دستور العمل انحصاری برای ساخت دو نوع سس زردآلو: فرمول جادویی چاشنی‌ها!

  • توسط: admin


سس زردآلو، چاشنی ترش و شیرینی است که از زردآلو، شکر، آبلیمو و ادویه تهیه می‌شود. این سس کاربردهای زیادی دارد. در این مقاله از آدرینبلاگ طرز تهیه دو نوع سس زردآلو و کاربردهای این سس را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سس زردآلو ساده

مواد لازم برای تهیه سس زردآلو ساده به شرح زیر است:

زردآلو۵۰۰ گرمشکر۲۰۰ گرمآبلیمو۱/۴ پیمانهآب۱/۲ پیمانهدارچین۱/۲ قاشق چای‌خوریزنجبیل۱/۴ قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه سس زردآلو

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این سس ۵۰-۶۰ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش ۳۵۰-۴۵۰ گرم سس به شما می‌دهد.درجه سختی تهیه این سس در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی زردآلو

زردآلوها را بشویید و هسته آن‌ها را جدا کنید. از زردآلوهای رسیده و معطر استفاده کنید. زردآلوهای رسیده طعم و مزه بهتری به سس شما می‌دهند.

مرحله دوم: افزودن شکر، آبلیمو و ادویه‌ها

زردآلوها را به همراه آب، شکر، آبلیمو، دارچین و زنجبیل داخل یک قابلمه بریزید. از آبلیمو تازه استفاده کنید. آبلیمو تازه طعم ترش و مزه بهتری به سس شما می‌دهد.

مرحله سوم: پخت سس

قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و به جوش برسانید.

حرارت را کم کنید و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بجوشانید تا زردآلوها پخته و سس غلیظ شود.

زردآلوها را به خوبی بپزید تا کاملا نرم شوند. این کار باعث می‌شود سس شما طعم و مزه بهتری داشته باشد و به غلظت مناسبی برسد.

پس از پخت کامل زردآلوها، سس را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس توت فرنگی خانگی

مرحله چهارم: پوره کردن سس

سس را با استفاده از یک مخلوط کن یا غذاساز پوره کنید تا یکدست شود. این کار باعث می‌شود سس شما یکدست‌تر و خوشمزه‌تر شود.

سس را در یک شیشه تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

مواد لازم جهت تهیه سس زردآلو تند

برای تهیه سس زردآلو تند به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

زردآلو۵۰۰ گرمشکر۲۰۰ گرمآبلیمو۱/۴ پیمانهآب۱/۲ پیمانهفلفل قرمز۱ عددسیر۲ حبهزنجبیل۱/۴ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه سس زردآلو تند

مراحل ۱ تا ۳ را مانند دستور تهیه سس زردآلو ساده انجام دهید. در مرحله چهارم  فلفل قرمز، سیر و زنجبیل را به سس اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه دیگر بجوشانید.
سس را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. سپس با استفاده از یک مخلوط کن یا غذاساز پوره کنید تا یکدست شود. سس را در یک شیشه تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

نکات و فوت و فن‌های تهیه سس زردآلو

در تهیه سس زردآلو به ۶ نکته مهم زیر توجه داشته باشید:

می‌توانید از زردآلوهای کنسرو شده نیز برای تهیه این سس استفاده کنید.در صورت تمایل می‌توانید از مقدار شکر کمتری استفاده کنید.می‌توانید از ادویه‌های مختلف برای طعم دادن به سس خود استفاده کنید. ادویه‌هایی مانند دارچین، زنجبیل، میخک، جوز هندی و هل می‌توانند طعم سس شما را خاص‌تر کنند.در تهیه سس زردآلو تند در صورت تمایل می‌توانید از فلفل قرمز بیشتری استفاده کنید. به علاوه می‌توانید از انواع مختلف فلفل مانند فلفل دلمه‌ای، فلفل هالوپینو یا فلفل چیلی نیز استفاده کنید.سیر و زنجبیل را می‌توانید قبل از اضافه کردن به سس، کمی تفت دهید تا عطر و طعم بهتری داشته باشند.سس زردآلو را می‌توان تا ۲ هفته در یخچال نگهداری کرد. برای اینکه سس شما طعم و عطر بهتری داشته باشد، می‌توانید آن را در یک شیشه تمیز و دربسته نگهداری کنید. می‌توانید سس زردآلو را فریز کنید و تا ۳ ماه در فریزر نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لواشک زردآلو در خانه

از سس زردآلو چه استفاده‌هایی می‌توان کرد؟

از کاربردهای سس زردآلو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سس زردآلو می‌تواند به عنوان سس سالاد برای انواع سالادها، به خصوص سالادهای سبز استفاده شود.سس زردآلو می‌تواند به عنوان سس برای انواع غذاهای مرغی مانند مرغ گریل شده، مرغ پخته شده یا مرغ سرخ شده استفاده شود.این سس می‌تواند به عنوان سس برای انواع غذاهای ماهی مانند ماهی سالمون، ماهی قزل‌آلا یا ماهی سفید استفاده شود.همچنین سس زردآلو می‌تواند به عنوان دسر با بستنی یا پنیر سرو شود.

این سس طعم و مزه منحصر به فردی دارد و می‌تواند به عنوان چاشنی برای انواع غذاها استفاده شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما این سس خوشمزه را طبق رسپی‌ای که در این مطلب از مجله آشپزی آدرینبرایتان شرح دادیم، آماده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید