تهیه کردن شکلاتی خوشمزه با روش سریع و آسان در 10 دقیقه

  • توسط: admin


درست کردن کوکی شکلاتی برخلاف تصور خیلی از افراد به فر و لوازم پیچیده نیازی ندارد. شما می‌توانید این کوکی‌های خوشمزه شکلاتی را در ماهیتابه نیز آماده کنید. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با طرز تهیه کوکی شکلاتی در ماهیتابه در ۱۰ دقیقه آشنا شوید.

طرز تهیه کوکی شکلاتی تابه‌ای (روش اول)

آماده کردن مواد اولیه این کوکی حدود ۵ دقیقه و پخت آن حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه کوکی شکلاتی در تابه

مواد لازم برای تهیه کوکی شکلاتی در تابه به شرح زیر است:

کره نرم شده۹۰ گرمآرد سفید۱۹۰ تا ۲۰۰ گرمشکر قهوه‌ای۹۰ گرمبیکینگ پودر۱ قاشق چای‌خوریعسل۵ گرمپودر کاکائو۱ قاشق چای‌خوریتخم مرغ۱ عددشکلات چیپسی۵۰ گرمپنیر ماسکارپونه۳۵ گرمنسکافه خالص۱ قاشق غذاخوریآب جوش۱ قاشق غذاخوریپودر وانیل۱/۴ قاشق چای‌خوریشکلات تخته‌ایبه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه کوکی شکلاتی در تابه

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن کوکی شکلاتی در ماهیتابه در ۱۰ دقیقه آشنا شوید.

مرحله اول: کره، شکر و وانیل را ترکیب کنید

برای شروع باید کره را از چند ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا نرم شود. سپس شکر قهوه‌ای و وانیل را به آن اضافه کنید. مواد را با همزن هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم: تخم مرغ را به مواد اضافه کنید

تخم مرغ را به ترکیب کره، شکر و وانیل اضافه کنید و دوباره مواد را با همزن مخلوط کنید.

مرحله سوم: نسکافه را با آب و عسل ترکیب کنید

در این مرحله باید نسکافه را با مقداری آب جوش ترکیب کنید و زمانی که نسکافه به خوبی با آب ترکیب شد، عسل را اضافه کنید. مواد را دوباره هم بزنید تا عسل کاملا در آب حل شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی کشمشی

مرحله چهارم: پنیر و پودر کاکائو را اضافه کنید

در این مرحله نوبت اضافه کردن پنیر و پودر کاکائو است. مواد را در چند مرحله اضافه کنید و دوباره با همزن مواد را ترکیب کنید.

مرحله پنجم: آرد و بیکینگ پودر را الک و به مواد اضافه کنید

آرد را با بیکینگ پودر ترکیب و برای ۲ تا ۳ بار الک کنید. سپس آن را در چند مرحله به خمیر کوکی اضافه کنید. مواد را با لیسک هم بزنید تا ترکیب شوند. خمیر این کوکی باید کمی چسبنده باشد و از همین رو نباید مقدار آرد را افزایش دهید.

مرحله ششم: خمیر را در یخچال قرار دهید

بعد از اینکه خمیر آماده شد، شکلات چیپسی را به خمیر اضافه کنید و مواد را کمی با لیسک هم بزنید. در ادامه خمیر را در یک ظرف بریزید و روی آن را با کیسه پلاستیکی یا سلفون بپوشانید.

حالا ظرف خمیر را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خمیر استراحت کند. اگر زمان کافی برای استراحت خمیر ندارید، می‌توانید آن را به مدت یک ساعت در فریزر بگذارید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی رژیمی فوری

مرحله هفتم: کوکی‌ها را در ماهیتابه بچینید

کف ماهیتابه و همچنین دست‌هایتان را با کمی روغن چرب کنید. حالا به اندازه ۲۰ گرم از خمیر را بردارید و آن را با دست گرد کنید و داخل ماهیتابه قرار دهید.

مرحله هشتم: شکلات تخته‌ای را روی کوکی‌ها بگذارید

شکلات تخته‌ای را با دست خرد کنید و سپس روی هر کدام از کوکی‌ها ۲ تکه شکلات قرار دهید.

مرحله نهم: کوکی‌ها را روی بپزید

بعد از چیدن کوکی‌ها در ماهیتابه باید درب ماهیتابه را روی آن بگذارید. شعله گاز را کم کنید و سپس اجازه دهید کوکی‌ها برای مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بپزند.

بعد از ۱۰ دقیقه که کوکی‌ها آماده شدند، شعله گاز را خاموش کنید، ولی به هیچ عنوان به کوکی‌ها دست نزنید. اجازه دهید کوکی‌ها سرد شوند و شکلات روی آن‌ها کمی سفت شود و بعد آن‌ها را بردارید و در ظرف مورد نظر قرار دهید.

طرز تهیه کوکی شکلاتی در ماهیتابه (روش دوم)

آماده کردن مواد اولیه این کوکی حدود ۵ دقیقه و پخت آن بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه کوکی شکلاتی بدون فر

مواد لازم برای تهیه کوکی شکلاتی بدون فر به شرح زیر است:

شکر۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارآرد۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارروغن مایع۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌داربیکینگ پودر۱/۲ قاشق چای‌خوریوانیل۱/۲ قاشق چای‌خوریتخم مرغ۱ عددپودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوکی شکلاتی تابه‌ای

مراحل تهیه کوکی شکلاتی تابه‌ای به شرح زیر است:

برای درست کردن این کوکی ابتدا باید تخم مرغ را با شکر و وانیل در یک کاسه بریزید و با همزن دستی یا برقی مواد را هم بزنید تا کرم و کش دار شود.در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید. در مرحله بعد نوبت اضافه کردن بیکینگ پودر و پودر کاکائو به کاسه است.حالا آرد را ۳ بار الک کنید و به مواد اضافه کنید تا خمیری نرم و چسبنده ایجاد شود. این خمیر نیاز به ورز دادن ندارد و فقط در حد ترکیب شدن مواد را هم بزنید.کف یک ماهیتابه را با روغن چرب کنید و بعد به اندازه یک گردو از خمیر را بردارید آن را با دست گرد کنید و در ماهیتابه قرار دهید. همه خمیر را به همین شکل در ماهیتابه قرار دهید.شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید و ماهیتابه را روی شعله پخش کن بگذارید.در ادامه درب ماهیتابه را روی آن بگذارید و اجاره دهید کوکی‌ها با حرارت ملایم بپزند.بعد از این که کوکی‌ها آماده شدند، می‌توانید آن‌ها را با چای یا قهوه میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی مغزدار خانگی

نکات و فوت و فن‌های تهیه کوکی شکلاتی در ماهیتابه

برای تهیه کوکی شکلاتی در ماهیتابه به نکات زیر توجه کنید.

برای تهیه این کوکی‌ها حتما از مواد اولیه تازه و درجه یک استفاده کنید.برای خوش طعم شدن این کوکی می‌توانید از مقداری گردوی خرد شده نیز استفاده کنید.در صورتی که بیکینگ پودر شما کهنه باشد، کوکی‌ها به خوبی پف نمی‌کنند.اگر به شکر قهوه‌ای دسترسی ندارید، می‌توانید برای تهیه این کوکی‌ها از شکر سفید نیز استفاده کنید.هر چقدر پودر کاکائوی شما مرغوب‌تر باشد، رنگ کوکی شما تیره‌تر می‌شود.سعی کنید همه مواد اولیه کوکی را درست به اندازه‌ای که ذکر شد اضافه کنید تا کوکی شما خشک نشود.برای تهیه این کوکی بهتر است از شعله پخش کن استفاده کنید.در صورت تمایل می‌توانید از فندق و بادام خرد شده نیز در کوکی استفاده کنید.خمیرهای کوکی را با فاصله مناسب در ماهیتابه قرار دهید تا بعد از پخت به هم نچسبند.برای تهیه این کوکی باید خمیر را به صورت توپی در ماهیتابه قرار دهید. در صورتی که خمیر را پهن کنید، کوکی شما بیش از حد نازک، پهن و خشک می‌شود.اگر دوست دارید کوکی شکلات تلخ درست کنید، می‌توانید به جای شکلات معمولی از شکلات تلخ برای داخل و روی کوکی‌ها استفاده کنید.در طرز تهیه کوکو تابه‌ای بدون فر با مغز شکلات می‌توانید یک تکه شکلات تخته‌ای خرد شده را بین خمیر کوکی قرار دهید و بعد آن را بپزید.اگر بعد از ۱۰ دقیقه کوکی‌ها به خوبی نپختند، می‌توانید چند دقیقه دیگر آن‌ها را روی حرارت قرار دهید تا آماده شوند.

در این مقاله از مجله آشپزی آدرینبه روش طرز تهیه کوکی شکلاتی در ماهیتابه در ۱۰ دقیقه اشاره شد. اگر تجربه درست کردن کوکی شکلاتی در ماهیتابه را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید