خوردن پای مرغ را دوست ندارید؟ حالا بیایید ببینید چطور با این دستور آن را لذیذ و خوشمزه تهیه کنید!

  • توسط: admin


خوراک پای مرغ یکی از غذاهای سنتی و مقوی است که در فرهنگ‌های مخالف به روش‌های متنوعی تهیه می‌شود. این خوراک برای شما بسیار مفید است و اگر آن را به روشی صحیح طبخ کنید طعم بی نظیر آن شما را شگفت زده می‌کند. در این مقاله از مجله اینترنتی اکالا، طرز تهیه خوراک پای مرغ را به صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک پای مرغ

پای مرغ ۱ کیلوگرمپیاز بزرگ ۲ عددسیر ۴ حبهچوب دارچین ۱ عدددانه فلفل سیاه ۱ قاشق چای‌خوریآب به مقدار لازمنمک ۱ قاشق غذاخوریزردچوبه، فلفل قرمز، ادویه کاری به مقدار دلخواهآبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خوراک پای مرغ

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه ۹۰-۱۰۰ دقیقه و مدت زمان انتظار تا تهیه نهایی این خوراک ۳-۴ ساعت است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۵-۴ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این خوراک جذاب را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این خوراک در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: شستن و آماده‌سازی پای مرغ

پای مرغ‌ها را با آب سرد بشویید تا هرگونه آلودگی یا گرد و غبار از روی آن‌ها پاک شود سپس با استفاده از یک چاقوی تیز یا قیچی آشپزخانه، ناخن‌های پای مرغ را به دقت ببرید. ناخن‌های مرغ خوراکی نیستند و باید قبل از پختن جدا شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ پای مرغ مرحله به مرحله

مرحله دوم: گذاشتن در محلول آب و نمک

پای مرغ‌های تمیز شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و روی آن‌ها آب بریزید تا کاملاً زیر آب قرار گیرند.

۱ قاشق غذاخوری نمک به آب اضافه کنید.

پای مرغ‌ها باید به مدت ۱ ساعت در این آب و نمک باقی بمانند. این کار به تمیز شدن کامل پای مرغ‌ها و از بین بردن هرگونه بوی نامطبوع کمک می‌کند.

مرحله سوم: آماده کردن پیاز

پیازها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را به صورت خلالی نازک خرد کنید.

پیازهای خلالی باید به اندازه کافی نازک باشند تا در هنگام پخت، طعم خود را به خوبی به پای مرغ‌ها منتقل کنند.

در یک تابه بزرگ یا قابلمه مناسب، مقداری روغن بریزید و پیازهای خلالی را در آن تفت دهید.

بیشتر بخوانید: کاربرد انواع پیاز در آشپزی؛ کدام پیاز برای چه غذایی مناسب است؟

مرحله چهارم: اضافه کردن پای مرغ

پس از اینکه پیاز را کمی تفت دادید پای مرغ‌ها را که در آب و نمک خیسانده‌اید از آب خارج کنید و به آرامی روی پیازها بچینید تا به خوبی با پیازها ترکیب شوند.

مرحله پنجم: افزودن ادویه‌ها

چوب دارچین، دانه فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز را به تابه اضافه کنید. این ادویه ها عطر و طعم بسیار دلپذیری به پای مرغ می‌دهند و با طبع گرم خود این غذا را مناسب فصل‌های سرد سال می‌کنند.

سیرها را بشویید، پوست بگیرید و خرد کنید. سیر خرد شده را نیز در این مرحله به تابه اضافه کنید و همه مواد را به خوبی مخلوط کنید تا طعم ادویه‌ها به پای مرغ منتقل شود.

بسته به ذائقه خود می‌توانید مقدار ادویه‌ها را تنظیم کنید. برخی افراد ترجیح می‌دهند ادویه بیشتری اضافه کنند تا طعم غذا تند تر و تند و تیز تر باشد.

مرحله ششم: پختن خوراک پای مرغ

آب را به محتوای درون تابه اضافه کنید. آب باید تا حدی باشد که پای مرغ‌ها کاملاً در آن غوطه‌ور شوند. این آب به تدریج جذب پای مرغ می‌شود و طعم ادویه‌ها و پیاز را به خود می‌گیرد.

حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید. بعد از اینکه آب به جوش آمد، حرارت را کم کنید و اجازه دهید خوراک پای مرغ به مدت ۳ ساعت به آرامی بپزد. در طول پخت، می‌توانید هر از گاهی خوراک را هم بزنید و میزان آب آن را بررسی کنید. اگر نیاز بود می‌توانید کمی آب بیشتر اضافه کنید تا خوراک خشک نشود.

پای مرغ نیاز به زمان طولانی برای پخت دارد تا کاملاً نرم و لذیذ شود و تمام مواد مغذی آن آزاد شود.

مرحله هفتم: تنظیم چاشنی و سرو غذا

پس از پخت کامل پای مرغ با مقداری آبلیمو و نمک چاشنی خوراک را مطابق ذائقتان تنظیم کنید.

خوراک را در ظرف سرو بریزید و با جعفری تازه یا لیمو ترش تزیین کنید.

می‌توانید این خوراک لذیذ و مقوی را همراه با نان تازه یا برنج سرو کنید.

 

امیدواریم که آموزش فوق مورد توجه شما علاقه‌مندان به دنیای آشپزی قرار گرفته باشد. خوراک پای مرغ یکی از غذاهای سنتی و بسیار مقوی است که با استفاده از مواد ساده و در دسترس تهیه می‌شود. این غذا به دلیل داشتن کلاژن و مواد مغذی فراوان، برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

اگر شما در تهیه این خوراک از ترفندهای دیگری استفاده می‌کنید که موجب طعم بهتر آن می‌شود خوشحال می‌شویم که آن نکات را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان علاقه‌مند به اشتراک گذارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید