راز تهیه میلک شیک انگور یاقوتی برای جشن‌ها و مهمانی‌ها

  • توسط: admin


میلک‌شیک یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌هایی است که تنوع بسیار زیادی در طعم‌هایش دارد. میلک شیک انگور یاقوتی نیز از انواع این نوشیدنی با رنگ و ظاهری بسیار جذاب است که به راحتی و با مواد اولیه ساده‌ای تهیه می‌شود. ما امروز در این بخش از مجله اکالا طرز تهیه میلک شیک انگور یاقوتی را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه میلک‌ شیک انگور یاقوتی

مواد لازم برای تهیه میلک‌ شیک انگور یاقوتی به شرح زیر است:

انگور یاقوتی تازه۲۰۰ گرمشیر سرد۱ لیوانبستنی وانیلی۲ اسکوپیخ خرد شده۱/۲ لیوانعسل یا شکر۱-۲ قاشق غذاخوریوانیل۱/۴ قاشق چای‌خوریخامه برای تزیینبه مقدار لازم

مراحل تهیه میلک شیک انگور یاقوتی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این نوشیدنی ۵-۷ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۱ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این نوشیدنی جذاب را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این نوشیدنی در دسته بندی آسان قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی انگور یاقوتی

انگور یاقوتی به دلیل پوست نازک و طعم شیرین خود، انتخابی عالی برای میلک‌شیک است.

انگور یاقوتی‌ها را با دقت بشویید تا هر گونه آلودگی یا خاک از بین برود. پس از شستشو، انگورها را از خوشه جدا کنید و کنار بگذارید.

می‌توانید انگورها را قبل از استفاده برای چند دقیقه در آب سرد قرار دهید تا تازه‌تر و خنک‌تر شوند.

انگور یاقوتی شیرین و باکیفیت طعم میلک‌شیک را به طور قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

قبل از ترکیب کردن همه مواد میلک شیک بهتر است بستنی وانیلی را از فریزر بیرون بیاورید و اجازه دهید چند دقیقه در دمای اتاق بماند تا کمی نرم شود. این کار باعث می‌شود بستنی به راحتی در ترکیب با سایر مواد مخلوط شود.

برای مخلوط کردن مواد شیک به یک مخلوط‌کن، خرد کن یا میکسر نیاز دارید.

ابتدا انگورهای شسته شده را داخل مخلوط‌کن بریزید سپس بستنی و شیر را به انگورها اضافه کنید.

بهتر است از شیر سرد استفاده کنید تا میلک‌شیک نهایی خنک و تازه باشد.

می‌توانید از شیر کم‌چرب یا پرچرب بسته به سلیقه خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه میلک شیک انجیر خشک

مرحله سوم: افزودن عسل و وانیل

به دنبال شیرینی طبیعی هستید، عسل انتخاب بهتری است. اما اگر شیرینی بیشتری می‌پسندید، می‌توانید از شکر استفاده کنید. میزان شیرینی میلک‌شیک کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد.

عسل یا شکر و وانیل را به ترکیب درون دستگاه اضافه کنید و چند دقیقه دیگر مواد را به هم زنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. می‌توانید به جای وانیل از طعم‌دهنده‌های دیگری مانند دارچین، هل یا حتی کاکائو استفاده کنید تا طعم میلک‌شیک خود را تغییر دهید.

اگر دوست دارید میلک‌شیک شما حالت خنک‌تری داشته باشد، یخ خرد شده را به مواد اضافه و ترکیب کنید.

اگر می‌خواهید میلک‌شیک شما غلیظ‌تر باشد، می‌توانید مقدار کمتری شیر اضافه کنید. در مقابل، اگر به میلک‌شیک رقیق‌تری علاقه دارید، کمی شیر یا یخ بیشتری به آن بیفزایید.

پس از مخلوط کردن مواد، میلک‌شیک را مزه کنید تا از میزان شیرینی و غلظت آن مطمئن شوید.

مرحله چهارم: تزیین و سرو نوشیدنی

برای سرو میلک‌شیک از لیوان‌های بلند و شفاف استفاده کنید تا رنگ و بافت زیبای آن بهتر دیده شود. نوشیدنی را در لیوان بریزید و با مقداری خامه فرم گرفته، چند دانه انگور یا برگ نعناع تازه آن را تزیین کنید.

توجه داشته باشید که میلک‌شیک باید بلافاصله پس از آماده شدن سرو شود تا از بافت خامه‌ای آن لذت ببرید.

امیدواریم که این آموزش از مجله آشپزی آدرینمورد توجه شما علاقه‌مندان به دنیای جذاب و رنگارنگ آشپزی قرار گرفته باشد و شما نیز طبق روش ساده بالا این نوشیدنی جذاب را تهیه و در کنار عزیزانتان میل کنید.

اگر شما در تهیه این نوشیدنی از فوت و فن‌هایی استفاده می‌کنید که موجب خوشمزه‌تر شدن و بهتر شدن بافت آن می‌شود خوشحال می‌شویم که آن نکات را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان علاقه‌مند به اشتراک گذارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید