رازهای جادویی آرایش چشم با پف‌های مزاحم و پلک‌های افتاده؛ از روز به روز تا جشن باشکوه

  • توسط: admin


داشتن چشم‌های پف‌دار و پلک‌های افتاده می‌تواند بر انتخاب سبک آرایش تاثیرگذار باشد. بسیاری از تکنیک‌های آرایشی متداول، ممکن است برای این نوع چشم‌ها مناسب نبوده و نتیجه دلخواهتان را به همراه نداشته باشند. با انتخاب تکنیک‌های صحیح و محصولات مناسب، می‌توانید چشمان خود را زیباتر و جذاب‌تر نشان دهید. در این قسمت از مجله اکالا با ما همراه شوید تا با ترفندهای آرایش چشم پف‌دار و پلک‌های افتاده آشنا شوید.

چگونه بفهمیم چشم‌هایمان پف‌دار است؟

چشم‌های پف‌دار چشمانی هستند که پوست اضافی روی استخوان زیر ابرو دارند. این پوست اضافی روی پلک افتاده و باعث می‌شود بخش زیادی از پلک پوشیده شود. در نتیجه، آرایش چشم کمتر دیده می‌شود.

برای تشخیص چشم‌های پف‌دار، کافی است به آینه نگاه کنید. اگر وقتی چشمانتان باز است، چین و چروک طبیعی بالای پلک را نمی‌بینید، احتمالا چشم‌هایتان پف‌دار است.

۹ ترفند برای آرایش چشم پف‌دار و پلک‌های افتاده

در ادامه به ۹ از مهم‌ترین ترفندهای آرایشی که برای چشمان پف‌دار و پلک‌های افتاده مناسب است، اشاره می‌کنیم:

۱- آرایش با چشم‌های باز

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در آرایش چشم‌های پف‎دار این است که وقتی چشم‌ها بسته‌اند، آرایش کاملا با زمانی که چشمانتان باز است متفاوت دیده می‌شود. اگر هنگام آرایش چشم‌ها را باز نگه دارید، می‌توانید به‌خوبی ببینید که خط چشم و سایه دقیقا کجا قرار می‌گیرد و از پنهان شدن آن جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: جدیدترین آرایش‌های چشم دخترانه

۲- استفاده از کمپرس سرد

اگر چشمانتان پف دارد، استفاده از کمپرس سرد می‌تواند به کاهش پف و ورم کمک کند. ماسک‌های خنک کننده یا کمپرس‌های سرد، یکی از راهکارهای موثر برای از بین بردن حالت پف‌آلودگی و افزایش شادابی چشم‌ها هستند.

۳- استفاده از پرایمر

پرایمر آرایش چشم از محصولات ضروری برای آرایش چشم‌های پف‌دار و پلک‌های افتاده است. پرایمر باعث می‌شود آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و کمتر پخش شود. همچنین، پرایمر به یکدست شدن سطح پلک کمک می‌کند و باعث می‌شود سایه بهتر روی آن بنشیند.

۴- استفاده از کانسیلر

برای چشم‌های پف‌دار، کانسیلری انتخاب کنید که سبک و کرمی باشد. این کانسیلر را به‌آرامی روی ناحیه زیر چشم و هر جایی که پف یا تیرگی دارد، بزنید و با ضربه‌های ملایم انگشت آن را پخش کنید. این کار به کاهش ظاهر پف‌آلودگی و تیرگی کمک می‌کند.

۵- مژه‌های سبک و طبیعی

مژه‌های مصنوعی بلند و پرپشت ممکن است برای چشم‌های پف‌دار مناسب نباشند. این مژه‌ها می‌توانند چشمانتان را سنگین‌تر نشان دهند و باعث شوند پلک‌هایتان بیشتر افتاده به نظر برسند. به جای آن می‌توانید از مژه‌های سبک و طبیعی استفاده کنید یا از ماسکاراهای بلندکننده برای بلند کردن مژه‌های طبیعی خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: فید کردن آرایش چگونه انجام می‌شود؟

۶- استفاده از ابزارهای مناسب

استفاده از براش‌های کوچک برای آرایش چشم‌های پف‌دار و پلک‌های افتاده بسیار مهم است. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا در نواحی کوچک‌تر، دقت بیشتری داشته باشید و بتوانید سایه‌ها را به‌خوبی ترکیب کنید.

۷- پرهیز از سایه‌های تیره

استفاده از سایه‌های تیره برای چشم‌های پف‌دار می‌تواند چشمانتان را سنگین و خسته نشان دهد. بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید و سایه را به سمت بالا و بیرون ترکیب کنید.

این ترفند باعث می‌شود که چشمانتان لیفت شده و درشت‌تر به نظر برسند. اگر قصد دارید از سایه تیره استفاده کنید، بهتر است آن را با سایه‌های روشن‌تر ترکیب کنید تا تعادل مناسبی ایجاد شود.

۸- خط چشم با خطوط نازک و ظریف

یکی دیگر از ترفندهای آرایش چشم پف‌دار وپلک‌های افتاده، استفاده از خطوط نازک و ظریف است. برای خط چشم باید از خطوط نازک و ظریف استفاده کنید. خطوط ضخیم ممکن است در زیر پلک پنهان شده و چشمان شما را کوچک‌تر نشان دهند.

۹- استفاده از هایلایتر

اگر چشمانی پف‌دار و پلک افتاده دارید، حتما از هایلایتر استفاده کنید. استفاده از هایلایتر در گوشه داخلی چشم و استخوان ابرو باعث می‌شود چشمانتان درشت‌تر و روشن‌تر به نظر برسند.

در این بخش از مجله سبک زندگی آدرینبه معرفی ترفند‌های آرایش چشم پف‌دار و پلک‌های افتاده پرداختیم. با استفاده از ترفندهای ذکر شده می‌توانید چشمان خود را به بهترین شکل آرایش کرده و جذابیت آن‌ها را دو چندان کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید