درمانده در انتخاب منوی شام؟ کشف کنید 5 پیشنهاد فوق‌العاده برای یک شام سه‌شنبه خیره‌کننده در تاریخ 22 خرداد!

  • توسط: admin


امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در بیست و دومین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از آدرینبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه پیشنهاد خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- قیمه آبدار قزوین

قیمه آبدار یا در گویش محلی دم‌کباب یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایران است که اصالت آن به قزوین برمی‌گردد. این غذا ترکیبی از همان خورشت قیمه معروف و آبگوشت است؛ با این تکنیک که میزان آب و غلظت آن نسبت به خورشت قیمه بیشتر است. شما می‌توانید این غذای بسیار خوشمزه را برای شام امشب تهیه و سرو کنید.

مراحل تهیه قیمه آبدار قزوین

مراحل تهیه قیمه آبدار قزوین به شرح زیر است:

در مرحله اول لپه را تمیز کنید و بشویید. آن را با مقداری آب ولرم بخیسانید و زمان دهید تا لپه نرم شود. خیساندن حبوبات قبل از پخت آن‌ها در گرفتن بخش زیادی از نفخ و سریع‌تر پخته‌شدن‌شان به شما کمک می‌کند.حال در لیمو عمانی چند سوراخ ایجاد کنید و آن را نیز در مقداری آب ولرم قرار دهید تا تلخی‌اش گرفته شود. سپس پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید.درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ خورشت را دارید مقداری روغن بریزید. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.سپس زردچوبه و فلفل را به پیاز اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. در ادامه گوشت گوسفندی را بشویید و به ابعاد یکسان و تقریباً کوچکی برش زنید. اکنون گوشت‌های خرد شده را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید. ۲-۳ دقیقه‌ای گوشت‌ها را تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود و تغییر رنگ دهند.در ادامه رب گوجه‌ فرنگی را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و مواد را کمی با هم تفت دهید تا رب رنگ باز کند و بوی خامی‌اش گرفته شود.

برای ادامه رسپی این غذای محلی و مخصوص روی لینک طرز تهیه قیمه آبدار قزوین کلیک کنید.

۲- شش انداز زنجان

اگر به دنبال یک غذای شیرین و مقوی هستید، شش انداز زنجان را از دست ندهید. این غذای سنتی زنجان از مواد ساده‌ای نظیر خرما، تخم مرغ، پیاز، گردو، کشمش، روغن محلی و… تشکیل شده و به راحتی قابل تهیه در وعده شام است.

مراحل تهیه شش انداز زنجانی

مراحل تهیه شش انداز زنجانی به شرح زیر است:

برای آماده کردن خرما و گردو، ابتدا خرماها را به خوبی بشویید تا گرد و غبار و آلودگی آن‌ها از بین برود. سپس هسته خرماها را با دقت جدا کنید.اکنون پوست گردوها را بشکنید و مغز گردوها را با استفاده از گوشت‌کوب یا غذاساز خرد کنید. توجه داشته باشید که مغز گردوها نباید کاملاً پودر شود، بلکه باید به صورت تکه‌های ریز خرد شود.سپس پوست پیاز را جدا کرده و آن را به صورت نگینی خرد کنید. در یک تابه مناسب، مقداری روغن محلی یا کره بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید.بعد از اینکه روغن داغ شد، پیازهای خرد شده را به آن اضافه کنید و با حرارت متوسط تفت دهید. وقتی پیازها کمی نرم شدند، زردچوبه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با پیازها مخلوط شود.هنگامی که پیازها طلایی شدند، خرماها و گردوهای خرد شده را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.اکنون چوب‌های کشمش‌ها را جدا کنید و آن‌ها را در آب سرد بشویید تا گرد و غبار آن‌ها از بین برود. سپس، کشمش‌های شسته شده را به تابه اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و سنتی روی لینک طرز تهیه شش انداز زنجان کلیک کنید.

۳- نودل سوخاری

دنبال یک میان وعده یا غذای لذیذ و راحت برای وعده شام هستید؟ نودل سوخاری را امتحان کنید! این غذای ساده با طعمی منحصر به فرد، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

مراحل تهیه نودل سوخاری

مراحل تهیه نودل سوخاری به شرح زیر است:

برای تهیه نودل سوخاری، ابتدا یک پیاز را پوست گرفته و به چهار قسمت تقسیم کنید. سپس پیاز، مرغ، سیر، فلفل و نمک را داخل غذاساز یا مخلوط‌کن ریخته و تا زمانی که کاملا ترکیب و پوره شوند، آن‌ها را مخلوط کنید.در این مرحله، آب لیموترش را گرفته و گشنیزها را پس از شستشو، به طور ریز خرد کنید. سپس، آبلیمو و گشنیزهای خرد شده را به مرغ پوره شده اضافه کنید.برای پخت نودل، ابتدا قابلمه‌ای را از آب پر کرده و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. سپس، نودل را به آب جوش اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا نودل بپزد و نرم شود. بعد از ۵ دقیقه، نودل را از قابلمه خارج کرده و آبکش کنید.در این مرحله، مقداری از مخلوط مرغ برداشته و آن را در کف دست خود پهن کنید. سپس، مقداری پنیر پیتزا در مرکز آن قرار داده و لبه‌های مرغ را به آرامی روی پنیر جمع کنید و به شکل یک گلوله درآورید. این کار را تا زمانی که تمام مخلوط مرغ تمام شود، تکرار کنید.پس از اینکه توپک‌ها را آماده کردید، دور آن‌ها را با نودل بپیچید. سپس درون یک تابه مقدار زیادی روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. 

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و راحت روی لینک طرز تهیه نودل سوخاری کلیک کنید.

۴- کوکو قارچ و بادمجان

کوکو قارچ و بادمجان یکی از انواع غذاهای ساده‌ با طعمی بی‌نظیر است که بدون گوشت تهیه می‌شود و برای افراد گیاه‌خوار یک شام فوق‌العاده به حساب می‌آید. شما نیز می‌توانید این کوکو را به راحتی با چند قلم مواد ساده تهیه و سرو کنید.

مراحل تهیه کوکو قارچ و بادمجان

مراحل تهیه کوکو قارچ و بادمجان به شرح زیر است:

ابتدا بادمجان را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید. بادمجان‌های خرد شده را کنار گذارید و‌ به سراغ مرحله بعد روید.در این مرحله قارچ‌ها را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. قارچ‌ها را مانند بادمجان به صورت نگینی ریز خرد کنید.سپس پیاز را بشویید و پوست بگیرید. به صورت نگینی خرد کنید و پیازهای نگینی خرد شده را در تابه بریزید. تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید. توجه داشته باشید که در این مرحله نیاز به افزودن روغن به تابه نیست. هدف از انجام این مرحله سبک شدن پیاز است. ۳-۴ دقیقه پیاز را تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود.اکنون قارچ‌های نگینی خرد شده و بادمجان‌ها را به محتوای درون تابه اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید و مدام تفت دهید تا آب اضافی قارچ‌ها تبخیر شود. قارچ و بادمجان باید کمی تغییر رنگ دهند.پس از گذشت ۳-۴ دقیقه حرارت را خاموش و‌ تابه را کنار گذارید تا محتوای درون آن خنک شود. پس از خنک شدن مواد درون تابه را در کاسه مناسبی بریزید.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و جذاب رژیمی روی لینک طرز تهیه کوکو قارچ و بادمجان کلیک کنید.

۵- سوپ لیمو با گشنیز

سوپ لیمو یکی از معطرترین و خوشمزه‌ترین سوپ‌هایی است که به روش‌های مختلفی با مواد اولیه در دسترس نظیر لیموترش، گشنیز، هویج، سیر، پیاز و… طبخ می‌شود. این سوپ، طعم و عطر منحصر به‌ فردی دارد و می‌تواند به عنوان یک پیش غذای متفاوت یا یک غذای سبک در وعده شام سرو شود.

مراحل تهیه سوپ لیمو با گشنیز

مراحل تهیه سوپ لیمو با گشنیز به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید.  آن را با کمک چاقو به‌ صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ سوپ را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید.پیاز نگینی خرد شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود. اگر از رژیم غذایی خاصی استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از مقداری کره به‌ جای روغن استفاده کنید.سپس سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک سیر له کن پوره کنید. می‌توانید با چاقو نیز سیر را خرد کنید. سیر له شده را به پیازهای درون قابلمه اضافه کنید و به تفت‌ دادن ادامه دهید تا عطر سیر آزاد شود.در این مرحله فلفل چیلی را بشویید، به‌ صورت نگینی ریز خرد کرده و به محتوای درون قابلمه اضافه کنید. سپس هویج را بشویید و پوست بگیرید. آن را مطابق سلیقه‌تان نگینی، خلالی یا رنده کرده و به سوپ‌تان اضافه کنید. هویج‌ها را نیز کمی تفت دهید تا تغییر رنگ دهند.در ادامه فلفل سیاه، نمک و آرد ذرت  را به مواد درون قابلمه اضافه کنید. تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد و بوی خامی آرد گرفته شود. آرد ذرت موجب غلیظ‌تر شدن سوپ شما می‌شود.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و معطر روی لینک طرز تهیه سوپ لیمو با گشنیز کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید