جشن یارانه! بهترین هدیه برای تو، امروز ۴ آبان واریز شد.

  • توسط: admin


به گزارش اقتصاد آنلاین، در حالی که در روزهای گذشته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از تأخیر در واریز یارانه ارزی دارو از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گلایه کرده بود، امروز یارانه ارزی داروی ماه خرداد واریز شد و گفته شده یارانه تیر نیز اوایل هفته آینده واریز خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو با اعلام این خبر گفته است: این یارانه‌ها با هدف حمایت از تأمین اقلام دارویی پرداخت می‌شود و برنامه‌ریزی‌های لازم برای استمرار واریز به موقع این مبالغ در دست انجام است.

به گفته فرشته میرزازاده، این اقدامات برای اطمینان از تأمین مواد اولیه ضروری و جلوگیری از ایجاد نوسانات ناگهانی در بازار کالاهای حساس صورت گرفته است.

میزان یارانه دارو چقدر است؟

۴ مهر ۱۴۰۳ عضو هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران خبر داد که یارانه دارو امسال حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان است.

مرتضی خیرآبادی گفت از این رقم تا به حال ۲۳.۸ هزار میلیارد تومان را سازمان برنامه و بودجه اعتبار تخصیص داده و دستور پرداخت آن به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ابلاغ شده است.

به گفته خیرآبادی از این مبلغ درصدی برای بخش بستری و سرپایی بود که تا ماه پیش ۱۲.۸ همت پرداخت شد. او یادآور شد که ۱۰ همت بدهی داروخانه‌ها باقی مانده بود که از این مبلغ ۹ همت پرداخت شده است.

عضو هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران همچنین خاطر نشان کرد که موافقت شده سازمان برنامه و بودجه مطالبات دارو در بخش بستری را به بیمارستان‌ها پرداخت نکند و مستقیم به ذی‌نغع نهایی یعنی شرکت‌های پخش دارو پرداخت شود.

یارانه دارو به بیمه‌ها برمی‌گردد

معاون سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد که سهم یارانه دارو برای پرداخت به داروخانه‌ها از سال آینده بار دیگر به حساب بیمه‌ها واریز خواهد شد.

مهدی رضایی، سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه سهم ارز دارو در سال دوم اجرای طرح دارویار، از بیمه‌ها به سازمان هدفمندی یارانه‌ها منتقل شد و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها گردید، پیش بینی شده از سال آینده دوباره این سهم به بیمه‌ها داده شود که به حساب داروخانه‌ها واریز شود.

معاون سازمان بیمه سلامت تأکید کرد: این موضوع را سخنگوی دولت مطرح کرده و پیش بینی می‌شود با توجه به مشکلاتی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پرداخت سهم ارز دارو داشت، این پرداخت‌های چندگانه به داروخانه‌ها، دوباره تجمیع و از طریق بیمه‌ها انجام شود.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید