راز قیمت بیت کوین در آینده: چه چهار عاملی بر آن تأثیر گذارند؟

  • توسط: admin


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ارز دیجیتال، در حالی که بازار ارزهای دیجیتال طی هفته گذشته شاهد نوسانات محدودی بود، چهار رویداد مهم اقتصادی در ایالات متحده می‌تواند بر روند قیمتی بیت کوین در هفته جاری تأثیرگذار باشد. از گزارش‌های خرده‌فروشی و تولید صنعتی گرفته تا سخنرانی‌های مقامات فدرال رزرو، همگی می‌توانند نقش مهمی در تعیین مسیر آینده بازار ارزهای دیجیتال ایفا کنند.

هفته پرمشغله اقتصادی برای بازار ارزهای دیجیتال

بر اساس تقویم اقتصادی ایالات متحده، هفته شلوغی در انتظار بازارهای مالی است. گزارش‌های متعدد اقتصادی و سخنرانی‌های چند تن از مقامات فدرال رزرو در برنامه این هفته قرار دارد. این در حالی است که بازار ارزهای دیجیتال طی آخر هفته گذشته در محدوده قیمتی مشخصی در نوسان بود و از نوسانات شدید خبری نبود. اما به نظر می‌رسد این وضعیت در حال تغییر است.

خبرنامه کوبیسی (Kobeissi) در این رابطه اظهار داشت: اکنون فدرال رزرو، انتخابات، تنش‌های ژئوپلیتیکی و گزارش‌های درآمدی شرکت‌ها در کانون توجه قرار دارند.

رویدادهای اقتصادی ۱۴ تا ۱۸ اکتبر

هفته گذشته، انتشار آمار تورم بالاتر از حد انتظار در کنار افزایش تعداد متقاضیان بیمه بیکاری، بر سردرگمی سرمایه‌گذاران نسبت به مسیر آینده اقتصاد ایالات متحده افزود. علاوه بر این، صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)  نشان داد که اکثر اعضای کمیته نرخ بهره از کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره حمایت کرده‌اند و در حال حاضر بازارها احتمال کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در ماه نوامبر را قیمت‌گذاری می‌کنند.

گزارش‌های اقتصادی تأثیرگذار

روز پنجشنبه، گزارش خرده‌فروشی ماه سپتامبر منتشر خواهد شد. این گزارش اطلاعاتی در مورد میزان هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد و به عنوان شاخص پیشرو سلامت اقتصادی و عوامل تورمی در سمت تقاضا محسوب می‌شود.

با این حال، گلوبال مارکتز اینوستور (Global Markets Investor) هشدار داد که با تعدیل تورم، خرده‌فروشی برای پنج ماه متوالی کاهش یافته و از آوریل ۲۰۲۲ تاکنون حدود ۳ درصد افت داشته است.

گزارش تولید صنعتی ماه سپتامبر نیز روز پنجشنبه منتشر خواهد شد. این داده‌ها حجم تولید صنایع ایالات متحده مانند تولید، معدن و خدمات رفاهی را نشان می‌دهد و همچنین شاخص پیشرو رشد اقتصادی محسوب می‌شود.

اعتماد سازندگان مسکن نیز با انتشار گزارش‌های بازار مسکن در روز جمعه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

سخنرانی‌های مقامات فدرال رزرو

چندین مقام فدرال رزرو در این هفته سخنرانی خواهند داشت. کریستوفر والر (Christopher Waller)، عضو هیئت مدیره فدرال رزرو، روز دوشنبه صحبت خواهد کرد. روز سه‌شنبه نیز مری دالی (Mary Daly)، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو و آدریانا کوگلر (Adriana Kugler)، عضو هیئت مدیره فدرال رزرو سخنرانی خواهند داشت.

گزارش‌های درآمدی بانک‌های بزرگ

علاوه بر این، بانک‌های بزرگی مانند گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، مورگان استنلی (Morgan Stanley)، سیتی گروپ (Citigroup) و سایر مؤسسات مالی برتر قرار است در این هفته گزارش‌های درآمدی خود را منتشر کنند.

چشم‌انداز بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته تقریباً ثابت بوده و در زمان نگارش این گزارش، ارزش کل بازار ۲.۳۳ تریلیون دلار است. معاملات در طول آخر هفته عمدتاً ثابت بود و بیت کوین (BTC) در محدوده قیمتی مشخصی در نوسان بود.

از ابتدای ماه تاکنون، بازار ۵ درصد کاهش یافته و هنوز نشانه‌ای از تحقق آپتوبر (Uptober) مشاهده نشده است. با این حال، بیت کوین صبح امروز به طور موقت از مرز ۶۴,۰۰۰ دلار عبور کرد. این دارایی همچنان در کانال نوسانی هفت ماهه خود قرار دارد و در حال حاضر نزدیک به میانه آن است.

اتریوم (ETH) نیز در محدوده بسیار محدودتری حول قیمت ۲,۴۶۰ دلار معامله شد، اما صبح امروز به دنبال حرکت بیت کوین به ۲,۵۰۰ دلار رسید. اکثر آلت کوین‌ها نیز صبح امروز در محدوده مثبت قرار داشتند، اگرچه رشد قیمت‌ها ناچیز بود و روند تثبیت قیمت‌ها ادامه داشت.

جمع‌بندی

در هفته پیش رو، بازار ارزهای دیجیتال با چالش‌های متعددی روبرو خواهد بود. انتشار گزارش‌های اقتصادی مهم، سخنرانی‌های مقامات فدرال رزرو و گزارش‌های درآمدی بانک‌های بزرگ، همگی می‌توانند بر روند قیمتی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تأثیرگذار باشند. با توجه به نوسانات محدود بازار در هفته گذشته، سرمایه‌گذاران باید آماده تغییرات احتمالی در هفته جاری باشند. عبور موقت بیت کوین از مرز ۶۴,۰۰۰ دلار می‌تواند نشانه‌ای از پتانسیل صعودی بازار باشد، اما همچنان باید منتظر واکنش بازار به رویدادهای اقتصادی پیش رو بود.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید