راز زیبایی: آموزش کانتورینگ برای تازه‌کاران – موازنه‌ی مثالی در صورت‌ها

  • توسط: admin


کانتورینگ صورت یک روش ساده برای ایجاد عمق و توازن در صورت است که به برجسته کردن نواحی مختلف صورت و همچنین رفع ایرادهای صورت کمک می‌کند. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با آموزش کانتورینگ صورت برای مبتدیان آشنا شوید.

آموزش کانتور کردن صورت

کانتور کردن یک راه ساده برای پنهان کردن نواقص و برجسته کردن برخی از قسمت‌های صورت است. برای مثال از این روش برای باریک‌تر نشان دادن بینی و برجسته کردن گونه‌ها استفاده می‌شود.

برای کانتورینگ صورت شما می‌توانید از برنزرها، پالت‌های کانتور و همچنین کرم‌هایی که رنگ آن‌ها ۲ تا سه درجه تیره‌تر از رنگ پوستتان است استفاده کنید. در این روش شما می‌توانید با تیره کردن برخی از قسمت‌ها صورت، زیبایی‌های صورتتان را برجسته کنید و توازن بیشتری در ظاهرتان ایجاد کنید.

از طرف دیگر استفاده از تکنیک هایلایت در کنار کانتورینگ موجب می‌شود تا ظاهری جذاب‌تر داشته باشید و در مهمانی‌ها مثل یک ستاره بدرخشید. در ادامه این بخش به روش کانتورینگ صورت برای مبتدیان اشاره شده است.

۱- پوستتان را بشویید

برای شروع باید پوست صورتتان را با یک شوینده ملایم بشویید و خوب تمیز کنید تا چربی و آلودگی‌ها از سطح پوست پاک شوند. سپس پوستتان را با یک حوله خشک کنید.

۲- از تونر استفاده کنید

بعد از شستشوی پوست، باید با استفاده از تونر پوست را تمیز کنید. این کار به پاکسازی کامل پوست و همچنین نفوذ آب و رطوبت به لایه‌های عمیق پوست کمک می‌کند و نقش مهمی در هیدراته کردن پوست دارد.

۳- از مرطوب کننده استفاده کنید

بعد از پاکسازی پوست نوبت استفاده از سرم ها و کرم‌های پوستی است. در مرحله اول مقداری سرم تقویت کننده به پوست بزنید و آن را به خوبی روی پوست پخش کنید. این کار مانع خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شما می‌شود. در ادامه مقداری کرم مرطوب کننده روی پوست بمالید و کرم را با حرکات دورانی روی پوست پخش کنید.

۴- از پرایمر استفاده کنید

استفاده از پرایمر قبل از کانتورینگ صورت اختیاری است، اما این کار به افزایش ماندگاری آرایش و همچنین یکدست شدن پوست شما کمک می‌کند. برای استفاده از پرایمر باید مقداری از آن را روی پوست بمالید.

این کار موجب می‌شود تا منافذ باز پوست، فرو رفتگی‌ها و همچنین برآمدگی‌های روی پوست شما کمتر دیده شوند. بعد از استفاده از پرایمر حدود ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید و سپس آرایش صورت را شروع کنید.

بیشتر بخوانید: باریک کردن بینی با ترفندهای میکاپ

۵- زیرسازی مناسب انجام دهید

در مرحله بعدی باید زیرسازی مناسب را برای پوست آماده کنید. در این مرحله باید از کرم پودر و کانسیلر برای زیرسازی پوست استفاده کنید. می‌توانید از بی بی کرم یا سی سی کرم یا انواع کوشن و کرم پودر نیز برای زیر سازی پوست استفاده کنید.

اگر هم اهل استفاده از کرم پودر و دیگر کرم‌های آرایشی نیستید، می‌توانید در این مرحله تنها مقداری ضد آفتاب رنگی به پوستتان بزنید.

۶- کانتور روشن و تیره مناسب تهیه کنید

برای کانتور کردن صورت باید از یک پالت کانتور یا کانتورهای مدادی استفاده کنید. برای این کار باید ابتدا فرم صورتتان را بررسی کنید و سپس از رنگ روشن و تیره در کنار هم استفاده کنید.

رنگ‌های روشن برای برجسته کردن و رنگ‌های تیره برای ایجاد فرورفتگی ایجاد می‌شود. بهتر است رنگ کانتور و هایلایتر را ۲ تا ۳ درجه تیره‌تر و روشن‌تر از رنگ پوستتان انتخاب کنید.

۷- از کانتور روشن استفاده کنید

زیر نور لامپ یا در مقابل نور بایستید و سپس روی نقاطی از پوست که نور به آن برخورد می‌کند را با کانتور رنگ روشن برجسته کنید. معمولا از کانتور روشن روی مرکز پیشانی، امتداد قسمت پایین خط ابرو، قسمت میانی پل بینی، سیب گونه‌ها و قسمت بالایی لب استفاده می‌شود.

۸- از کانتور تیره استفاده کنید

بعد از استفاده از کانتور روشن نوبت استفاده از کانتور تیره است. برای کانتور کردن صورت باید از قسمت بالای پیشانی و نزدیک به خط رویش مو را تیره کنید. در ادامه از زیر استخوان گونه به سمت چانه یک خط بکشید.

برای این کار می‌توانید لب‌هایتان را غنچه کنید تا استخوان گونه‌تان برجسته شود. خط بعدی را در امتداد استخوان فک از زیر گوشت تا نزدیک چانه بکشید. این کار را برای سمت دیگر صورتتان نیز تکرار کنید. در این مرحله باید دو طرف تیغه بینی را با کانتور تیره کنید.

بیشتر بخوانید: فید کردن آرایش چگونه انجام می‌شود؟

۹- کانتور روشن و تیره صورتتان را فید کنید

بعد از این که کانتور صورت را انجام دادید، باید با استفاده از اسفنج مخصوص یا براش مخصوص، سایه‌های کانتور را محو کنید. برای این کار باید هر خطر را در امتداد خودش و کمی به سمت اطراف پخش کنید تا محو شود.

برای فید کردن کانتور باید اسفنج یا براش را به صورت ضربه‌ای و آرام در امتداد هطور روی پوست بزنید تا مرز بین رنگ‌ها از بین برود. مراقب باشید که سایه‌ها را بیش از حد پخش نکنید و اسفنج را در تمام جهات نکشید تا الگوی کانتور را از بین نبرید و زحمتی که برای کانتورینگ کشیده‌اید، از بین نرود.

۱۰- آرایشتان را تکمیل کنید

پس از فید کردن کانتورینگ، می‌توانید از مقداری هایلایتر برای برجسته کردن استخوان گونه استفاده کنید. در ادامه مقداری رژ گونه روی گونه‌هایتان بزنید تا قسمت سیب گونه رنگ جذاب‌تری پیدا کند.

برای پیدا کردن قسمت گونه می‌توانید لبخند بزنید تا سیب گونه‌تان برجسته شود و سپس از قسمت شقیقه تا سیب گونه‌ها را به رژ گونه آغشته کنید.

بعد از اتمام آرایش پوست می‌توانید از فیکساتور استفاده کنید تا آرایش شما در طول روز تکان نخورد. در این مرحله هم می‌توانید از فیکساتورهای پودری و هم اسپری‌های فیکساتور استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: جدیدترین آرایش‌های چشم دخترانه

نکاتی که باید برای کانتورینگ صورت بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی برای کانتورینگ صورت اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای کانتورینگ صورت قلبی شکل باید از کانتوری استفاده کنید که رنگ آن بیش از حد گرم و نارنجی نباشد.به منظور کانتورینگ صورت گرد باید از سایه کانتور با ته رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای استفاده کنید خط کانتورینگ گونه را از کنار گوش به سمت پایین بکشید تا صورت شما لاغرتر به نظر برسد.به منظور کانتورینگ صورت مربعی باید از رنگ خاکستری و قهوه‌ای استفاده کنید و خطر کانتور تیره را از وسط پیشانی تا وسط چانه به سمت پایین بکشید.برای کانتور کردن باید ببینید که دوست دارید کدام قسمت صورتتان برجسته و کدام قسمت فرو رفته شود. سپس می‌توانید بر اساس فرم صورت از کانتور مناسبی استفاده کنید.برای کانتور صورت مستطیلی باید روی قسمت خط رویش مو، زیر استخوان فک و زیر گونه را تیره کنید و از گوش تا وسط گونه را نیز با کانتور تیره کنید تا صورت شما خوش فرم‌تر به نظر برسد.به منظور کانتورینگ صورت لاغر باید از کانتور گونه به صورت افقی از قسمت گوشت به سمت بینی استفاده کنید و قسمت چانه و خط رویش مو را نیز با کانتور تیره کنید تا صورت شما گردتر و تپل‌تر به نظر برسد.اگر چانه کوچکی دارید، از کانتور تیره برای زیر چانه استفاده کنید و اگر چانه شما بلند است، از کانتور روی چانه و غبغب استفاده کنید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی آدرینبه آموزش کانتورینگ صورت برای مبتدیان اشاره شد. شما می‌توانید با کانتورینگ صورت با آرایش عیب‌های صورتتان را بپوشانید و زیباتر از همیشه به نظر برسید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید