دستور پخت خیره‌کننده بادمجان کاری هندی: سفری به قلب طعم‌های مسحورکننده

  • توسط: admin


بادمجان کاری، غذایی خوشمزه و اصالتا هندی است که به خاطر طعم و مزه منحصر به فردش، در میان ایرانیان هم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این غذا نه تنها مواد اولیه ساده‌ای دارد بلکه پخت آن نیز بسیار آسان است. اگر دوست دارید طعم لذیذ بادمجان کاری را امتحان کنید با آدرینبلاگ همراه باشید تا طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم جهت تهیه بادمجان کاری

بادمجان ۱ کیلو گرمشیر نارگیل یا خامه صبحانه¼ پیمانهپیاز۱ عددسیر۲ حبهزنجبیل رنده شده¼ قاشق غذاخوریرب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخورینمکبه مقدار لازمادویه کاری۱ قاشق چای‌خوریپودر تخم گشنیز¼ قاشق غذاخوریپودر فلفل قرمز¼ قاشق غذاخوریپودر زیره¼ قاشق غذاخوریپودر هل¼ قاشق غذاخوریفلفل سیاهبه مقدار لازمزردچوبه به مقدار لازمآب به مقدار لازمروغنبه مقدار لازم

مراحل تهیه بادمجان کاری

در ادامه، مراحل تهیه بادمجان کاری را شرح خواهیم داد.

مرحله اول: آماده‌سازی بادمجان

برای تهیه بادمجان کاری، ابتدا بادمجان‌ها را خوب بشویید و پوستشان را بگیرید. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز، بادمجان‌ها را به صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید.
برای گرفتن تلخی بادمجان‌ها، در یک کاسه بزرگ مقداری آب (به اندازه‌ای که بادمجان‌ها به طور کامل در آن غوطه‌ور شوند) و ۱ قاشق غذاخوری نمک بریزید. بادمجان‌های خرد شده را به محلول آب نمک اضافه کنید و مطمئن شوید که همه قسمت‌های آن‌ها به طور کامل در آب نمک غوطه‌ور شده باشند. اجازه دهید بادمجان‌ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در محلول آب نمک بمانند. بعد از گذشت زمان لازم، بادمجان‌ها را از آب نمک خارج کرده و به طور کامل با آب سرد آبکشی کنید تا نمک اضافی آن‌ها شسته شود.

مرحله دوم: اضافه کردن روغن و ادویه‌جات به بادمجان

در یک کاسه بزرگ مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به همراه دو قاشق غذاخوری روغن مخلوط کنید. سپس، بادمجان‌ها را به کاسه اضافه کرده و به طور کامل در مخلوط روغن و ادویه‌ها بغلتانید تا تمام سطح بادمجان‌ها به طور یکسان طعم‌دار شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد بادمجان ایتالیایی خوشمزه

مرحله سوم: سرخ کردن بادمجان

مقداری روغن درون تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس، بادمجان‌ها را درون روغن داغ قرار دهید تا سرخ شوند. مراقب باشید که بادمجان‌ها نسوزند و مدام آن‌ها را زیر و رو کنید تا به طور یکسان سرخ شوند.
نکته: برای سرخ کردن بادمجان‌ها می‌توانید از فر نیز استفاده کنید. برای این کار، فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سپس، بادمجان‌ها را روی سینی فر بچینید و درون فر گرم شده قرار دهید تا بپزند.

مرحله چهارم: تفت دادن پیاز

ابتدا، پیازها را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. سپس، درون تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. پس از اینکه روغن داغ شد، پیازها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه موساکا بادمجان و گوشت چرخ کرده

رحله پنجم: اضافه کردن ادویه‌جات

پس از تفت دادن پیاز، ادویه‌ها را به آن اضافه کنید. ادویه‌های مورد نیاز شامل ادویه کاری، زنجبیل رنده شده، پودر فلفل قرمز، پودر تخم گشنیز، پودر هل، پودر زیره، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه است. پس از اضافه کردن ادویه‌ها به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

مرحله ششم: اضافه کردن سیر، رب گوجه فرنگی و بادمجان

دو حبه سیر را رنده کرده و به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا عطر آن آزاد شود. سپس، رب گوجه‌ فرنگی را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت دهید تا کاملا سرخ شده و رنگ آن باز شود. در نهایت، بادمجان‌ها را درون تابه قرار دهید.

مرحله هفتم: اضافه کردن آب و شیر نارگیل یا خامه

در این مرحله، یک لیوان آب درون تابه بریزید و اجازه دهید تا به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد، شیر نارگیل یا خامه را اضافه کرده و درب تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید. حالا به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا غذا با حرارت ملایم بپزد و آب آن به طور کامل تبخیر شود.

مرحله هشتم: سرو کردن بادمجان کاری

پس از اینکه بادمجان کاری آماده شد، آن را از روی حرارت برداشته درون ظرف مورد نظرتان بریزید. این غذای خوشمزه را می‌توانید به همراه نان یا برنج سرو کنید. نوش جانتان!

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه بادمجان کاری را آموزش دادیم. پیشنهاد می‌کنیم این غذای ساده و در عین حال لذیذ را تهیه و نوش جان کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید