع تلخی به سادگی

  • توسط: admin


روغن زیتون عطر و طعم فوق العاده ای دارد، اما طعم این روغن کمی تلخ است و از همین رو ممکن است برخی افراد از مصرف آن برای تهیه غذا یا مزه دار کردن سالاد اجتناب کنند. اما چگونه تلخی روغن زیتون را بگیریم؟ در این مقاله از بخش آشپزی در آدرینبلاگ می‌توانید با راهکارهای گرفتن تلخی روغن زیتون به طور کامل آشنا شوید.

سریع‌ترین روش از بین بردن تلخی روغن زیتون

روغن زیتون ذاتا طعم تلخ دارد و معمولا طعم روغن زیتون فرابکر نسبت به سایر انواع روغن زیتون تلخ‌تر است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون موجب تلخ، گس و تند شده مزه این روغن می‌شوند. هر چقدر مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های این روغن بیشتر باشند، تلخی آن نیز بیشتر خواهد بود.

برای از بین بردن عطر این روغن می‌توانید از سبزیجات خطر، ادویه‌ها و چاشنی‌های مختلف استفاده کنید. در این روش بهتر است روغن زیتون را مزه دار کنید و حداقل ۱ هفته صبر کنید تا به خوبی مزه دار شود.

اما چگونه تلخی روغن زیتون را بگیریم؟ در ادامه این بخش به بهترین روش‌های گرفتن تلخی روغن زیتون اشاره شده است.

۱- سیر

سیر یک گیاه معطر و مفید برای گرفتن تلخی زیتون است. برای از بین بردن تلخی روغن زیتون می‌توانید چند حبه سیر را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس سیرها را از وسط نصف کنید یا به صورت درسته در روغن زیتون بریزید. بهتر است چند روز صبر کنید و بعد از این سیر برای مزه دار کردن انواع سس، غذا و همچنین سالاد استفاده کنید.

۲- رزماری و برگ بو

رزماری و برگ بو هر دو عطر فوق‌العاده‌ای دارند و از همین رو می‌توانید با اضافه کردن چند شاخه رزماری و برگ بو به روغن زیتون، تلخی و بوی تند آن را برطرف کنید. برای این کار هم می‌توانید هم از سبزیجات خشک و هم تازه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که در صورت استفاده از سبزیجات تازه، حتما سبزی را به طور کامل خشک کنید و خیسی آن را بگیرید و بعد به روغن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: روغن زیتون یا روغن کانولا؛ کدام سالم تر است؟

۳- لیمو ترش

لیمو ترش یک چاشنی شگفت انگیز برای مزه دار کردن غذاهای مختلف است. اضافه کردن مقداری آب لیمو ترش تازه به روغن زیتون موجب خوش عطر شدن آن و از بین رفتن تلخی روغن می‌شود. برای این کار بهتر است از لیمو همراه با پوست آن استفاده کنید تا قسمت رنگی پوست لیمو را جدا کنید و همراه با کمی آب لیمو ترش تازه در روغن بریزید.

۴- دانه‌های فلفل

اضافه کردن مقداری دانه فلفل می‌تواند تلخی روغن زیتون را برطرف کند. اگر از خوردن غذاهای تند لذت می‌برید، می‌توانید چند دانه فلفل درسته را در شیشه روغن زیتون بریزید. این کار هم موجب خوش عطر شدن روغن زیتون می‌شود و هم تلخی آن را کاهش می‌دهد. به خاطر داشته باشید که این کار موجب تند شدن طعم روغن نیز می‌شود.

۵- ترکیب کردن روغن زیتون با روغن‌های دیگر

در برخی رستوران‌ها برای کاهش تلخی روغن زیتون آن را با دیگر انواع روغن‌های گیاهی ترکیب می‌کنند. این کار هم عطر و هم طعم این روغن را ملایم‌تر می‌کند و از تلخی آن جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۷ روش‌ طلایی برای نگهداری طولانی مدت روغن زیتون

۶- سرکه

برای این که تلخی و بوی تند روغن زیتون کاهش پیدا کند، می‌توانید مقداری سرکه به آن اضافه کنید. این ترفند معمولا در اکثر رستوران‌های بزرگ نیز استفاده می‌شود و طعم روغن زیتون را ملایم‌تر می‌کند.

وغن زیتون تلخ فواید زیادی دارد و هر چقدر میزان تلخی این روغن بیشتر باشد، یعنی آنتی‌اکسیدان‌های آن بیشتر است. بهتر است زیاد نسبت به تلخی روغن زیتون حساس نباشید و با اضافه کردن سبزیجات خشک و تازه و همچنین با استفاده از چاشنی‌های مختلف، طعم آن را متعادل‌تر کنید. شما از چه روشی برای گرفتن تلخی روغن زیتون استفاده می‌کنید؟ اگر تجربه گرفتن روغن زیتون را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید