راز تهیه ترشی قارچ ابتکاری با روغن زیتون؛ اضافه کردن توانایی و طعم شگفت‌انگیز

  • توسط: admin


ترشی قارچ یک ترشی متفاوت و خوشمزه است که معمولا به عنوان دورچین انواع غذاها مثل مرغ، ماهی و کباب نیز سرو می‌شود. درست کردن ترشی قارچ با روغن زیتون بسیار راحت است و شما می‌توانید با مقداری قارچ و کمی روغن زیتون و چاشنی‌های مختلف این ترشی را آماده کنید. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با طرز تهیه ترشی قارچ با روغن زیتون آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه ترشی قارچ با روغن زیتون

مواد لازم برای تهیه ترشی قارچ با روغن زیتون به شرح زیر است:

قارچ۲۵۰ گرمموسیر یا سیر۲ عددسرکه سفید۷۵ گرمآب جوشیدهبه مقدار لازمشوید و جعفری خرد شدهبه مقدار لازمروغن زیتون۲ قاشق غذاخورینمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

مراحل تهیه ترشی قارچ و روغن زیتون

آماده کردن مواد اولیه این ترشی حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و پس از آن باید ترشی را برای چند روز در یخچال قرار دهید تا ترشی شما آماده شود. مواد اولیه به کار رفته در این ترشی برای یک شیشه مناسب است.

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن ترشی قارچ با روغن زیتون آشنا شوید.

مرحله اول: قارچ‌ها را بشویید و خرد کنید

برای شروع باید قارچ‌ها را بشویید و چند دور آبکشی کنید. در ادامه اگر اندازه قارچ‌ها درشت است، می‌توانید آن‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید. بهتر است قارچ‌های ریز را به صورت درسته یا نصف شده در ترشی بیندازید.

بعد از خرد کردن قارچ‌ها باید آن‌ها را برای چند دقیقه تا چند ساعت روی پارچه نخی پهن کنید تا کاملا خشک شوند. خیس بودن قارچ‌ها موجب کپک زدن ترشی می‌شود.

مرحله دوم: موسیرها را خرد کنید

بعد از خرد کردن قارچ‌ها، باید به سراغ خرد کردن موسیرها بروید. موسیرها را بشویید و بعد به صورت ریز خرد کنید. برای مزه دار کردن این ترشی می‌توانید به جای موسیر از ۲ حبه سیر خرد شده نیز استفاده کنید. سپس موسیرها را نیز مثل قارچ‌ها روی پارچه پهن کنید تا کاملا خشک شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی قارچ و زیتون

مرحله سوم: قارچ و موسیر را در آب و سرکه قرار دهید

ترکیب قارچ و موسیر خشک شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و بعد سرکه را اضافه کنید. در ادامه مقداری آب جوشیده نیز به مواد اضافه کنید و اجازه دهید قارچ و موسیر برای حدود ۲ ساعت در این ترکیب بمانند.

مرحله چهارم: سبزیجات را اضافه کنید

بعد از ۲ ساعت می‌توانید شوید و جعفری خرد شده را اضافه کنید. برای تهیه این ترشی می‌توانید از یک قاشق غذاخوری شوید و یک قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده استفاده کنید. مواد را کمی هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی قارچ با سبزیجات

مرحله پنجم: ترشی را آماده کنید

در آخرین مرحله باید روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه را به مواد ترشی اضافه کنید. دوباره مواد ترشی را به خوبی هم بزنید و سپس در یک شیشه تمیز و خشک بریزید. ترشی را به مدت ۲ هفته در یخچال قرار دهید تا آماده شود.

نکات و فوت و فن‌های تهیه ترشی قارچ با روغن زیتون

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه ترشی قارچ با روغن زیتون اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه این ترشی باید از قارچ سفید و تازه استفاده کنید. قارچ‌های سیاه و کهنه برای تهیه این ترشی مناسب نیستند.اگر برای تهیه این ترشی از قارچ‌های ریز استفاده کنید، دیگر نیازی به خرد کردن قارچ‌ها نیست و می‌توانید آن‌ها را به صورت درسته در ترشی بیندازید.اگر به طعم‌های تند و تیز علاقه دارید، می‌توانید برای تهیه این ترشی از مقداری فلفل هالوپینوی خرد شده یا چیلی قرمز استفاده کنید.برای مزه دار کردن این ترشی می‌توانید به جای جعفری و شوید تازه خرد شده از سبزیجات خشک شده نیز استفاده کنید.در صورت تمایل می‌توانید برای مزه دار کردن این ترشی از مقداری نعنای خشک شده یا رزماری و آویشن استفاده کنید.برای مزه دار کردن این ترشی می‌توانید به جای موسیر از مقداری سیر استفاده کنید. در این روش باید موسیر را حذف کنید و چند حبه سیر در مواد ترشی بریزید.اگر دوست دارید مزه روغن زیتون را بیشتر در این ترشی احساس کنید، می‌توانید از روغن زیتون بیشتری استفاده کنید.برای تهیه این ترشی باید از روغن زیتون طبیعی و بودار استفاده کنید تا ترشی شما لذیذتر شود.به هیچ عنوان ترشی قارچ را در بیرون از یخچال نگهداری نکنید، زیرا در این صورت ترشی شما خراب می‌شود.برای مزه دار کردن این ترشی می‌توانید از مقداری فلفل سبز نیز استفاده کنید.یکی دیگر از سبزی‌های خوش عطر برای مزه دار کردن ترشی قارچ، ترخون است که می‌توانید از این سبزی به صورت خشک یا تازه استفاده کنید.بهترین قارچ برای تهیه ترشی قارچ، قارچ دکمه‌ای کوچک است.برای تهیه این ترشی می‌توانید مقدار ترشی و نمک آن را با توجه به ذائقه خودتان تنظیم کنید. اگر دوست دارید طعم ترشی آن کمتر شود، بهتر است از مقدار آب جوشیده بیشتری استفاده کنید و برای ترش شدن طعم آن نیز می‌توانید مقدار سرکه را افزایش دهید.برای افزایش ماندگاری این ترشی بهتر است ترکیب آب و سرکه را روی حرارت بجوشانید و زمانی که شروع به جوشیدن کرد، شعله گاز را خاموش کنید. سپس صبر کنید تا ترکیب آب و سرکه خنک شود و بعد آن را به ترشی اضافه کنید. بهتر است سرکه داغ را روی قارچ‌ها نریزید، زیرا این کار موجب نرم شدن قارچ‌ها می‌شود.به منظور جلوگیری از ورود هوا به ظرف ترشی می‌توانید یک تکه کیسه پلاستیکی روی آن قرار دهید و بعد درب ترشی را ببندید تا هوا به داخل ترشی نفوذ نکند.برای این که ترشی شما خوشرنگ شود، باید از سرکه سفید برای تهیه آن استفاده کنید.در صورتی که از قارچ خرد شده برای تهیه ترشی استفاده می‌کنید، بهتر است همه قارچ‌ها را به یک اندازه و با یک ضخامت برش دهید تا ظاهر ترشی شما زیباتر شود.برای تهیه این ترشی بهتر است به جای نمک معمولی از نمک دریا یا نمک معدنی استفاده کنید.در برخی رسپی‌ها برای مزه دار کردن ترشی قارچ با روغن زیتون از ادویه کاری استفاده می‌شود. اگر عطر این ادویه را می‌پسندید، می‌توانید مقداری از آن را به ترشی اضافه کنید.به منظور جلوگیری از سیاه شدن ترشی می‌توانید بعد از خرد کردن یا شستن قارچ‌ها، مقداری آب لیمو ترش تازه روی آن‌ها بریزید تا رنگ قارچ‌ها در ترشی سفید باقی بماند.

در این مقاله از مجله آشپزی آدرینبه بهترین روش طرز تهیه ترشی قارچ با روغن زیتون و همه فوت و فن‌های درست کردن این ترشی اشاره شد. اگر تجربه درست کردن این ترشی را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید