جادوی نرخ بهره در آمریکا

  • توسط: admin


به گزارش تجارت نیوز،

طبق داده‌های سایت Forexfactory، بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در تاریخ ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) نرخ بهره را کاهش داد و این نرخ از ۵.۵ – ۵.۲۵ درصد به ۵.۰۰ – ۴.۷۵ درصد رسید. این کاهش به‌منظور جلوگیری از رکود و تحریک رشد اقتصادی صورت گرفت و تأثیر قابل‌توجهی روی بازارهای مالی و رمزارزها داشت.

در پی کاهش نرخ بهره آمریکا، قیمت بیت کوین در ابتدا رشد کرد و به ۶۱/۰۰۰ دلار رسید. این افزایش به دلیل تمایل سرمایه‌گذاران به ریسک‌پذیری و ورود پول ارزان به بازار ارزهای دیجیتال بود.

فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ بهره را نیم درصد کاهش داد و آنچه را که انتظار می رود تسهیل مداوم سیاست های پولی با کاهش بیشتر از حد معمول در هزینه های استقراض باشد که به دنبال ناراحتی فزاینده در مورد سلامت بازار کار بود، آغاز کرد.

سیاست گذاران معتقدند که نرخ معیار فدرال رزرو تا پایان سال جاری نیم درصد دیگر کاهش می یابد، یک درصد کامل دیگر در سال 2025 و نیم درصد پایانی در سال 2026 در محدوده 2.75 تا 3.00 درصد به پایان می رسد.

واکنش بازار: سهام: S&P 500 پس از این خبر 0.5 درصد افزایش یافت

اوراق قرضه: بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده به 3.653 درصد کاهش یافت. بازده اوراق قرضه 2 ساله به 3.552 درصد کاهش یافت

فارکس: شاخص دلار 0.6 درصد کاهش یافت و یورو 0.58 درصد افزایش یافت. هر دو قبل از اعلام تقریبا صاف بودند.

کاهش نرخ بهره امروز در نهایت می تواند به مصرف کنندگان اجازه دهد تا پرداخت های ماهانه کمتری را مشاهده کنند. همچنین ممکن است برای بسیاری از مصرف کنندگان اجازه می دهد تا در نظر گرفتن بازپرداخت بدهی با بهره بالاتر به یک محصول اعتباری با بهره پایین تر مانند وام شخصی و یا وام سهام خانه.

با کاهش نیم واحد درصدی نرخ بهره فدرال رزرو قیمت  طلا رکورد تاریخی جدیدی رو ثبت کرد.

به اشتراک گذاری

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید