راز تهیه سیر پلو با ماهی و مرغ: طعمی شیرین از آشپزی ساده

  • توسط: admin


فصل بهار یکی از زمان‌هایی است که منجر به سیر تازه و لذیذ در بازار می‌شود. این فصل بهترین زمان برای پخت و تهیه سیر پلو با ماهی است. این غذای خوشمزه و ساده تهیه می‌شود و معمولاً با ماهی، مرغ یا حتی میگو سرو می‌شود.

برای تهیه سیر پلو با ماهی، ابتدا مواد لازم را آماده می‌کنیم. این مواد شامل ماهی، پیاز، زعفران، نمک، فلفل، ادویه مخصوص ماهی، زردچوبه، پودر سیر، آبلیمو یا آب نارنج، برنج خیس‌شده و سیر تازه می‌شوند.

مراحل تهیه سیر پلو با ماهی شامل طعم دار کردن ماهی، پخت برنج، آماده کردن سیر، سرخ کردن ماهی و سرو غذا می‌شود. با طبع دار کردن ماهی و پخت برنج، سیرهای تفت داده شده را به برنج اضافه کرده و دم بکشانید. سپس ماهی را سرخ کرده و در نهایت آن را با برنج و سیرها سرو کنید.

اگر ترجیح می‌دهید، می‌توانید سیر پلو با مرغ نیز تهیه کنید. این بار به جای ماهی، از گوشت ران یا سینه مرغ استفاده می‌شود. سرخ کردن پیاز، سرخ کردن مرغ و پخت نهایی با اضافه کردن زعفران دم کرده و آب، مراحل تهیه سیر پلو با مرغ هستند.

در نهایت، می‌توانید این غذا را با ترشی‌های مختلف مثل ترشی کلم یا شور مخلوط سرو کرده و از آن لذت ببرید. این غذا با تنقلات به‌خصوص خیارشور بسیار خوشمزه است و مناسب برای میزبانی یا مهمانی‌ها است.

ابتدای فصل بهار یکی از زمان هایی است که سیر تازه در بازار پیدا می شود و این بهترین زمان برای درست کردن یک سیر پلوی تازه و لذیذ است. سیر پلو غذای بسیار راحتی است که معمولا با ماهی و یا با مرغ و حتی میگو سرو می‌شود. در این قسمت از آدرینبلاگ طرز تهیه سیر پلو با ماهی را به شما آموزش می‌دهیم.مواد لازم جهت تهیه سیر پلو با ماهی:ماهی قزل آلا۴ برشپیاز۱ عددزعفران دم کردهبه میزان دلخواهنمک، فلفل، ادویه مخصوص ماهی، زردچوبه و پودر سیربه میزان لازمآبلیمو یا آب نارنج۳ قاشق غذاخوریبرنج خیس کرده۲ پیمانهسیر تازه۴۰۰ گرمطرز تهیه سیر پلو با ماهیمراحل تهیه سیر پلو با ماهی به شرح زیر است:مرحله اول: طعم دار کردن ماهیدر این مرحله پیاز را رنده کرده به همراه آب لیمو یا نارنج، ادویه ها، نمک و زردچوبه و همچنین زعفران به ماهی ها اضافه می کنیم. روی آن را با سلفون می پوشانیم و در یخچال به مدت نیم ساعت می‌گذاریم تا ماهی‌ها مزه دار شوند.مرحله دوم: پختن برنج به روش کته یا آبکشنحوه طبخ برنج را انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که اگر برای خودتان غذا می‌پزید برنج را کته کنید و اگر برای مهمانی می‌خواهید سیر پلو درست کنید بهتر است آن را آبکش کنید. مرحله سوم: آماده کردن سیردر این مرحله همه قسمت های سیر را به اندازه دلخواه خرد کنید و سپس در کمی روغن با مقداری نمک تفت دهید.اگر برنج را کته می‌کنید اجازه دهید آب آن کاملا کشیده شود سپس سیرهای تفت داده شده را به برنج اضافه کنید و اجازه دهید دم بکشد.اگر می خواهید برنج را آبکش کنید سیرها را بعد از مرحله آبکشی به پلو افزوده و سپس درون قابلمه ریخته و اجازه دهید که چهل دقیقه دم بکشد.مرحله چهارم: سرخ کردن ماهی‌هاتا برنج در حال آماده شدن است ماهی را از یخچال درآورید و درون آبکشی بریزید تا اضافات مواد خارج شوند. بعد آن را درون روغن داغ سرخ کنید به طوری که هر دو طرف ماهی کاملا سرخ و برشته شده باشد.بیشتر بخوانید: طرز تهیه “سبزی پلو با ماهی” مجلسیمرحله چهارم: سرو غذامی‌توانید سیر پلو را درون دیسی ریخته و ماهی‌ها را نیز روی آن قرار دهید و با انواع ترشی مثل ترشی کلم یا شور مخلوط آن را سرو کنید. نوش جان!مواد لازم جهت تهیه سیر پلو با مرغ:گوشت ران یا سینه مرغ۴ تکهپیاز درشت۱ عددزعفران دم کرده۳ قاشق غذاخورینمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه میزان لازمطرز تهیه سیر پلو با مرغاگر تمایل داشته باشید می توانید سیر پلو را با مرغ نیز سرو کنید. خورش مرغی که برای سیر پلو سرو می شود بسیار ساده و راحت است.مرحله اول: سرخ کردن پیازابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و در قابلمه بریزید و به آن نمک بزنید. کمی که آبش گرفته شد روغن را بیفزایید و پیازها را سرخ کنید.مرحله دوم: سرخ کردن مرغبعد از اینکه پیازها را سرخ کردید تکه‌های مرغ را به قابلمه اضافه کنید و بعد از آنکه کمی رنگ مرغ‌ها عوض شد ادویه‌ها را اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا آب بیندازد.بیشتر بخوانید: ترکیبات سبزی پلویی برای شب عیدمرحله سوم : پخت نهاییبعد از اینکه تکه‌های مرغ حسابی سرخ شدند و آب انداختند زعفران دم کرده را اضافه می‌کنیم و در نهایت برای پخت کامل غذا دو لیوان آب اضافه می‌کنیم.می توانید سیرپلو را در دیسی کشیده و مرغ‌ها را روی آن سرو کنید و برای خوشمزه‌تر شدن هم آب مرغ را روی سیرپلو بریزید.در این مقاله از مجله آشپزی آدریندستور پخت سیر پلو را برایتان شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این غذای خوشمزه را تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید. 

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید