جستجوی بهترین منابع شیمی برای کنکور: کدام مناسب‌تر است؟

  • توسط: admin


برای انتخاب بهترین کتابهای شیمی کنکور باید اولا تکلیفتان با خودتان مشخص باشد که چطور کتابی می‌خواهید و در چه سطحی هستید. سپس، لازم است در مورد هر کتاب به شناخت کافی برسید. بعد از شناخت کامل ویژگی‌های هر کتاب از جمله کیفیت درسنامه‌ها، تعداد و سطح تست‌ها و … می‌توانید برای انتخاب بهترین منبع تصمیم‌گیری کنید. تا انتها با ما همراه باشید چون قرار است برترین کتاب‌های پرطرفدار درس شیمی کنکور را بررسی کنیم. 

 

1- شیمی جامع خیلی سبز

برای شروع مطالعه درس شیمی، به ویژه اگر سطح شما در این درس متوسط یا ضعیف است، مطالعه کتاب شیمی جامع خیلی سبز را پیشنهاد می‌کنیم. چرا؟ چون اولا این کتاب درسنامه‌های خوب و منسجمی دارد و در درسنامه‌ها تمام نکات کتاب‌های شیمی هر سه پایه با لحن روان و قابل فهم تدریس شده است.

دوما تست‌های این کتاب روند آموزشی دارند و مناسب دانش‌آموزانی طراحی شده‌اند که مطالعه درس شیمی را به تازگی آغاز کرده‌اند و برای یادگیری مفاهیم این درس، نیاز دارند تست‌های آموزشی و استاندارد حل کنند. تست‌های این کتاب چه از لحاظ کمیت و تعداد و چه از لحاظ کیفیت در سطح بالایی هستند و این تست‌ها پاسخ‌نامه تشریحی دقیق و کاملی دارند. 

2- شیمی جامع مهروماه

شیمی جامع مهروماه هم یکی از بهترین منابع شیمی کنکور برای دانش‌آموزان سطح متوسط است، حجم کتاب مناسب است و در آن تمام جزئیات و نکات کتاب‌های شیمی هر سه پایه تدریس شده است. درسنامه‌ها استاندارد و کامل هستند و در آنها از زیاده‌گویی و به حاشیه رفتن پرهیز شده است. در درسنامه‌های این کتاب تمام مفاهیم و مسائل با بیان شفاف و جذاب تدریس شده‌اند و مطالب پیچیده تا حد امکان ساده‌سازی شده‌اند.

اکثر تست‌های این کتاب تالیفی هستند و سطح متوسطی دارند، البته برخی سوالات کتاب دشوار و نکته‌دار هستند و در بخش جداگانه‌ای تحت عنوان هایپرتست ارائه شده‌اند. پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب کامل است و در آن برای حل مسائل از راه‌حل‌های مختلفی استفاده شده، همچنین در این قسمت استراتژی‌ها و ترفندهای جذابی هم برای حل راحت‌تر و سریع‌تر سوالات ارائه شده است. 

3- شیمی جامع آی کیو گاج

این کتاب یکی از بهترین منابع برای دور دوم مطالعه درس شیمی است، پس بهتر است دانش‌آموزان در نیمه دوم سال تحصیلی و بعد از اتمام مطالعه یک منبع آموزشی سطح متوسط، سراغ مطالعه شیمی جامع آی کیو بروند. جلد اول این کتاب شامل تست‌های متنوع و خلاقانه‌ای است که در چهار دسته تست‌های محتوایی و خط به خط، تسلط، سنجشی و آی کیو پلاس گنجانده شده‌اند. سطح تعدادی از سوالات این کتاب بالاتر از تست‌های کنکور است و با حل تست‌های این منبع، قدم به قدم به کسب درصد ۱٠٠ نزدیک می‌شوید.

در جلد دوم درسنامه و پاسخ‌نامه را داریم، درسنامه‌های این کتاب کوتاه و کاربردی هستند و بیشتر برای مرور مطالب کاربرد دارند تا یادگیری گام به گام و کامل نکات. پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب کامل و آموزنده است و حاوی نکات آموزشی فراوانی است. 

4- فصل آزمون شیمی کنکور خیلی سبز

کاربرد اصلی این کتاب جمع‌بندی مطالب در چند هفته پایانی کنکور است. در چند هفته پایانی، لازم است کل نکات کتاب‌های شیمی را یک دور مرور کنید تا روی مطالب این درس به تسلط برسید و مطالب در ذهنتان طبقه‌بندی شوند. بهترین روش برای انجام این کار، حل آزمون است و یکی از بهترین منابع برای حل آزمون، کتاب فصل آزمون شیمی خیلی سبز است. در این کتاب به کل مطالب شیمی کنکور در یک حجم مناسب و در قالب آزمون پرداخته شده است.

هر فصل از این کتاب شامل سه آزمون مبحثی و یک آزمون جامع است و در پایان کتاب هم تعدادی آزمون جامع برای هر پایه و چند آزمون جامع مطابق کنکور (برای کل پایه‌ها) ارائه شده است. در بالای هر آزمون به مباحث مربوط به آن آزمون و حتی شماره صفحه مربوط به این مباحث در کتاب درسی اشاره شده است. این منبع فاقد درسنامه است اما هر آزمون پاسخ‌نامه تشریحی کاملی دارد که در آن تمام نکات لازم برای حل تست‌ها یادآوری شده است. 

5- شیمی جامع کنکور نردبام خیلی سبز

این کتاب هم مخصوص دانش‌آموزان درس‌خوانی است که حداقل یک دور کل مطالب درس شیمی را مطالعه کرده‌اند، روی تست‌های کنکوری به تسلط خوبی رسیده‌اند و در این مرحله به دنبال منبعی با تست‌های سطح بالا و چالشی هستند. این کتاب یکی از منابع سطح پیشرفته است که برای کسب درصد ۱٠٠ شیمی کنکور طراحی شده است.

در این کتاب خبری از تست‌های تکراری نیست، در واقع همه سوالات این کتاب تالیفی هستند و اگرچه از سبک تست‌های کنکورهای اخیر پیروی می‌کنند اما پشت هر سوال یک ایده جدید و خلاقانه قرار دارد تا دانش‌آموزان با حل این تست‌ها خودشان را برای رویارویی با سوالات سخت کنکور آماده کنند.

از آنجایی که این کتاب یک منبع سطح پیشرفته است، نباید از آن توقع درسنامه‌های مفصل و طولانی داشته باشیم، با این حال پاسخ‌نامه هر تست کامل و مفصل است و چیزی کم از درسنامه ندارد. 

6- شیمی جامع کنکور منتشران

این کتاب مخصوص دانش‌آموزانی است که به دنبال یک بانک تست کامل با سوالات استاندارد هستند و درسنامه برای آنها در درجه دوم اهمیت قرار دارد. در این کتاب تمام مطالب، نکات و حتی فعالیت‌ها و تمرین‌های کتاب‌های درسی شیمی هر سه پایه در قالب تست‌های استاندارد پوشش داده شده است. تست‌های این کتاب متنوع هستند و انواع رایج تیپ‌های تستی کنکور را پوشش می‌دهند، به علاوه این تست‌ها روندی آموزشی دارند و از آسان به سخت چیده شده‌اند.

درسنامه‌های این کتاب خلاصه و کاربردی هستند و اگر می‌خواهید مطالب را از صفر یاد بگیرید، مطالعه این درسنامه‌ها کمک چندانی به شما نمی‌کند. با این حال پاسخ‌نامه‌های تشریحی این کتاب کامل و آموزنده هستند و با مطالعه پاسخ تست‌ها می‌توانید نکات مهم و کنکوری را یک بار دیگر مرور کنید. 

7- کتاب‌های تک پایه شیمی

اگر دانش‌آموز دهم یازدهمی هستید و از الان به فکر کسب درصد بالا برای شیمی کنکور هستید یا داوطلب کنکوری هستید که احساس می‌کنید در درس شیمی ضعف پایه‌ای دارید و مطالعه کتاب‌های جامع برای شما کافی نیست، می‌توانید از کتاب‌های تک پایه درس شیمی استفاده کنید. کتاب‌های تک پایه شیمی مبتکران و تک پایه شیمی خیلی سبز بهترین منابع برای شما هستند.

این کتاب‌ها جامع نیستند و در هر کتاب به مطالب یک پایه به صورت جداگانه پرداخته شده است، طبیعتا در این کتاب‌ها مطالب هر پایه حسابی موشکافی شده‌اند و تمام نکات از صفر تدریس شده‌اند. اگر کنکوری هستید حتما این نکته مهم را در نظر بگیرید که برای مطالعه این کتاب‌ها به زمان زیادی احتیاج دارید. 

کدام کتاب شیمی کنکور بهتر است؟ 

اگر به انتهای محتوا رسیده‌اید و هنوز نمی‌توانید بین منابعی که معرفی کردیم یکی را انتخاب کنید، لازم است بیشتر شما را راهنمایی کنیم:


اگر سطح شما در درس شیمی متوسط یا ضعیف است، کتاب‌های شیمی جامع خیلی سبز و شیمی جامع مهروماه گزینه‌های مناسبی برای شما هستند.
اگر سطح بالاتری دارید و می‌خواهید تست‌های متنوع و چالشی کار کنید، بهتر است شیمی جامع آی‌کیو را انتخاب کنید.

بهترین کتاب های شیمی کنکور را از کجا بخریم؟

همه منابع معرفی شده در این مطلب را می‌توانید همین الان به صورت اینترنتی با تخفیف ویژه از پایتخت کتاب سفارش دهید. پایتخت کتاب بزرگترین مجموعه کتاب‌های کنکوری در ایران است که به دانش‌آموزان کنکوری تمامی رشته ها کمک می‌کند تا بهترین کتاب‌های کنکور را با مناسب ترین قیمت پیدا کنند و با خیال راحت خریدشان را انجام دهند.

هر کتابی که برای کنکور نیاز داشته باشید، از کتاب‌های کمک درسی دهم تا دوازدهم، در پایتخت کتاب پیدا می‌شود. در این سایت، شما می توانید کتاب‌های موردنیازتان را در عرض چند دقیقه سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن در هر کجای ایران که باشید تحویل بگیرید، بدون اینکه نگران هزینه ارسال باشید.

هر سوالی که در مورد کتاب‌ها یا روند خرید داشته باشید، می توانید به سایت پایتخت کتاب به آدرس (https://www.paytakhteketab.com/) مراجعه کنید و یا با تیم پشتیبانی پایتخت کتاب به شماره تلفن 02166483838 تماس بگیرید.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید