راز تهیه ترشک گوجه سبز خانگی؛ شیرینی و زیبایی آشپزخانه شما

  • توسط: admin


ترشک گوجه سبز یکی از پر طرفدارترین محصولات خوشمزه در آشپزی ایرانی است که با مواد اولیه بسیار ساده و در دسترس تهیه می‌شود. این ترشک برای مدت حدود ۱-۲ ماه در یخچال قابل نگهداری است و می‌توانید آن را به صورت تنهایی یا در غذاها و سالاد‌ها مصرف نمایید.

برای تهیه ترشک گوجه سبز، گوجه سبزهای تازه را شویید و برش دهید. سپس آن‌ها را در قابلمه‌ای بریزید و آب، نمک و نبات به آن‌ها اضافه کنید و به هم بزنید تا نبات و نمک حل شوند. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و حدود ۲۵-۳۵ دقیقه بپزید تا گوجه سبزها نرم شوند.

در دقیقه‌های پایانی پخت، نعناع خشک را به ترشک اضافه کنید و همه مواد را با هم ترکیب کنید. سپس ترشک‌ها را در شیشه‌هایی که درب آن‌ها محکم بسته می‌شود بریزید و آن‌ها را در یخچال نگهداری کنید. حتما از شیشه‌هایی استفاده کنید که به خوبی بسته و هوا به داخل نفوذ نکند.

با رعایت نکات و فنون تهیه ترشک گوجه سبز، می‌توانید این خوراکی خوشمزه و محبوب را در خانه‌تان بسازید و لذت ببرید. امیدوارم این توضیحات مرحله به مرحله به شما کمک کند و ترشک گوجه سبز را به بهترین شکل ممکن تهیه کنید.

ترشک گوجه سبز، یکی از محصولات خوشمزه‌ و پرطرفدار گوجه سبز است که با مواد اولیه بسیار ساده و در دسترسی تهیه می‌شود و در ظرف درب‌دار حدود ۱-۲ ماه در یخچال ماندگاری دارد. شما ترشک گوجه سبز را در انواع خورشت‌ها، سالاد و به تنهایی می‌توانید میل کنید.ما امروز در این بخش از آدرینبلاگ یکی از کامل‌ترین و خوشمزه‌ترین روش‌های تهیه ترشک گوجه سبز را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.طرز تهیه ترشک گوجه سبزمدت زمان آماده‌ سازی مواد اولیه و تهیه این ترشک ۴۰-۵۰ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده یک شیشه متوسط ترشک به شما می‌دهد که شما با توجه به حجم گوجه سبزهایتان می‌توانید مقدار مواد را با جمع و ضرب ساده‌ای افزایش دهید و در حجم‌های بیشتری این ترشک خوشمزه را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این ترشک در دسته بندی آسان قرار دارد. مواد لازم جهت تهیه ترشک گوجه سبز:گوجه سبز۲ پیمانهآب ۱ پیمانهنمک۱ قاشق چای‌خورینبات۱ قاشق غذاخورینعنا خشک۱ قاشق غذاخوریمرحله اول: آماده سازی گوجه سبزگوجه سبزها را بشویید، ساقه‌های کوچک آن‌ها را جدا سازید.گوجه سبز‌ها را درون قابلمه مناسبی بریزید.مرحله دوم: افزودن آب، نمک و نباتآب، نمک و نبات را به گوجه سبزها اضافه کنید و به هم زنید تا نبات و نمک در آب حل شوند.مرحله سوم: پخت ترشکقابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.۲۵-۳۵ دقیقه‌ای زمان دهید تا گوجه سبزها بپزند و نرم شوند.پس از پخت آب ترشک به غلظت می‌رسد.مرحله چهارم: افزودن نعناع خشکدر ۵ دقیقه پایانی زمان پخت، نعنای خشک را به گوجه سبزها اضافه کنید.کمی گوجه سبزها را زیرو رو کنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.پس از گذشت ۵ دقیقه حرارت را خاموش کنید و قابلمه را کنار گذارید تا ترشک خنک شود.توجه داشته باشید نعنا اگر بیشتر بجوشد تلخ می‌شود.بیشتر بخوانید: طرز تهیه لواشک گوجه سبز خانگیمرحله پنجم: انتقال به ظرف نگهدارندهپس از خنک شدن ترشک‌ها را درون شیشه مناسبی بریزید.درب شیشه را محکم ببندید و ترشک‌ها را در یخچال نگهداری کنید.توجه داشته باشید که شیشه‌هایی را انتخاب کنید که درب آن‌ها به خوبی بسته و محکم شود. به گونه‌ای که هیچ هوایی به درون شیشه نفوذ نکند.به همین راحتی و با طی کردن ۵ مرحله ساده ترشک‌های بسیار خوشمزه و جذاب شما آماده نوش جان کردن است.نکات و فوت و فن‌های تهیه ترشک گوجه سبزدر تهیه ترشک گوجه سبز به ۳ نکته مهم زیر توجه کنید:به جای نبات از شکر می‌توانید استفاده کنید.افزودن نعناع خشک کاملا سلیقه ای و قابل حذف است.از تمیز و خشک بودن شیشه نگهدارنده اطمینان حاصل کنید زیرا هر گونه آلودگی و چربی موجب خراب شدن ترشک شما می‌شود.بیشتر بخوانید: روش خشک کردن گوجه سبزامیدواریم که این آموزش از مجله آشپزی آدرینمورد توجه شما علاقه‌مندان به آشپزی قرار گرفته باشد و شما نیز همانند روش ساده و کامل بالا این ترشک‌های بسیار خوشمزه را تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید