راز تهیه زیتون پرورده با پیاز؛ طعمی بی‌مانند و دلچسب

  • توسط: admin


زیتون پرورده یکی از چاشنی‌های محبوب و پرطرفدراری است که در کنار غذاهای مختلفی می‌توانید آن را سرو کنید. تنوع زیادی در مواد تشکیل دهنده‌ و طعم‌های زیتون پرورده وجود دارد. ما امروز در این بخش از مجله اکالا طرز تهیه زیتون پرورده با پیاز را به همراه تمام نکات مهمی که در زمان تهیه آن باید رعایت کنید به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم جهت تهیه زیتون پرورده با پیاز

مواد لازم جهت تهیه زیتون پرورده با پیاز به شرح زیر است:

زیتون سبز بدون هسته۵۰۰ گرمروغن زیتون۲ قاشق غذاخوریسیر رنده شده۲ حبهگردوی خرد شده۱ لیوانآبلیمو۱ قاشق غذاخوریگلپر۱ قاشق چای‌خوریپیاز۱ عدد کوچکرب انار ترش۲ قاشق غذاخوریسبزی معطر (نعناع، چوچاق، خالواش)۲ قاشق غذاخورینمک و فلفلبه میزان لازم

مراحل تهیه زیتون پرورده با پیاز

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه ۶۰-۷۰ دقیقه و مدت زمان انتظار تا تهیه نهایی آن ۱ روز است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش ۶۰۰-۷۰۰ گرم زیتون پرورده به شما می‌دهد که به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این زیتون پرورده خوشمزه را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این زیتون در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده‌سازی زیتون

ابتدا زیتون‌های شور بدون هسته را در آب سرد به مدت ۱ ساعت قرار دهید.

این کار به کاهش شوری زیتون‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود طعم زیتون پرورده متعادل‌تر باشد

پس از یک ساعت، زیتون‌ها را با آب سرد بشویید و درون آبکش بریزید.

در تهیه این نوع زیتون پرورده حتماً از زیتون‌های بدون هسته استفاده کنید، زیرا طعم سایر مواد به خوبی در آن‌ها نفوذ می‌کند.

زیتون ها را درون کاسه مناسبی بریزید.

مرحله دوم: آماده سازی گردو

با کمک چاقو گردوها را کمی خرد کنید. بهتر است گردوها را خیلی ریز خرد نکنید تا در زیتون پرورده کمی بافت داشته باشند.

اگر می‌خواهید زیتون پرورده کمی نرم‌تر باشد، می‌توانید گردوها را کمی آسیاب کنید. برخی افراد ترجیح می‌دهند گردو را کاملاً آسیاب کنند که بستگی به سلیقه شما دارد.

گردوهای خرد شده را به زیتون‌های درون کاسه اضافه کنید.

مرحله سوم: آماده سازی پیاز و سیر

پیاز را بشویید و پوست بگیرید با کمک چاقو پیاز را به صورت ریز خرد کنید و به محتوای درون کاسه بیفزایید.

سیرها را نیز پس از شستن و پوست گرفتن با رنده ریز کنید و به محتوای درون کاسه اضافه کنید.

سیر یکی از اجزای اصلی در زیتون پرورده است که طعم تند و خاصی به آن می‌بخشد. اگر طعم سیر قوی را دوست دارید، می‌توانید مقدار آن را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی قارچ با روغن زیتون

مرحله چهارم: افزودن سبزی‌های معطر

سبزی‌های معطر مانند نعناع، چوچاق و خالواش را به خوبی بشویید و درون آبکش گذارید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. حتماً سبزی‌ها را به خوبی خشک کنید تا از آب انداختن زیتون پرورده جلوگیری شود.

پس از خشک کردن سبزی ها با کمک چاقو آن‌ها را ریز خرد کنید و به مواد درون کاسه اضافه کنید.

این سبزی‌ها نقش بسیار مهمی در طعم زیتون پرورده دارند و عطر بی‌نظیری به آن می‌بخشند. اگر به آن‌ها دسترسی ندارید، می‌توانید از نعناع و پونه استفاده کنید.

مرحله پنجم: اضافه کردن رب انار و گلپر

رب انار را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید تا زیتون‌ها به خوبی آغشته به رب انار شوند.

سپس گلپر و آبلیمو را به مواد اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. گلپر طعم خاصی به زیتون پرورده می‌دهد؛ بنابراین استفاده از آن توصیه می‌شود.

رب انار طعم اصلی زیتون پرورده را تعیین می‌کند. اگر رب انار شما ترش است، ممکن است نیازی به اضافه کردن آبلیمو نداشته باشید، اما در صورت استفاده از رب انار شیرین، حتماً از آبلیمو برای تنظیم طعم استفاده کنید.

حتماً مواد را با دقت و به طور یکنواخت مخلوط کنید تا تمام طعم‌ها با هم ترکیب شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تاپناد زیتون؛ مزه‌ای مدیترانه‌ای در خانه

مرحله ششم: اضافه کردن روغن زیتون

روغن زیتون را به مخلوط اضافه کنید و مواد را به آرامی هم بزنید تا روغن به خوبی به خورد مواد برود. این کار علاوه بر افزودن طعم، باعث ماندگاری بیشتر زیتون پرورده می‌شود.

اگر طعم روغن زیتون را زیاد دوست ندارید، می‌توانید مقدار کمتری استفاده کنید یا آن را حذف کنید، اما توصیه می‌شود برای حفظ اصالت طعم از آن استفاده کنید.

مرحله هفتم: استراحت دادن زیتون پرورده

پس از آماده شدن، زیتون پرورده را در ظرفی دربسته بریزید و حداقل ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند.

زیتون پرورده هرچه بیشتر در یخچال بماند، طعم بهتری پیدا می‌کند؛ بنابراین می‌توانید آن را چند روز قبل از سرو آماده کنید.

امیدواریم که این آموزش از مجله آشپزی آدرینمورد توجه شما علاقه‌مندان به دنیای جذاب و رنگارنگ آشپزی قرار گرفته باشد و شما نیز طبق روش ساده و آسان بالا این زیتون پرورده خوشمزه را تهیه و در کنار عزیزانتان میل کنید.

اگر شما در تهیه زیتون پرورده با پیاز از ترفندهای دیگری استفاده می‌کنید که موجب طعم بهتر آن می‌شود خوشحال می‌شویم که آن نکات را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان علاقه‌مند به اشتراک گذارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید